2016-11-18, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Jag tror nog talk radio kan fungera även i Sverige. Men då ska det vara med folk som behärskar hantverket och inte såna som Aschberg, Schulman och andra tomtar som får vara med bara för att de har gjort sig ett namn och så tror man att de ska dra lyssnare till kanalen. Det kommer aldrig att fungera utan programledarna måste också ha kompetens för det. Iden med Radio 1 var bra men man tog in helt fel folk. Därför gick det åt skogen.
Menar du det? Jag stormtrivdes när jag satt i bilen på dagarna och lyssnade på Aschberg.

Tycker de hade en hyfsad laguppställning. Hellre Radio 1-gänget än alla andra tramsprogram på skitkanaler som Mix och allt vad det är.
Citera
2016-11-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Menar du det? Jag stormtrivdes när jag satt i bilen på dagarna och lyssnade på Aschberg.

Tycker de hade en hyfsad laguppställning. Hellre Radio 1-gänget än alla andra tramsprogram på skitkanaler som Mix och allt vad det är.

Nja, säga vad man vill om Robban men nån Larry King är han ju inte precis. Men jag håller med om att Radio 1 var roligare att lyssna på än tramskanalerna. Fast nog har det gjorts bättre talk radio i många närradiostationer.
Citera
2016-11-19, 10:31
Medlem
Aschberg och Fylking var nästan det ända jag lyssnade på.

Någon som vet vad som har hänt med play arkivet ?

http://play.radio1.se/catchup
Citera
2016-11-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Aschberg och Fylking var nästan det ända jag lyssnade på.

Någon som vet vad som har hänt med play arkivet ?

http://play.radio1.se/catchup

Samma här, lyssnade nästan bara på Aschberg o Fylking, Sportvärlden gick väl an då och då.

Arkivet fanns i veckan, vet inte vad som hänt. Har ju legat där i snart 3 år så det kunde väl få ligga kvar.
Edit: Finns kvar på iTunes (ännu är det kanske bäst att säga) och jag har en Squeezeboxspelare och där gick det att spela upp ett gammalt avsnitt som jag har där med Aschberg och filen var hämtad från play-arkivet...

De presenterade lyssnar siffrorna härom dagen för Star FM och Power FM, 0,2% för Star och 0,4% för Power.
Radio 1 hade ca 2%, men då ska det sägas till Star och Powers försvar att de inte sänt hela året, så siffrorna är nog lite missvisande, kan inte tänka mig att det var dessa siffror MTG ledningen hade hoppats på...
Senast redigerad av Hemma60 2016-11-19 kl. 22:40.
Citera
2016-11-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Arkivet fanns i veckan, vet inte vad som hänt. Har ju legat där i snart 3 år så det kunde väl få ligga kvar.
Edit: Finns kvar på iTunes (ännu är det kanske bäst att säga) och jag har en Squeezeboxspelare och där gick det att spela upp ett gammalt avsnitt som jag har där med Aschberg och filen var hämtad från play-arkivet...
Ok, jag antar att det något tekniskt problem på sidan.
Citera
2016-11-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Ok, jag antar att det något tekniskt problem på sidan.

Verkar som om de lagt en del avsnitt här nu: http://www.ilikeradio.se/podcasts/
Klicka på "Alla podcasts", så finns Aschberg och Rusz.
Vart de andra finns vet jag inte, men de kanske kommer senare.
Om du har I Like Radio-appen för android, så finns Radio1 kvar där.
Citera
2016-11-26, 01:08
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Lyssnade på ett avsnitt häromnstten där Daniel Webb var gäst och ältade om sin kriminalitet. Råkade trycka bort den packad som jag var, och nu hittar jag den inte. Någon som vet vad avsnittet heter på Apples podcaster?
Citera
2017-05-29, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Lyssnade på ett avsnitt häromnstten där Daniel Webb var gäst och ältade om sin kriminalitet. Råkade trycka bort den packad som jag var, och nu hittar jag den inte. Någon som vet vad avsnittet heter på Apples podcaster?

Om du inte hittat den ännu, så här är den: http://www.ilikeradio.se/podcasts/aschberg/4658/
Citera
2017-05-30, 07:12
Medlem
Kusmors avatar
Aschberg var superkul, speciellt de tidiga avsnitten. Det byggdes upp ett persongalleri med inringare där alla ev inte var helt ok i skallen, men Aschberg lät dem hållas.

Den gode 'Lennart' är inte helt ovanlig i RingP1 än idag
Citera
2017-06-10, 15:26
Medlem
Får man efterlysa Radioprogram i den här tråden? Alltså om man kan beskriva innehållet i det, men inte kommer ihåg vad det hette? Vad säger Moderator?
Citera
2017-06-17, 10:44
Medlem
Bogomils avatar
Varför SR kallas SR och inte MR (~miljöpartiets radio) är en gåta för mig.
Citera
2017-06-18, 10:16
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerbalKSKint2
Får man efterlysa Radioprogram i den här tråden? Alltså om man kan beskriva innehållet i det, men inte kommer ihåg vad det hette? Vad säger Moderator?
Just do it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in