2015-10-29, 22:43
Medlem
Läste på radionytt.se om att DAB, internet och digital-TV står för nästan 42% av lyssnadet.
Är väl knappast något som DAB-motståndarna gillar.
Senast redigerad av Hemma60 2015-10-29 kl. 22:59.
Citera
2015-11-29, 23:19
Medlem
Hörde ett klipp där en man ringer in till Aschberg i vad ja tror var radio1
Tror ämnet är om man får säga neger eller inte eller vad man kallar invandrare.
Så e mannen helt skev och använder diverse roliga omskrivningar, t.ex att han träffade en "målad man"
någon som känner igen? finns på youtube? hjälp
Citera
2015-12-14, 21:40
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Läste på radionytt.se om att DAB, internet och digital-TV står för nästan 42% av lyssnadet.
Är väl knappast något som DAB-motståndarna gillar.
Man ska inte ta allt man läser och hör som absoluta sanningar. Är väl Teracoms egen Per Borgå som är i farten igen. Hörde han på vetenskapsradion förrförra året. Han verkade mer eller mindre hjärntvättad när det gällde frågan om DAB. Jag tycker vi låter politikerna fixa den biten. Statliga företag bör ägna sig åt att fullfölja sina uppdrag från staten.
Citera
2016-01-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorKelly
Hörde ett klipp där en man ringer in till Aschberg i vad ja tror var radio1
Tror ämnet är om man får säga neger eller inte eller vad man kallar invandrare.
Så e mannen helt skev och använder diverse roliga omskrivningar, t.ex att han träffade en "målad man"
någon som känner igen? finns på youtube? hjälp

Känner igen det Tror det var i någon friåkning ganska tidigt, typ första året. Fan vad jag saknar programmet Blir till att lyssna igenom poddarna Hoppas sinnes mkt på återkomst...Nu när jag tänker på det var det väl Kent från Fisksätra eller Bosse på Ljusterö som raljerade om detta? Bosse var det! Han ringde ganska frekvent ett tag, mest under programmets andra år har jag för mig. Aja bara börja lyssna :P
Citera
2016-01-27, 22:57
Medlem
Om någon vill återuppliva ett gammalt minne av Radio 1, så kan ni gå in på : http://ilikeradio.se/podcasts/aklagarna/ .
På MTG´s radio/poddsida så har programmet "Åklagarna" återuppstått, nu med Suzanne Lassar och Gert Fylking vid rodret.
Det har utkommit 1 avsnitt vid skrivande stund. Då kan de väl fortsätta och dra igång hela Radio 1 igen
Citera
2016-01-28, 22:07
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Om någon vill återuppliva ett gammalt minne av Radio 1, så kan ni gå in på : http://ilikeradio.se/podcasts/aklagarna/ .
På MTG´s radio/poddsida så har programmet "Åklagarna" återuppstått, nu med Suzanne Lassar och Gert Fylking vid rodret.
Det har utkommit 1 avsnitt vid skrivande stund. Då kan de väl fortsätta och dra igång hela Radio 1 igen

Du var mig en envis jävel. Trots att mer än 2 år har gått lever du fortfarande på hoppet.
Jag är ledsen att göra dig besviken men Radio1 kommer aldrig att återuppstå.

Podcasts är ju dessutom ett 100 gånger bättre format för ren pratradio. Så varför sörja?
Senast redigerad av Rollin-and-Turning 2016-01-28 kl. 22:17.
Citera
2016-01-28, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Du var mig en envis jävel. Trots att mer än 2 år har gått lever du fortfarande på hoppet.
Jag är ledsen att göra dig besviken men Radio1 kommer aldrig att återuppstå.

Podcasts är ju dessutom ett 100 gånger bättre format för ren pratradio. Så varför sörja?

Japp.
Citera
2016-01-30, 20:45
Medlem
Domedagens avatar
För er som saknar historie-Lennart kan jag meddela att han väldigt ofta ringer in till en lokalradiostation i stockhholm.
Den heter Radio Frekventa
Den sänder endast lördagar 17-18.30
88Mhz stockholms närradio.
Dom sänder även på webben www.narradio.se
Citera
2016-11-17, 11:13
Medlem
Fattar inte vad Christer Modig MTG:s VD snackar om "Det är inte lönsamt att bara sända i Stockholm".

Ändå så har dem återupplivat Power Hit Radio som bara sänder i Stockholm
Citera
2016-11-17, 17:49
Medlem
Nintendokids avatar
Blir nog aldrig något mer radio 1 nu när DAB-utveckligen inte längre är aktuell..
Citera
2016-11-18, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Blir nog aldrig något mer radio 1 nu när DAB-utveckligen inte längre är aktuell..
DAB kommer det nog aldrig att bli i Sverige tror jag.
Annars får dem börja sända Radio1 via nätet, det är nog det bästa.
Citera
2016-11-18, 18:53
Medlem
Jag tror nog talk radio kan fungera även i Sverige. Men då ska det vara med folk som behärskar hantverket och inte såna som Aschberg, Schulman och andra tomtar som får vara med bara för att de har gjort sig ett namn och så tror man att de ska dra lyssnare till kanalen. Det kommer aldrig att fungera utan programledarna måste också ha kompetens för det. Iden med Radio 1 var bra men man tog in helt fel folk. Därför gick det åt skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in