2016-11-18, 12:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kul att en försvarare anses vara mest viktig för sitt lag. Håller på ett ungefär med om det mesta, även om jag själv hade valt bort spelare som bara var med halvvägs.

Visst är Potter en duktig och intressant tränare. Vinner man guldet så är man årets tränare för vad mer kan en klubbtränare göra.

I övrigt är det nog okej, fast hade Sebbe blivit årets anfallare hade jag inte protesterat.
Citera
2016-11-18, 13:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Visst är Potter en duktig och intressant tränare. Vinner man guldet så är man årets tränare för vad mer kan en klubbtränare göra.

I övrigt är det nog okej, fast hade Sebbe blivit årets anfallare hade jag inte protesterat.

Du gör ett felslut. En tränare för ett tippat topplag kan bara nå en viss höjd av överprestation. Taket är närmare den förväntade prestationen. En tränare för ett tippat bottenlag kan logiskt sett överprestera i större grad.

Om priset som AS bästa tränare enbart och alltid skulle gå till guldtränaren kan vi ställas inför ett läge där vi har en överlägsen trupp som vinner AS där tränarprestationen blir sekundär.

Potter förtjänar priset.
Citera
2016-11-18, 13:45
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Och nu ytterligare en klubb som förmodligen kommer leta tränare:

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/malmo-ffs-plan-sparka-allan-kuhn/

MFF ser ut att sparka Kuhn.

Bra idé. Malmö vann ju bara allsvenskan tack vare överlägsen trupp och bredd. Spelet har i många fall varit nästintill uselt.
Citera
2016-11-18, 15:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Bra idé. Malmö vann ju bara allsvenskan tack vare överlägsen trupp och bredd. Spelet har i många fall varit nästintill uselt.

Var det därför som Dempsey hoppade av DIF? Har MFF varit i kontakt med honom?
Citera
2016-11-18, 15:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du gör ett felslut. En tränare för ett tippat topplag kan bara nå en viss höjd av överprestation. Taket är närmare den förväntade prestationen. En tränare för ett tippat bottenlag kan logiskt sett överprestera i större grad.

Om priset som AS bästa tränare enbart och alltid skulle gå till guldtränaren kan vi ställas inför ett läge där vi har en överlägsen trupp som vinner AS där tränarprestationen blir sekundär.

Potter förtjänar priset.

Sett till ryktena om att Kuhn kommer att få, så får jag ge dig rätt.
Citera
2016-11-18, 16:04
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Hade Kuhn INTE vunnit tränare hade han antagligen varit årets sämsta tränare.

Att vinna guld med MFF:s lag 2016 är INTE att vara årets tränare per definition. En bra insats absolut. Men tycker både Östersund och Jönköpings prestationer känns långt mycket mer tränar-kopplade där de två båda tydligt stått för fina bedrifter.

Självklart även Jörgen Lennartsson och hans digra bortafacit i år samt hans försvarskunskaper, dessa bör premieras.
Citera
2016-11-18, 16:06
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Det har jag inte hört något om. Tror han var missnöjd med den höga skatten i Sverige.
Citera
2016-11-18, 16:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Vadå hoppade av? Han hade ett uppdrag, levererade och var klar med uppdraget.
Citera
2016-11-18, 16:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det har jag inte hört något om. Tror han var missnöjd med den höga skatten i Sverige.
Gäller detta även för en icke svensk?
Citat:
Bor i Danmark och jobbar i Sverige

Du kommer att vara begränsat skattskyldig i Sverige, vilket betyder att du kan ansöka om att betala en särskild inkomstskatt, så kallad SINK-skatt. Den är på 20 % och ger dig inte rätt till några avdrag.
Citera
2016-11-18, 16:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vadå hoppade av? Han hade ett uppdrag, levererade och var klar med uppdraget.

Så ni ville inte ha honom kvar?
Citera
2016-11-18, 16:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Så ni ville inte ha honom kvar?

Jag tror, utan att kolla upp det nu, att han hade ett uppdrag som han levererade på och alla var med på att han var med säsongen ut.

Vi supportrar ville säkert ha kvar honom, och Högmo bakom en Lothar Matthäus i tränarstaben. Tyvärr överträffar oftast verkligheten med fantasin dock.
Citera
2016-11-18, 16:25
Medlem
Jag som trodde att det skulle bli en lugn vinter i år.. Synd att man gör sig av med Kuhn men om uppgifterna om internt missnöje stämmer så är det rätt beslut. Jag antar att man är bättre förberedda den här gången än förra vintern. Tack Allan för ett väl utfört arbete.

Citat:
Så man kickar en guldtränare med anledningen att han är oerfaren och inte har de taktiska verktygen som behövs för att ersätta honom med ytterligare en oerfaren tränare som kritiserats för sina taktiska val? Skulle inte tro det va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in