Citat:
Ursprungligen postat av
Samizdat
De här vann i Allsvenskans stora pris!
Årets målvakt: Johan Wiland, MFF
Årets försvarare: Andreas Johansson, IFK Norrköping
Årets mittfältare: Magnus Wolff Eikrem, MFF
Årets anfallare: Viðar Örn Kjartansson, MFF
Årets tränare: Graham Potter, Östersunds FK
Årets nykomling: Alexander Isak, AIK
Årets MVP: Andreas Johansson, IFK Norrköping
Egentligen inget att invända mot.
MvP är alltid knepigt dock. Det är inte så att Johansson är ett felval men det är otroligt svårbedömt vem som förtjänar ett sådant pris.
Förövrigt vann Alvbåge tydligen "årets målvakt" ifjol, bara så ni vet vad som väntar nästa år Mff
Kvalet igår var intressant. Alla här har ju upplevt bottenstrider/kval etc. Ångesten är total vid sådana matcher, ett missat guld känns tungt men där är det mer att man får en ny chans snart igen men att ryka i ett kval, herrejävlar.
Jag minns ju hur Jonas Henriksson räddade hela föreningen med sina kvalmål 02 (något han förövrigt är otroligt trött på att höra varje gång han träffar fans...).
Nåja, gårdagens match var ju underhållande som neutral. HBK kunde ju gått ifrån till både 2 och 3-0 med lite tur i inledningen men sedan visade det sig att HIF var tyngre ändå.
Klantig utvisning såklart och ett turligt självmål men nog var det tämligen rättvist med 1-1 till slut. Jag är inte alls säker på att HIF grejar detta hemma, gör HBK första tror jag dom tar det ty då kommer ångesten ligga som ett lock på en wokpanna över HIF...