2016-10-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jag kollade några Japankonserter nyss av ren nyfikenhet, de billigaste biljetterna verkar ligga på 11000-13000 yen beroende på vilken stad.

I svenska kronor drygt 900-1100. Och då snackar vi de billigaste plåtarna, det fanns VIP och liknande för riktigt mycket mer.

Jag klickade på biljettlänkarna på Guns officiella hemsida, så det är till respektive officiell återförsäljare då. Ordinarie pris.

Ja hutlöst. Visserligen ett legendariskt band men ändå. Får hoppas på betydligt billigare plåtar i Sverige.
Citera
2016-10-20, 18:22
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Ja hutlöst. Visserligen ett legendariskt band men ändå. Får hoppas på betydligt billigare plåtar i Sverige.
Jag redigerade in någon spelning i Nya Zeeland nyss i mitt inlägg. Plockade en på måfå, officiell återförsäljare. Det låg på motsvarande 573 kr tror jag. Lite mer humant, men var väl platser så långt bak man kunde komma. I särklass billigaste priskategorin den där, sedan spårade det ur på motsvarande 1200 - 5000 kronor eller något. Ståplats vågade jag inte ens valutaomvandla, såg bara att platserna så långt bak man kunde komma var i särklass billigast. Knappt 600 kr.
Citera
2016-10-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jag redigerade in någon spelning i Nya Zeeland nyss i mitt inlägg. Plockade en på måfå, officiell återförsäljare. Det låg på motsvarande 573 kr tror jag. Lite mer humant, men var väl platser så långt bak man kunde komma. I särklass billigaste priskategorin den där, sedan spårade det ur på motsvarande 1200 - 5000 kronor eller något. Ståplats vågade jag inte ens valutaomvandla, såg bara att platserna så långt bak man kunde komma var i särklass billigast. Knappt 600 kr.

Undra varför så hutlusa priser?? https://en.wikipedia.org/wiki/Not_in_This_Lifetime..._Tour Enligt wikipedia så blev ju USA- turnen inte slutsåld helt. Kanske blivit det med lägre priser.
Citera
2016-11-18, 05:18
Medlem
Paatiences avatar
Stort Guns N Roses-fan och kommer vara i Japan i slutet av Januari (slump? maybe not ) och har köpt biljett till spelningen i Tokyo! Fanns 3 typer av biljetter, en billig sittplats, en lite dyrare och sen VIP-ståplats. Jag köpte den lite dyrare sittplatsen för 1300 kr. Vet dock inte hur nära man kommer sitta? Väldigt oklart.
Citera
2016-11-18, 10:00
Medlem
Jag är också ett rätt stort GnR fan, men inget är bekräftat att dem kommer till Europa eller Sverige än.

Download festival ryktas om att få Guns och även Metallica. Men bara rykten än.
Citera
2016-12-05, 09:44
Medlem
emma80s avatar
Friends Arena 29 juni verkar vara spikat nu.

Användaren rocker77 hittade en länk där det står datum, info om förköp m.m. och lade upp i tråden om festivaler/spelningar.

(FB) Guns N' Roses Sthlm Friends Arena Juli 2017??

Försläpp redan imorgon, ordinarie släpp på fredag. Jag kollade runt lite på sidorna för både Live Nation och Friends Arena utan att hitta något konkret, men borde väl komma upp under förmiddagen då.

http://www.rocknytt.net/konsert/39917-guns-n-roses-kommer-till-sverige

Mer exakt är det den 29:e juni man ska märka ut i kalendern och Friends Arena i Stockholm man ska befinna sig på för att njuta av rocklegenderna i Guns N’ Roses och deras turné ”Not In This Lifetime”.

Förköp till American Express kortmedlemmar pågår från 6 december kl. 09.00 till fredag 9 december kl. 08.00. Ordinarie biljetter släpps fredagen den 9:e december kl. 9.00 via Livenation.se.
Citera
2016-12-05, 13:31
Medlem
Är man medlem (eller blir idag för $45) i Nightrain (http://nightrain.gunsnroses.com) kan man köpa biljetter redan idag. Kan vara bra att veta med tanke på kaoset som väntar på fredag.
Citera
2016-12-05, 18:18
Medlem
sigurts avatar
Kommer det verkligen bli kaos med biljettförsäljningen?

650000 platser finns på arenan vid konserter.

Ja...

Anledning till ganska höga priser kan ju vara att alla vi (de flesta) GNR fans har växt upp och har stabil inkomst och har råd med lite dyrare biljetter än en fjortis!
Citera
2016-12-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Kommer det verkligen bli kaos med biljettförsäljningen?

650000 platser finns på arenan vid konserter.

Ja...

Anledning till ganska höga priser kan ju vara att alla vi (de flesta) GNR fans har växt upp och har stabil inkomst och har råd med lite dyrare biljetter än en fjortis!

Nej, med den tilldelningen du nämner lär det inte bli några problem

Skämt åsido, du har såklart en poäng, även om den här prissättningen känns ganska standard för de större artisterna nuförtiden.

Turnén har varit en succé så här långt, har svårt att se att det skulle bli annorlunda här. Det blev dessutom ingen konsert i Norge vilket lär innebära att det blir många besökare från vårt kära grannland också.
Senast redigerad av CriticalAcclaim 2016-12-05 kl. 18:48.
Citera
2016-12-05, 18:46
Medlem
2 golden circle betalat och klart, fyfan en dröm som går i uppfyllelse att se detta magiska band live!
Citera
2016-12-05, 20:35
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Jag är också ett rätt stort GnR fan, men inget är bekräftat att dem kommer till Europa eller Sverige än.

Download festival ryktas om att få Guns och även Metallica. Men bara rykten än.

Törs man hoppas på en Guns N' Roses/Metallica Stadium Tour 2017?
Citera
2016-12-06, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Törs man hoppas på en Guns N' Roses/Metallica Stadium Tour 2017?

Dom släppte nyheten nyss, GnR till Friends arena till sommaren!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in