Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-11-16, 11:17
Bannlyst
Finns det något samband kan man utläsa något att det var just Dn som fick förtroendet att "avslöja" Stay Behind? Hur länge hade man inom tidningen känt till Stay Behind? Dn är ju finanselitens tidning slump? Det är ju inte arbetarnas sossarnas tidning Aftonbladet. Om nu Dn har särskilt hög standard i Sverige varför har man då en pols jude som chefredaktör. Finns det något samband med Rotschild/cia
den svenska finansen och att deras åsikter ska styra i Sverige. Hädanefter kommer jag klura på vad Dn egentligen vill med sin agenda. Jag kan tänka mig att man vill hjäpa wallenbergarna och andra att ge sig på Pkk. Man ville se om man hittade ryssar eller andra som störde vapenhandeln och inte leta efter Palmes mördare. Möjligen men man skulle i så fall aldrig avslöja det utåt ifall det störde de svenska finanserna som vapenförsäljning mutor etc. Dags att ta in wallenberg junior o skendränka han tills han talar om vad hans pappa Peter gjort. (obs humor med viss realitet)

Det är när dessa globala nätverk kommer undan deras självförtroende växer man kan döljaskandaler som Enron Man kan skapa konflikter från ingenting 9/11 och anfalla oljeländer och ta över. Man kan skicka flyktingarna till Europa för att destabilisera folken och få en grå massa påverkansbar för våra intressen. Man kan uppfinna feminism och allas lika värde man kan gå i pride förkasta kärnfamiljen då är man nästan hemma. Men lika bra att ta in en svetsare som statsminister och en disneyminister som bara ger bidrag till tidningar med mångkulturintresse. Glöm inte att man inför mångkultur och att det måste gå 2 val innan man kan ändra-så att utplåningen av det vita Sverige som vi minns det aldrig kan komma tillbaka. Ps när ska vi i denna tråden få komma in och delta i Palmeutredningen? Visst ja det ska ju inte lösas. Mönstret sen 1986 är att både sossar och moderater arbetar för amerikanska banker och varken har hjärtat på rätt ställe eller känslor för svenskarna.
Reinfeldt,Borg,Sundström,Rosengren är några.

Vilket folkslag hade ni gissat på om ni inte visste han var svensk? Turk? https://www.google.se/search?q=olle+nordin&espv=2&source=lnms&tbm=isch&s a=X&ved=0ahUKEwiq8Ivzja3QAhXHJSwKHYN8C3wQ_AUICCgB& biw=1920&bih=974
Jag tror att traumat runt mordet 1986 gör att många blev misstänksamma och la lustiga saker på minnet. Jag är övertygad om att hotelpersonal som hade fått kännedom utifall det var en person lik Olle Nordin som bodde hos dem veckorna innan skulle man än idag kunna få någon träff. Finns säkert nån piccolo eller städare som inte brytt sig att anmäla till en ointresswerad polis ialla fall inte när man presenterar en missvisand fantombild i flera år som dödar alla viktiga observationer. Sen när allt är glömt säger man att bilden var fel.
Senast redigerad av capodaster 2016-11-16 kl. 11:58.
Citera
2016-11-16, 12:40
Bannlyst
Är det möjligt att gå igenom passageralistor på flyg från Turkiet/Istanbul Irak/bagdad mm som landar i Sthm veckorna innan i oslo och på arlanda feb 1986. Här kan man med cia snabbt söka och avfärda namn som
är ok man kan säkert hitta namn som är misstänkta kanske hans passuppgifter kassam står i passet kanske man kan härröra vad han kom ifrån.
Citera
2016-11-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jaha, ja det är svårt att veta vad KPs ordval egentligen betyder:

http://www.expressen.se/nyheter/krister-petersson-ska-losa-mordet-pa-palme/

Känns väldigt kryptiskt.
Citera
2016-11-16, 18:12
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Du lägger till saker och dömer utifrån dina tillägg.

PKK förde ett krig, främst mot Turkiet, och gör det än idag. Så deras våldsbenägenhet är oberoende av MOP och absolut ingen konstruktion. Planen var nog mer i Kajsa Vargs anda: inför mordet inventerades befintliga syndabockar och villospår. Några konstruktioner från noll används nog aldrig.

Användaren Cainnech har berört Säpo-PKK: (FB) PKK-spåret

I sverige förde PKK framför allt ett krig mot sina egna avhoppare.
Enver Ata och Cetin Gungör blev verkligen mördade, det är ingen illusion.
Deras banemän Zulkuf Kilnic och Nuri Candemir har bevisligen haft kontakter med en del av de nio PKK-are som hade husarrest.

Vid tiden för MOP var PKK den organisation som visade mest blodtörst i Sverige. PKKarna med kommunarrest var inga oskyldiga duvor som var utsatta för rättsövergrepp. De var fanatiker, farliga för människor i sverige, i synnerhet kurder som hade en annan politisk uppfattning.

Därför var det helt riktigt att kolla upp denna våldsorganisation när MOP skedde. Hans Holmer lät till en början inte SÄPO sköta utredningen av PKK utan det var Tommy Lindström och hans Rikskrim som fick sköta ruljangsen. Efter ett tag plockades dock Janne Barrling och hans överordnade Walter Kegö in av HH i jakten på PKK:

En av Holger Romanders första åtgärder när han februari-1987 tog rodret i PU var att ge SÄPO order om att gå till botten med PKKs eventuella inblandning i MOP. WK ledde utredningen men runt under sommaren 1987 stod det klart att det inte fanns några verkliga indicier på att PKK skulle vara inblandat i MOP.

PG Näss plockar under hösten -87 bort resurser från WK och hans grupp som får fortsätta ordentligt vingklippta på sparlåg . Detta medför att WK blir ordentligt grining och får sedan hjälp av HH , Ebbe Carlsson, Nils-Erik Åhmansson , Anna-Greta Leijon och ytterst av statsminister Ingvar Carlsson hade att hålla liv i ett redan genomtröskat spår.

När man kollar dom som drivit på för att binda PKK till Sveavägen blir kopplingen till Justitieminister Lennart Geijers departementsstab tydlig. Det gäller folk både inom och utanför PU.
Carl Lidbom var statsråd, EC -pressekreterare och AGL var minister med ansvar för terrorist avvisningen. IC fanns då som vid MOP med i SAPs innersta cirkel.

Åhmansson och åklagaren med ansvar för PKK-delen, Jörgen Almblad jobbade som departementsråd hos LG. Samma sak gällde nattens fiaskochef Gösta Welander. Den senares chef HH hade djupa kopplingar till LG och EC som är noga redovisade av åtskilliga källor.

PKK var en organisation av våldsamma fanatiker. Det var rätt att granska dom. Samma sak med Christer Pettersson, också en mörk gestalt som skadat åtskilliga människor, rätt att kolla upp honom.
Men CP och PKK har också en svaghet , det går inte trovärdigt att binda dom till MOP eller ens brottsplatsen. Samtidigt passar dom bra i Kajsa Varg-teorin , Man tar vad man har och båda är för makten två ganska smärtfria mördare.
Citera
2016-11-16, 19:10
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Jag tror Wallenberg den äldre ingick i SB och Peter var väl förtrogen eftersom fmiljen hade ensamrätt på vapentillverknng vi händelse av krig. Iesho du som gillar täckföretag och mystiska adresser-Vilka bodde runt mordplatsen vid tiden för mordet? Skulle vara intressant och gå igenom våning efter våning inom triangeln för att se vilka misstänkta namn och företag som finns här. Speciellt intressant är huset mitt emot. Kassem sa att han bodde i veckor innan på hotel och vänner har man undersökt liggarna från denna tid på hotellen i sthm? Fast jag kan tänka mig att han bodde på Wallenbergs grand Hotel.
Om han flög ut via Norge har man checkat flygplatserna från den tiden? Vi skulle be Donald Trump som är för skendränkning att idka det på Heine hyman som nuemra bor i Florida som säger att han inte hade med saken att göra. Skendränkning på Piltz och Tell hade också gjort susen. (obs humor)

Det finns en del om detta i tråden. Fanns en del intressant i området, både med mellanösternanknytning och kopplingar till något som kan misstänkas vara SSI. Täckföretag, alltså.

Naturligtvis lät Hans Holmér undersöka alla hotellliggare för tiden före och after mordet, han var ju inte dum.
En intressant lirare är ju den irakiska gentleman som bodde på ett hotell som (om jag minns rätt) ligger strax sydost om själva mordplatsen. Han for ut från hotellts garage i sin röda bil strax före mordet och smet från notan kort efter mordet (dagen därpå, vill jag minnas. Det står om detta i Hans Holmérs bok, men jag kan inte den utantill. Läs boken, den är kul!). Hotellet klagade hos irakiska ambasaden angående hotllräknignen. Ambasaden betalade utan knot och bad om ursäkt för sin landsmans dåliga uppträdande. Intrycket jag har fått är att den här irakiske herrn jobbade med bl.a. att skaffa fram prostituterade åt bl.a. personalen på ambasaden. Ett slags hallick, alltså. Bra läge för hotellet, i så fall eftersom malmskillnadsgatan på den tiden var stadens allra "finaste" horkvarter.

Finns en film på youtube om irakiskt spionage (och mord) i Sverige på 80-talet. Den är uppdelad i flera klipp. Irak hade en omfattande underrättelsetjänst för att snoka på sina flydda landsmän i Sverige. Dessutom handlade man ju en del (illegalt) med vapen och narkotika.

Det är en av som saker som gör MOP så "underhållande"; när man börjar rota i det så hamnar man på en massa sidorspår om allt möjligt skumrask som jag själv tycker är jätteintressant.
Citera
2016-11-16, 21:44
Medlem
Detta med IM's uppfattning om tid för mannen(GM) vid Dekorima hörnan har ju svajat en hel del från "straxt innan" till 7 min(tror jag mig sett någonstans).
Nedan vittnesmål kanske också ger(eller tar) en del kring påståendet från de "finska flickorna" och Dekorimamannen

Vad gäller paret Inga Ålenius och Anja Landgré så var de på samma föreställning som makarna Palme.
De lämnade biografen med ett visst "försprång". Efter att "ha velat någon sekund" beger de sig Sveavägen söder ut på den västra sidan men korsar över till den östra vid Kammakargatan, de kommer alltså att passera den blivande mordplatsen och det är där det blir lite intressant.
Vid tunnelgatan.
"De två stod en stund och pratade och dividerade om de skulle ta tunneln eller gå Kungsgatan ner mot Stureplan" ... "De bestämde sig dock för att ta Kungsgatan eftersom det verkade så ödsligt in mot Tunnelgatan och tunneln"..

http://lennartremstam.blogspot.se/2015/05/grandvittne-alenius.html

Vidare så vittnar Inga om att dom hörde EN smäll... ungefär vid "Haga skor"...
Var detta ett av skotten, så vet vi precis vilket "försprång" de hade. 1,5 kvarter...
Men Inga tvekar lite kring om hon verkligen hörde en smäll...
Citera
2016-11-17, 03:24
Bannlyst
Att mordet ännu inte är löst beror på att samma familj sitter vid makten då som nu familjen Wallenberg. Jag riktar mig därför direkt till familjen lös det nu eller gå under.
Wallenberg ni brukade bry er om socialt ansvar step up now.
Till Wallenbergarna ni kanske har trott att ni tjänar på att tysta ner mordet låt mig då säga att vi har närmat oss den punkt då mordet är riktat mot er familj och hur ni än slingrar er på kroken som en mask gör ni bäst att erkänna.
Vi tänker inte skada svensk ekonomi framtid eller ert namn om ni nu erkänner vad ni vet.
Ni bör förstå att klimatet som det är nu i Sverige kommer för er bli omöjligt att behålla eller
överleva speek out. Jag ger er max en vecka alla lampor lyser mot er det går inte fejka längre erkänn nu. Ni kan inte komma undan allt talr mot er det ni kan göra är asnacka och ge er bild kanske kanske vi accepterar vad ni säger.
Senast redigerad av chimon 2016-11-17 kl. 03:41.
Citera
2016-11-17, 03:43
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Detta med IM's uppfattning om tid för mannen(GM) vid Dekorima hörnan har ju svajat en hel del från "straxt innan" till 7 min(tror jag mig sett någonstans).
Nedan vittnesmål kanske också ger(eller tar) en del kring påståendet från de "finska flickorna" och Dekorimamannen

Vad gäller paret Inga Ålenius och Anja Landgré så var de på samma föreställning som makarna Palme.
De lämnade biografen med ett visst "försprång". Efter att "ha velat någon sekund" beger de sig Sveavägen söder ut på den västra sidan men korsar över till den östra vid Kammakargatan, de kommer alltså att passera den blivande mordplatsen och det är där det blir lite intressant.
Vid tunnelgatan.
"De två stod en stund och pratade och dividerade om de skulle ta tunneln eller gå Kungsgatan ner mot Stureplan" ... "De bestämde sig dock för att ta Kungsgatan eftersom det verkade så ödsligt in mot Tunnelgatan och tunneln"..

http://lennartremstam.blogspot.se/2015/05/grandvittne-alenius.html

Vidare så vittnar Inga om att dom hörde EN smäll... ungefär vid "Haga skor"...
Var detta ett av skotten, så vet vi precis vilket "försprång" de hade. 1,5 kvarter...
Men Inga tvekar lite kring om hon verkligen hörde en smäll...
Anja och Inga gick söderut på östra sidan av Sveavägen från Kammakargatan och passerade Dekorima någon minut före paret Palme. Inga uppgav att de inte mötte någon enda person och att ingen stod vid Dekorima (just då). De skulle ha kunnat missa någon person vid prånget där AB sedan gömde sig, men frågan är varför de inte såg ABs jobbarkompisar?

Kan de ha kommit senare och att bankomatklockan gick fel?
Eller var alla inne i bankomatlokalen, även AB?

Inga tycks inte heller ha lagt märkte till "Lennart" i La Carteries skyltfönster.
Citera
2016-11-17, 08:12
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag delar din uppfattning när det gäller vittnesmålen om WT-män. Det framstår som helt orealistiskt att 179 iakttagelser av WT-män (enligt GRK:s genomgång) eller ett 80-tal kring mordplatsen (enligt Dag A på pressträffen) skulle kunna kopplas till mordet.

Det kan inte rimligen ha funnits horder av medhjälpare till GM.

De WT-män som, menar jag, framstår som mest intressanta är följande:

1) Utanför paret Palmes bostad onsdagen och torsdagen i mordveckan. Ett vittne talar om en storväxt blond man som "såg ut att vara tysk eller österrikare" och det andra vittnet om att mannen som var storväxt och blond talade "schweizertyska". (Mare R och Jarl N)
2) Utanför paret Palmes bostad i en gränd på Västerlånggatan cirka 19-19.30 mordkvällen (Leif K)
3) Två män vid Gamla stans tunnelbanestation cirka klockan 20.35 mordkvällen. (Ulla S)
4) En man i hörnet Kammakargatan/Sveavägen cirka klockan 21.20 mordkvällen. (Karin G)
5) En man vid Hötorgets t-bana cirka klockan 23.15 mordkvällen. (taxichauffören)
6) En man i hörnet Olofsgatan/Tunnelgatan som talade schweizertyska eller holländska cirka klockan 23.23 mordkvällen. (Skelleftehamn)

Därtill kommer springande man till bil på Norra Bantorget och springande man på Olofsgatan till bil på Adolf Fredriks kyrkogata någon minut efter mordet. Liksom bilen och mannen i hörnet Tunnelgatan/Sveavägen (västra sidan) spanande norrut cirka klockan 23.17.

Det är väl ungefär det. Jag har exempelvis svårt att se logiken i att WT-män befann sig på Tunnelgatans västra sida mellan cirka klockan 20-22.30. Då visste ingen, inte ens paret Palme, att de skulle promenera förbi Tunnelgatan efter filmen. Där kan alltså förklaringen vara polisens narkotikaspaning.

I tillägg till vittnesobservationerna ovan intresserar jag mig också för förvarningarna om mordet - Anders Larsson, Ivan von Birchan, Dan K/"Johan", bonden i Skåne, Walls Luleådirektör, Norrköpingsmötet och informationen till Sten A om att tre Säpo-män övervakade Palme och att en man från Stay Behind i ett Borgnäs-reportage berättade att organisationen regelbundet övervakade Palme.

Informationen om AXE-växlarna i bergrummet som kunde avlyssna telefonerna är också intressant.

Bakgrunden med "Palmehatet" och högernätverket med förgreningar till riksdagen, polisen, säkerhetspolisen, militären, SAF, Industriförbundet, Contra, WACL, EAP, Armfelt, Sydafrika, CIA, Nato etc ser jag också som en intressant sak att studera närmare. Liksom tipset till Bäck om två svenska affärsmän+Säpo-man.

Den senaste vittnesuppgiften om Anthony White på Säpo är också intressant tycker jag.

Jag betraktar - utifrån dessa informationer - attentatet som planerat i meningen att någon/några personer anlitat en liten (3-5 pers) attentatsgrupp att utföra attentatet så snart tillfälle gavs.

Det är den bild jag får av materialet.

Ja.

För att travestera Lorrys uppfinnare i Sundbyberg. Många WT-iakttagelser blir det....

Först när det gäller din uppräkning av intressanta spår så tyder det på att det pågick ett antal olika stämplingar samtidigt. Där det är mycket svårt att få ihop det till en helhet. Som då skulle resulterat i mordet. Ytterligare en form av övertro enligt mig. Att allt som hände strax före mordet måste ha med mördaren/likvidatorn att göra. Där det bevisligen enbart var en person som kom till skott.

I sammanhanget ska vi inte glömma att OP stod på 22 dödslistor enligt uppgift. Att då tro att alla dessa listskrivare gick samman i ett konglomerat och utförde mordet är naturligtvis helt orimligt. Precis lika orimligt som att tro att AL, von Birchan, Borgnäs SB-man, SAs Säpotrio, Dan K, Skånebonden, Luleådirektören, Norrköpingsmötet och White skulle beskriva samma mordorganisation/stämplare eller förberedelser.

Lägger vi då till polisspåret, besöket hos Enerström, Cenneth Neilbergs historia och finanskvinnor som skramlade med insamlingsbössor så stärker det tesen om att pågick ett antal olika initiativ eller försök samtidigt. Som inte hänger ihop.

Överflyttat till city 28e februari 1986. Alla WT har inte med mordet att göra. Att det pågick en narkotikaspaning, som avbröts en timme före mordet, är inte en trådsanning. Den är numera bekräftad. Där man i sammanhanget kan fundera över om det är dessa poliser Ulf Dahlsten idag talar om.

Och då är vi framme vid samma gåta återigen.

Mordet krävde inte 179 iakttagelser för att kunna genomföras. Eller 80 runt mordplatsen.

Det krävdes inte WT-bärare på Sveavägen under tiden OP satt på bion.

De vittnesmål vi känner till visar att bärarna inte gjorde någonting för att dölja sig. Snarare tvärtom. Man struntade fullständigt i omgivningen.

Ingen av dessa har under drygt 30 år framträtt offentligt.

Till synes orädda och sanningssökande journalister som Wall och Borgnäs har aldrig lyckats spårat upp någon. Trots att källor är grundlagsskyddade. Samtidigt som Borgnäs gick hårt åt Ölvebros bortförklaringar.

Personer som först var Säpogubbar, för att därefter bli poliser som spanade på skinnskallar. Till att vittnet blev en baglady. För att senare transformeras till bandyspelare i Walls bok.

Samma journalister har aldrig, mig veterligen, försökt närma sig Åsa. Hon som sitter på sanningen om var Holmer befann sig mordkvällen. Där hans eventuella närvaro i området kan förklara många av iakttagelserna. Att det pågick en form av större verksamhet. Där Holmers troliga chefsskap över sektion D gör det troligt att var just han som skulle leda den. Och att han inte gjorde detta frivilligt eftersom han skulle åka Vasaloppet och därmed bryta en obruten rad. Var det 18 stycken. Något som han påpekar i sin egen bok.

Under de 10 år som man utredde och försökte sätta dit CP gjorde man allt för att bortförklara alla WT. Eftersom det inte passade in mallen av en ensam galning. Lisbet pekade ut en alkoholist, inte en WT-bärare.

Helt plötsligt efter 30 år började DF och UD antyda att det fanns en grund till att tro att dessa personer trots allt inte var bandyspelare. Samma personer som bevisligen höll tyst när Ölvebro yrade. Och att de idag öppet är CP-skadade. Så varför börjar man då helt plötsligt att släppa uppgifter som strider mot deras egen uppfattning om att CP ensam var skyldig. Vad har hänt. Vad är orsaken.

Vad fick en person som ytterst var ansvarig för Palmes säkerhet att helt plötsligt vika ut sig media. Efter många års tystnad.

Och vad fick en mångårig säkerhetsman som DF att göra detsamma. Utan att bryta sin tystnadsplikt. Där den utpekade Barbro/SB naturligtvis var oskyldiga. Eftersom man enbart övade samband i samma område som mordet utfördes. Alltså deltagare i det som Dag beskrev som oidentifierade personer. Som kan ha samband med mordet. Och därmed eventuellt kan knytas till ett visst avsnitt i MOP.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-11-17 kl. 08:45.
Citera
2016-11-17, 09:06
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Att mordet ännu inte är löst beror på att samma familj sitter vid makten då som nu familjen Wallenberg. Jag riktar mig därför direkt till familjen lös det nu eller gå under.
Wallenberg ni brukade bry er om socialt ansvar step up now.
Till Wallenbergarna ni kanske har trott att ni tjänar på att tysta ner mordet låt mig då säga att vi har närmat oss den punkt då mordet är riktat mot er familj och hur ni än slingrar er på kroken som en mask gör ni bäst att erkänna.
Vi tänker inte skada svensk ekonomi framtid eller ert namn om ni nu erkänner vad ni vet.
Ni bör förstå att klimatet som det är nu i Sverige kommer för er bli omöjligt att behålla eller
överleva speek out. Jag ger er max en vecka alla lampor lyser mot er det går inte fejka längre erkänn nu. Ni kan inte komma undan allt talr mot er det ni kan göra är asnacka och ge er bild kanske kanske vi accepterar vad ni säger.

Kan du utveckla motivbilden? Familjen W satt vid makten då och sitter vid makten idag, enligt din text. Varför då detta dåd?

Förelåg det ett ökat hot mot hegemonin just 1986? Kom håg att det marknadsliberala 80-talet, trots sporadiskt motstånd, redan har börjat äta sig in i Sverige. Hotet 1986 måste ha tett sig mindre än säg 1982 och definitivt mindre än 1975. Eller 1948.

Så återigen: varför just 1986?
Citera
2016-11-17, 09:14
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

PKK var en organisation av våldsamma fanatiker. Det var rätt att granska dom. Samma sak med Christer Pettersson, också en mörk gestalt som skadat åtskilliga människor, rätt att kolla upp honom.
Men CP och PKK har också en svaghet , det går inte trovärdigt att binda dom till MOP eller ens brottsplatsen. Samtidigt passar dom bra i Kajsa Varg-teorin , Man tar vad man har och båda är för makten två ganska smärtfria mördare.

Kan inte riktigt hålla med om att det var rätt att granska PKK & CP. Med facit i hand var det ju definitivt inte det när man tänker på bortkastad utredningstid och den allmänna förvirring det lett till.

När en person som OP mördas under de omständigheter som sker så borde de flesta tänka politiskt motiv. När det gäller PKK så ser jag inte ett politiskt starkt motiv kopplat till OP. När det gäller CP ser jag varken motiv eller kapacitet, däremot är han ju den typen poliser som Winberg och Nässén, oförmögna att lyfta blicken, med autopilot letar efter när ett brott begås. Att HH med sin bakgrund hoppar på PKK-spåret med kompis Ebbe signalerar något helt annat för mig.
Citera
2016-11-17, 10:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stelf
Kan inte riktigt hålla med om att det var rätt att granska PKK & CP. Med facit i hand var det ju definitivt inte det när man tänker på bortkastad utredningstid och den allmänna förvirring det lett till.

När en person som OP mördas under de omständigheter som sker så borde de flesta tänka politiskt motiv. När det gäller PKK så ser jag inte ett politiskt starkt motiv kopplat till OP. När det gäller CP ser jag varken motiv eller kapacitet, däremot är han ju den typen poliser som Winberg och Nässén, oförmögna att lyfta blicken, med autopilot letar efter när ett brott begås. Att HH med sin bakgrund hoppar på PKK-spåret med kompis Ebbe signalerar något helt annat för mig.
Både PKK och Christer Pettersson var förstås någonting att titta på för en verklig mordutredning, men problemet är att båda spåren kom att användas som villospår av låtsasutredare.

Nu finns det uppgifter som antyder att CP befann sig på platsen och detta finns ingen bra anledning att ignorera. Men visst, inte hade CP som "ensam galning" kunnat genomföra och undkomma, men det är ju känt att större virrpannor än honom befann sig i närheten, t.ex. Stig Engström och Victor Gunnarsson, och CP kan precis som dem haft kontakter med personer som hade förhandsinformationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in