Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-11-16, 00:19
Medlem
The Guardian om Petersson. Gissningsvis är deras vinkling felaktig.

https://www.theguardian.com/world/2016/nov/15/sweden-relaunches-olof-palme-investigation?CMP=twt_gu
Citera
2016-11-16, 04:33
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
The Guardian om Petersson. Gissningsvis är deras vinkling felaktig.

https://www.theguardian.com/world/2016/nov/15/sweden-relaunches-olof-palme-investigation?CMP=twt_gu
Menar du det där att han skulle ha erkänt och sedan dragit tillbaka sitt erkännande?

http://iesho.blogspot.se/2016/11/36-christer-pettersson-1.html
Citera
2016-11-16, 07:00
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Absolut, jag ser också att det haltar mellan agerandet på mordplatsen och det uppjagade springandet/hastiga gåendet. Samtidigt ser jag, tror jag sagt det förut här i tråden, en obalans mellan GM:s uppenbart professionella agerande och den övriga attentatsgruppens agerande.

Medan GM utför sitt uppdrag effektivt utan att lämna spår så står WT-männen både här och där längs paret Palmes väg från bostaden via tunnelbanan till Grand och vidare fram till mordplatsen och låter sig observeras av massor av vittnen. Om dessa personer även ansvarade för flyktbilar så är risken att de klantade till även det.

Även om det kanske råder övertro (jag vet inte, gör det det?) på springande män och rivstartande bilar så är det väl inte helt ologiskt att sammankoppla vissa av dessa med mordet?

En springande man som kommer från Tunnelgatan-trakten, ser sig om flera gånger för att sedan plockas upp av en bil på Norra Bantorget endast ett par minuter efter mordet kan ju rimligen förklaras med att han hade med mordet att göra. Den iakttagelsen kan i alla fall inte avfärdas.

Likadant med mannen som sprang från Tunnelgatan längs Olofsgatan fram till en bil på Adolf Fredriks kyrkogata någon minut efter skotten. Vittnet hörde till och med skotten och blev direkt därpå påsprungen av denne man. Han bör alltså ha befunnit sig mittemot mordplatsen när mordet skedde. Varför springer han? Vem var han? Tycker det är logiskt att fundera över om även han kan kopplas till mordet. Eller åtminstone invänta en bevisad bekräftelse på vem han var och vad han gjorde där.

Bilen på Snickarbacken och Susanna T:s iakttagelse är ju betydligt mera osäkra. Det är rätt långt från mordplatsen och tiderna stämmer inte. Det är liksom försent. GM borde ha varit där cirka 23.26-23.27 cirka.

Men samtidigt kan man fråga sig vad tidsuppgifterna "cirka 23.30" egentligen betyder? Susanna T hade inte ens en klocka på sig och taxichauffören Hans H:s bilklocka/armbandsur kanske gick fel ett par minuter?

Det går tyvärr inte att exakt avgöra vad som är sant, men jag ser ingen möjlighet att avfärda varken Susanna T, Hans H eller Yvonne N och Ann-Catrine/Gerhard S.

Deras iakttagelser behöver förklaras. Det är i rätt område. Det är några minuter efter mordet. En ensam mörkt klädd man springer från väster till öster. Och mannens signalement stämmer faktiskt rätt väl. Det tycks finnas god samstämmighet mellan utsagorna öster om mordplatsen och utsagorna från mordplatsen.

Eftersom jag uteslutande söker stöd i vittnesuppgifterna och försöker förstå vad som hände utifrån dessa så kan jag inte bara stryka vissa vittnen.

Det kan alltså finnas en kedja som är LJ-YN-ACR/GS-HH klockan 23.22-23.26-23.27. Den kan i alla fall inte, menar jag, uteslutas.

Kravet på en bred förutsättningslös utredning gör att jag låter saker vara kvar tills de trovärdigt kan avföras av polisen. Samtidigt menar jag naturligtvis inte att vi ska acceptera vilka tokigheter som helst. Somligt går att radera direkt när det framförs.

För att även få med Susanna T:s uppgifter i ett mordscenario behöver man däremot börja spekulera. Geografiskt ligger den i så fall helt fel. GM kan inte komma från DB gata in på Smala gränd ungefär samtidigt som han kommer från Regeringsgatan ner på Snickarbacken.

Det kan även finnas ytterligare ett vittne, nämligen parkeringsvakten Birgit som Hans Holmér skriver om i sin bok. Hon satt alltså i en bil på Smala gränd och väntade på sin kollega då hon ser en mörkt klädd man passera framför henne på Snickarbacken i riktning Birger Jarlsgatan.

Holmér avfärdar hennes uppgifter eftersom kollegans sista p-bot för kvällen klockades till cirka 23.16 vill jag minnas. Vad han inte tycks tänka på är att det inte är klarlagt hur långt kollegan hade att gå till bilen efter den sista p-boten eller om han exempelvis gjorde något annat innan han gick tillbaka till bilen. Det kanske tog honom 10-11 minuter? I så fall kan Birgit också ha sett GM.

Holmér hade, likt många män med makt, lite för lätt för att sortera och värdera snabbt i materialet. "Valet" av fabrikat på mordvapnet, "valet" av Susanna T:s uppgifter till Fantombilden, "valet" av PKK, "valet" av livvakter, "valet" av vapenleverantör (CGÖ) etc. Ingen tycktes kunna säga emot.

Övertron som jag nämnde kan exemplifieras med Holmer. Det gick vid en snabb genomgång att kunna hitta en kedja mellan mordplatsen och tecknerskan. Vilket resulterade i en fantombild väldigt snabbt. Alltså måste det vara mördaren i hans värld. Där jag hävdar att om spaningsledaren varit en rutinerad mordutredare så hade fantombilden inte publicerats. Och idag framstår det som ytterst osannolikt att det verkligen var mördaren.

Första tiden efter mordet fanns också det en övertro i media. Det skrevs om personer som rusade till/från bilar. Fordon som rivstartade. Personer som bytte ytterkläder innan de steg in i bilen. Personer som sprang i området. Osv. Precis som att folk inte har det beteendet när inte har begåtts ett mord. Och att allt som hände i området därför måste ha med mordet att göra.

Jag är fortfarande skeptisk till att YN mötte mördaren. Samtidigt som det är klart att om Jeppssons lämnade vittnesmål under ed är korrekt, så finns det inga fysiska eller tidsmässiga hinder som motsäger detta. Alltså återstår det enbart möjligheten att han friserade/förbättrade/ljög om sin snabba insats. Vilket går att argumentera för. Vilket jag tidigare gjort.

Alltså faller den fortsatta kedjan för mig. Eftersom sannolikheten sjunker vid varje meter mannen avlägsnar sig från trappkrönet. Dessutom med ett helt annat beteende än man kan förvänta sig av en kompetent person som uppträdde på mordplatsen. Om det nu inte trots allt var ensam galning som uppträdde som en sådan efter åsen.

Betänk följande. Det finns all anledning att tro att mördaren besatt god lokalkännedom. Det var inte en person som rusade ut på Sveavägen. Eller på trappkrönet valde fel väg av geografisk okunskap. Eller tvingades springa och exponera sig på grund av order från en amatörmässig grupp som strulade med bilar. En person som enligt mig inte valde DBs gata som det bästa alternativet att försvinna.

Så länge inte Dahlgrens berättelse kan bevisas vara falsk kommer jag inte att sluta tjata om den. Eftersom den kan ge en förklaring till att ett antal personer uppenbarligen sprang omkring och öppet visade sig. Precis som att det inte gällde ett statsministermord. Utan någonting annat. Som i så fall inte får komma fram.

På pressträffen konfirmerade Dag att det fanns flera grupper på plats samtidigt. Och att några bärare är identifierade. Samt att beslag har gjorts. Vilket för mig innebär att alla WT-bärarna inte ingick i mordet. Om man nu inte tror att DA ljög i direktsändning med ett okänt syfte.

Tiden före denna pressträff fanns det stora uppslagna artiklar i media där Dahlsten och Donald Forsberg vittnade om det fanns flera grupper på plats.

Ska vi då anta att Dags beskrivna beslag gäller en sanktionerad narkotikaspaning eller gäller det en annan grupp. Svaret är att vi inte har en aning. Eftersom det omfattas av sekretess.

Så frågan är varför dessa WT-bärare så frikostigt exponerade sig. Var det verkligen ett gäng amatörer med en mission. Som fullständigt struntade i ett hägrande livstidsstraff. Eller hade dessa antennviftare ingenting med mordet att göra. Och de som hade med mordet att göra inte visade sig i samklang med mördarens beteende.

Jag väljer att tro att mordet genomfördes när tillfället uppenbarades. Och att det inte var resultatet av en långvarig konspiration. Därför då skulle man inte genomfört mordet på detta sättet.

Till slut är det så att så länge de personer som inte identifierats som WT-bärare går det inte att komma vidare i detta avsnitt.

Och då återkommer jag till den övertro som jag startade med. Alla som iakttogs med WT måste ingå i mordet. Eftersom de rörde sig inom området. Trots att det finns trovärdiga förklaringar om motsatsen.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-11-16 kl. 07:29.
Citera
2016-11-16, 07:14
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Till slut är det så att så länge de personer som inte identifierats som WT-bärare går det inte att komma vidare i detta avsnitt.

Och då återkommer jag till den övertro som jag startade med. Alla som iakttogs med WT måste ingå i mordet. Eftersom de rörde sig inom området. Trots att det finns trovärdiga förklaringar om motsatsen.
Jag tror inte att någon hävdar att precis allt mystiskt som rapporterats i området denna kväll måste ha ett samband med MOP, men därifrån är det långt till slutsatsen att ingenting av det rörde MOP.

Det viktiga med wt-observationerna är att de nästan utesluter att MOP var resultatet av en "ensam galning". Namn på wt-män vore förstås intressant, men skulle inte med säkerhet leda vidare. Man kan konstatera:

- att ett mördarteam kunde agera obehindrat
- att polisen inte visade något genuint intresse för att gripa någon denna kväll
- att utredningen snabbt saboterades
- att det fanns flera syndabockar att tillgå
- att Säpo förberedde PKK-spåret redan innan mordet

Det räcker långt.
Senast redigerad av iesho 2016-11-16 kl. 07:23.
Citera
2016-11-16, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag tror inte att någon hävdar att precis allt mystiskt som rapporterats i området denna kväll måste ha ett samband med MOP, men därifrån är det långt till slutsatsen att ingenting av det rörde MOP.

Det viktiga med wt-observationerna är att de nästan utesluter att MOP var resultatet av en "ensam galning". Namn på wt-män vore förstås intressant, men skulle inte med säkerhet leda vidare. Man kan konstatera:

- att ett mördarteam kunde agera obehindrat
- att polisen inte visade något genuint intresse för att gripa någon denna kväll
- att utredningen snabbt saboterades
- att det fanns flera syndabockar att tillgå
- att Säpo förberedde PKK-spåret redan innan mordet

Det räcker långt.

Att påstå att Säpo förberedde PKK-spåret före mordet är rent nonsens.

För det innebar i så fall att Alf Karlsson och den organisationen ett år före mordet visste att han skulle bli mördad.

Och att PKKs bevisliga våldskapital på svensk mark enbart var en konstruktion. Liksom deras tillgång till vapen. Och sossarnas terroriststämpling med återföljande kommunarrest enbart var ett sätt att förbereda för Holmers utredning med PKK som mål utifrån Säpos förberedelse. Samtidigt som ett antal länder i Europa hade samma stämpling.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-11-16 kl. 09:12.
Citera
2016-11-16, 09:09
Medlem
Citat:
Menar du det där att han skulle ha erkänt och sedan dragit tillbaka sitt erkännande?

http://iesho.blogspot.se/2016/11/36-christer-pettersson-1.html

Nej jag menade att man skulle "relaunch" eller "reopen" utredningen. Utredningen har ju som bekant aldrig formellt lagts ned och det finns väl inte mycket som talar för att en nysatsning är på gång heller.
Citera
2016-11-16, 09:17
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Att påstå att Säpo förberedde PKK-spåret före mordet är rent nonsens.

För det innebar i så fall att Alf Karlsson och den organisationen ett år före mordet visste att han skulle bli mördad.

Och att PKKs bevisliga våldskapital på svensk mark enbart var en konstruktion. Liksom deras tillgång till vapen. Och sossarnas terroriststämpling med återföljande kommunarrest enbart var ett sätt att förbereda för Holmers utredning med PKK som mål utifrån Säpos förberedelse.
Du lägger till saker och dömer utifrån dina tillägg.

PKK förde ett krig, främst mot Turkiet, och gör det än idag. Så deras våldsbenägenhet är oberoende av MOP och absolut ingen konstruktion. Planen var nog mer i Kajsa Vargs anda: inför mordet inventerades befintliga syndabockar och villospår. Några konstruktioner från noll används nog aldrig.

Användaren Cainnech har berört Säpo-PKK: (FB) PKK-spåret
Citera
2016-11-16, 09:21
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Övertron som jag nämnde kan exemplifieras med Holmer. Det gick vid en snabb genomgång att kunna hitta en kedja mellan mordplatsen och tecknerskan. Vilket resulterade i en fantombild väldigt snabbt. Alltså måste det vara mördaren i hans värld. Där jag hävdar att om spaningsledaren varit en rutinerad mordutredare så hade fantombilden inte publicerats. Och idag framstår det som ytterst osannolikt att det verkligen var mördaren.

Första tiden efter mordet fanns också det en övertro i media. Det skrevs om personer som rusade till/från bilar. Fordon som rivstartade. Personer som bytte ytterkläder innan de steg in i bilen. Personer som sprang i området. Osv. Precis som att folk inte har det beteendet när inte har begåtts ett mord. Och att allt som hände i området därför måste ha med mordet att göra.

Jag är fortfarande skeptisk till att YN mötte mördaren. Samtidigt som det är klart att om Jeppssons lämnade vittnesmål under ed är korrekt, så finns det inga fysiska eller tidsmässiga hinder som motsäger detta. Alltså återstår det enbart möjligheten att han friserade/förbättrade/ljög om sin snabba insats. Vilket går att argumentera för. Vilket jag tidigare gjort.

Alltså faller den fortsatta kedjan för mig. Eftersom sannolikheten sjunker vid varje meter mannen avlägsnar sig från trappkrönet. Dessutom med ett helt annat beteende än man kan förvänta sig av en kompetent person som uppträdde på mordplatsen. Om det nu inte trots allt var ensam galning som uppträdde som en sådan efter åsen.

Betänk följande. Det finns all anledning att tro att mördaren besatt god lokalkännedom. Det var inte en person som rusade ut på Sveavägen. Eller på trappkrönet valde fel väg av geografisk okunskap. Eller tvingades springa och exponera sig på grund av order från en amatörmässig grupp som strulade med bilar. En person som enligt mig inte valde DBs gata som det bästa alternativet att försvinna.

Så länge inte Dahlgrens berättelse kan bevisas vara falsk kommer jag inte att sluta tjata om den. Eftersom den kan ge en förklaring till att ett antal personer uppenbarligen sprang omkring och öppet visade sig. Precis som att det inte gällde ett statsministermord. Utan någonting annat. Som i så fall inte får komma fram.

På pressträffen konfirmerade Dag att det fanns flera grupper på plats samtidigt. Och att några bärare är identifierade. Samt att beslag har gjorts. Vilket för mig innebär att alla WT-bärarna inte ingick i mordet. Om man nu inte tror att DA ljög i direktsändning med ett okänt syfte.

Tiden före denna pressträff fanns det stora uppslagna artiklar i media där Dahlsten och Donald Forsberg vittnade om det fanns flera grupper på plats.

Ska vi då anta att Dags beskrivna beslag gäller en sanktionerad narkotikaspaning eller gäller det en annan grupp. Svaret är att vi inte har en aning. Eftersom det omfattas av sekretess.

Så frågan är varför dessa WT-bärare så frikostigt exponerade sig. Var det verkligen ett gäng amatörer med en mission. Som fullständigt struntade i ett hägrande livstidsstraff. Eller hade dessa antennviftare ingenting med mordet att göra. Och de som hade med mordet att göra inte visade sig i samklang med mördarens beteende.

Jag väljer att tro att mordet genomfördes när tillfället uppenbarades. Och att det inte var resultatet av en långvarig konspiration. Därför då skulle man inte genomfört mordet på detta sättet.

Jag delar din uppfattning när det gäller vittnesmålen om WT-män. Det framstår som helt orealistiskt att 179 iakttagelser av WT-män (enligt GRK:s genomgång) eller ett 80-tal kring mordplatsen (enligt Dag A på pressträffen) skulle kunna kopplas till mordet.

Det kan inte rimligen ha funnits horder av medhjälpare till GM.

De WT-män som, menar jag, framstår som mest intressanta är följande:

1) Utanför paret Palmes bostad onsdagen och torsdagen i mordveckan. Ett vittne talar om en storväxt blond man som "såg ut att vara tysk eller österrikare" och det andra vittnet om att mannen som var storväxt och blond talade "schweizertyska". (Mare R och Jarl N)
2) Utanför paret Palmes bostad i en gränd på Västerlånggatan cirka 19-19.30 mordkvällen (Leif K)
3) Två män vid Gamla stans tunnelbanestation cirka klockan 20.35 mordkvällen. (Ulla S)
4) En man i hörnet Kammakargatan/Sveavägen cirka klockan 21.20 mordkvällen. (Karin G)
5) En man vid Hötorgets t-bana cirka klockan 23.15 mordkvällen. (taxichauffören)
6) En man i hörnet Olofsgatan/Tunnelgatan som talade schweizertyska eller holländska cirka klockan 23.23 mordkvällen. (Skelleftehamn)

Därtill kommer springande man till bil på Norra Bantorget och springande man på Olofsgatan till bil på Adolf Fredriks kyrkogata någon minut efter mordet. Liksom bilen och mannen i hörnet Tunnelgatan/Sveavägen (västra sidan) spanande norrut cirka klockan 23.17.

Det är väl ungefär det. Jag har exempelvis svårt att se logiken i att WT-män befann sig på Tunnelgatans västra sida mellan cirka klockan 20-22.30. Då visste ingen, inte ens paret Palme, att de skulle promenera förbi Tunnelgatan efter filmen. Där kan alltså förklaringen vara polisens narkotikaspaning.

I tillägg till vittnesobservationerna ovan intresserar jag mig också för förvarningarna om mordet - Anders Larsson, Ivan von Birchan, Dan K/"Johan", bonden i Skåne, Walls Luleådirektör, Norrköpingsmötet och informationen till Sten A om att tre Säpo-män övervakade Palme och att en man från Stay Behind i ett Borgnäs-reportage berättade att organisationen regelbundet övervakade Palme.

Informationen om AXE-växlarna i bergrummet som kunde avlyssna telefonerna är också intressant.

Bakgrunden med "Palmehatet" och högernätverket med förgreningar till riksdagen, polisen, säkerhetspolisen, militären, SAF, Industriförbundet, Contra, WACL, EAP, Armfelt, Sydafrika, CIA, Nato etc ser jag också som en intressant sak att studera närmare. Liksom tipset till Bäck om två svenska affärsmän+Säpo-man.

Den senaste vittnesuppgiften om Anthony White på Säpo är också intressant tycker jag.

Jag betraktar - utifrån dessa informationer - attentatet som planerat i meningen att någon/några personer anlitat en liten (3-5 pers) attentatsgrupp att utföra attentatet så snart tillfälle gavs.

Det är den bild jag får av materialet.

Ja.
Senast redigerad av Basfakta 2016-11-16 kl. 09:27.
Citera
2016-11-16, 09:32
Medlem
Citat:
Du lägger till saker och dömer utifrån dina tillägg.

PKK förde ett krig, främst mot Turkiet, och gör det än idag. Så deras våldsbenägenhet är oberoende av MOP och absolut ingen konstruktion. Planen var nog mer i Kajsa Vargs anda: inför mordet inventerades befintliga syndabockar och villospår. Några konstruktioner från noll används nog aldrig.

Användaren Cainnech har berört Säpo-PKK: (FB) PKK-spåret

Trots att du erkänner att några konstruktioner från noll aldrig användes, så anser du ändå att PKK var planterat i MOP. Trots att det fanns substans både avseende terrorism, mord och tillgång till vapen.

Snarare är det väl så att det varit tjänstefel om man inte från början utrett samma organisation.

Och att svaret på varför Holmer gick all in på PKK in absurdum snarare fanns i hans eget huvud än i en plantering från Säpo.

För mig är det uppenbart. Det var HH som sådde, vattnade, kupade och drev fram plantan. Men misslyckades grovt när han skulle skörda.

Ska man förstå hans motiv ska man läsa berättelsen om Anton Alm i hans egen bok. Där han argumenterar mot sig själv.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-11-16 kl. 09:42.
Citera
2016-11-16, 09:40
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Nej jag menade att man skulle "relaunch" eller "reopen" utredningen. Utredningen har ju som bekant aldrig formellt lagts ned och det finns väl inte mycket som talar för att en nysatsning är på gång heller.
Jaha, ja det är svårt att veta vad KPs ordval egentligen betyder:

http://www.expressen.se/nyheter/krister-petersson-ska-losa-mordet-pa-palme/
Citera
2016-11-16, 10:05
Bannlyst
Hur stor är sannolikheten att OP mördas utanför ett okänt hemligt Europeiskt nätverk Stay Behind i stort sett inne på deras "trädgård"? Jag hävdar också fortfarande att mordet filmades från andra sidan vägen i huset. Denna film finns bevarad både i washington och i frimurarnas högkvarter i Paris. En sådan hemlighemlig organisation som Stay behind MÅSTE har full koll utanför på gatan med kameraövervakning om ryssar eller östtyskar springer och spionerar. Stay Behind har ju senare visat sig, utnyttjats för att ta död på presidenter och andra som förde för neocons en felaktig politik. Man måste se det faktiska Stay Behind huset metrarna från mordplatsen. Signalen det ger till HH direkt är att det handlar om Cia. Den svenska finanseliten kände säkerligen till nätverket möjligen ingick flera av dem. Vi har kontakterna med frimurarna om det svenska trädet skall fällas. Vi har de sju resta frimurarstenarna året efter som andas washington/Illuminati/Rotschild. Vi har återigen min övertygelse att Palme hade den inre bevakningen i triangeln. Alltså monterade kameror i lägenheter som följde hans väg på Sveavägen. Jag kan också föreställa mig ett mötesscenario där man i detta hörn hade full kamerabelysning på OP från va han trodde sina vänner i Usa. Holmer verkar ha blivit övertygad eller sket i vilket Palme skulle bort enligt svensk finans och Reagans ljusskygga folk. All fokus måste vara på att identifiera först alla SB i Sverige
Jag tror att de här poliserna Tell som hade walkietalkies hemma var inblandade och de arbetade för HH
i hans egna grupp säkringen som var en del av skyddandet/manipulerandet. HH och hans säkringen skyddade mördargruppen och här tror jag på det som polisen fick som brev av någon Kassem.
Det är dags att smalna av och ta oss in i kärnan av sb vilkanamn hittar vi och så frimurarna finns det några från sb i frimurarna vore det en bra träff. Eller försvarsministrar höga moderater eller liknande.
Dags att ni åker till statsbiblioteket i sthm och tar reda på det. Sen gräv som mullvadar efter namnen inom SB. Det fanns ett djup en planering i mordet ta tex Mårten Palme han såg två rersoner som såg extremt lika ut. Vi har Christer och Victor Gunnarsson helt klart var det förberett flera personer att lägga skulden på. Först hade man ett behov av att ta till oschyssta medel mot pkk för att kolla upp dessa till Cia. Man letade inte efter Palme utan i skenet av mordet kunde man ta till vilkametoder som helst nu kunde man kartlägga Pkk i Sverige. Sen när det var dags var det tid för att plocka fram de förberedda gubbarna mustaschmännen som såg ut som Olle Nordin.
Att mördaren såg ut som Olle Nordin var en del av planen. Om det nu stämmer som han Kassem skrev i brevet att man hämtade honom i asien så tänker jag mig georgien kazakstan pakistan afghanistan eller någon av dessa länder. Men även iranier eller irakier alltså kraftig hårväxt men ändå vit det var ju ingen kines eller åt det hållet.
Senast redigerad av capodaster 2016-11-16 kl. 10:27.
Citera
2016-11-16, 10:50
Bannlyst
Jag tror Wallenberg den äldre ingick i SB och Peter var väl förtrogen eftersom fmiljen hade ensamrätt på vapentillverknng vi händelse av krig. Iesho du som gillar täckföretag och mystiska adresser-Vilka bodde runt mordplatsen vid tiden för mordet? Skulle vara intressant och gå igenom våning efter våning inom triangeln för att se vilka misstänkta namn och företag som finns här. Speciellt intressant är huset mitt emot. Kassem sa att han bodde i veckor innan på hotel och vänner har man undersökt liggarna från denna tid på hotellen i sthm? Fast jag kan tänka mig att han bodde på Wallenbergs grand Hotel.
Om han flög ut via Norge har man checkat flygplatserna från den tiden? Vi skulle be Donald Trump som är för skendränkning att idka det på Heine hyman som nuemra bor i Florida som säger att han inte hade med saken att göra. Skendränkning på Piltz och Tell hade också gjort susen. (obs humor)

De som först avslöjade Sta Behind var Bjarne Stenquist på Dagens nyheter 1990.
Vem var Bjarne? Hur hade han fått informationen?
Om man nu ville lösa mordet genom detta vilka sponsrade Dn Rotschild, Soros?
Eller skämdes de eller ångrade de sig eller kände de sig säkra eller var det kalla kriget över.
Ring och fråga Bjarne hur han fick kännedom om Stay behind
https://www.youtube.com/watch?v=PWHQCtjOG9c
https://www.hitta.se/bjarne+stenquist/malm%C3%B6/person/~xglC5XXX4 Fråga gärna om han vet hur man ska kunna komma åt namnen och kartlägga dem.
Senast redigerad av capodaster 2016-11-16 kl. 11:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in