2016-11-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja ja, då får dem tycka det, tycker det är roligt att diskutera med dig och dem kan ju vara tacksamma att några håller tråden igång om man säger så . Ja det skulle vara roligt att se Carola ta lite mera plats, att hon glider fram ur bakgrunden och blir bondes självklara val, lite som Catharina gjorde hos Mikael.

Om nu Annelie lämnar idag, samma dag hon återvänder , tror du det blir världens bråk då eller att hon sväljer ilskan, önskar Per lycka till och bara åker som inget hänt??

Det kan mycket väl bli så som du tror hos de andra bönderna.

Det är klart att det blir lite konstigt om Annelie får lämna när hon precis har kommit tillbaka. Om det nu blir så tror jag att hon kommer bli arg och tycka att det är fel av Per att göra så. Samtidigt tror jag att hon själv känner att det inte är rätt, att de är alldeles för olika varandra. Man vet aldrig med henne, vad som helst kan hända.
Citera
2016-11-16, 14:31
Medlem
Citat:
Okej var det så du menade . Ja jag kan nog skriva under på att jag och Alexandraaida är lika intresserade av BSF som du . Jag har inte hängt lika länge i tråden som ni men gillar att diskutera programmet och går in här i tråden varje dag

Ja, jag gillar BSF. Annars hade jag inte skrivit i den här tråden. Kan förstå om en del tycker att det blir lite väl mycket ibland men alla som vill ha ju rätt att skriva här så det är egentligen inget man behöver bry sig så mycket om.
Citera
2016-11-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Neeeej. Jag tänkte bara att ni verkar lika intresserade som jag av BSF. Jag och AlexandraIda har ju hängt i den här tråden i säkert 3 år 😈

Ja, jag har skrivit i den här tråden ganska länge och också fått en del kritik för det. Så det är inte alltid så lätt att veta hur man ska tolka olika inlägg.
Citera
2016-11-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Fast det som sagts är ju att de delade natten, låg och pratade hur många timmar som helst etc. Jag fattar givetvis ändå hur du menar, men ändå.

För övrigt är jag varken sur eller gubbe eller tyckte det var jobbigt om nu Erik och Sigrid fick till det. Jag kan däremot ha förståelse för att brevskrivarna kunde tycka att en sån sak känns lite smågrisig att göra i det läget som de alla befann sig.

Om så är fallet som de säger är det ju ännu mindre att gnälla över. "Buhu, han låg ner och pratade med en annan tjej " - Nä, någon motta får det vara på svartsjukan.

Dock tror jag att de nog gjort lite mer än att prata då Sigrid inte haft en sådan natt sen 90-talet.

Det jag menar på är att båda är vuxna, ingen av dem känner sina brevskrivare alls eller har någon förpliktelse till dem. Vad är problemet?

Hade folk klagat lika mycket om någon av dem haft ett ond night stand veckan innan? Ser faktist inte problemet här...

Nästa att ryka blir iallafall:

Annelie, Bertil, Linnea och Brandon.

Möjligtvis Anders istället för Bertil, annars säkra spikar :-)
Citera
2016-11-16, 16:29
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, jag har skrivit i den här tråden ganska länge och också fått en del kritik för det. Så det är inte alltid så lätt att veta hur man ska tolka olika inlägg.

Såg att jag varit aktiv sedan 2011. Känns stabilt! Det är bara roligt tycker jag!
Citera
2016-11-16, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingvinge
Om så är fallet som de säger är det ju ännu mindre att gnälla över. "Buhu, han låg ner och pratade med en annan tjej " - Nä, någon motta får det vara på svartsjukan.

Dock tror jag att de nog gjort lite mer än att prata då Sigrid inte haft en sådan natt sen 90-talet.

Det jag menar på är att båda är vuxna, ingen av dem känner sina brevskrivare alls eller har någon förpliktelse till dem. Vad är problemet?

Hade folk klagat lika mycket om någon av dem haft ett ond night stand veckan innan? Ser faktist inte problemet här...

Nästa att ryka blir iallafall:

Annelie, Bertil, Linnea och Brandon.

Möjligtvis Anders istället för Bertil, annars säkra spikar :-)

Hjortfelt har nu 21 inlägg, vilket inte ändrats på flera veckor. Fantastiskt. Då han och Alexandra verkar vara de enda som snackar här.

Ser inga potentiella par här.
Möjligen snärjer Sigrid den där Rickard, eller vad han heter. Han ser bäst ut. Men det kommer aldrig att hålla.
Citera
2016-11-16, 16:38
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Visar förra veckans preview att Erik och Linnea kommer ligga ikväll?

Klurigt val för Erik. My är onekligen uppenbart flickvänsmaterial medan jag tror många uppfattar Linnea som mer feminin/söt/attraktiv men samtidigt är hon lite väl för kär i honom att man börjar ana att något inte står rätt till. My å andra sidan borde vara ett osäkert kort för Erik. Hon måste veta att hon har bättre alternativ.
Citera
2016-11-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hjortfelt har nu 21 inlägg, vilket inte ändrats på flera veckor. Fantastiskt. Då han och Alexandra verkar vara de enda som snackar här.

Ser inga potentiella par här.
Möjligen snärjer Sigrid den där Rickard, eller vad han heter. Han ser bäst ut. Men det kommer aldrig att hålla.

Snacka om att haka upp sig på småsaker Annars en väldigt platt säsong där det är ytterst tveksamt om det blir några kärlekspar överhuvudtaget. Kanske dags för TV4 att göra en uppryckning av programmet?

Erik verkar väldigt missnöjd med hur han framställs och tycker att programmet tappat mycket av grundidén. Han är också irriterad över att Linda gång på gång frågar honom om Sigrid när han själv vill lägga det bakom sig. Kan bara hålla med.
Senast redigerad av AlexandraIda 2016-11-16 kl. 16:49.
Citera
2016-11-16, 16:55
Avslutad
Citat:
Snacka om att haka upp sig på småsaker Annars en väldigt platt säsong där det är ytterst tveksamt om det blir några kärlekspar överhuvudtaget. Kanske dags för TV4 att göra en uppryckning av programmet?

Erik verkar väldigt missnöjd med hur han framställs och tycker att programmet tappat mycket av grundidén. Han är också irriterad över att Linda gång på gång frågar honom om Sigrid när han själv vill lägga det bakom sig. Kan bara hålla med.

Håller med. Det var dumt av mig att ifrågasätta dig och Hjortfelt.

Tv4 försökte ju göra en uppryckning, med hjälp av drama mellan bönderna. Som de nu spinner vidare på. Finns inget par jag "känner för", de flesta är menlösa. Men Sigrids val kommer att göra den valde ledsen.
Citera
2016-11-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Håller med. Det var dumt av mig att ifrågasätta dig och Hjortfelt.

Tv4 försökte ju göra en uppryckning, med hjälp av drama mellan bönderna. Som de nu spinner vidare på. Finns inget par jag "känner för", de flesta är menlösa. Men Sigrids val kommer att göra den valde ledsen.

Tyvärr så misslyckades de ganska rejält. Varför håller Linda på och tjatar om det där med Erik och Sigrid när tittarna inte ens fått veta vad som egentligen hände?
Citera
2016-11-16, 19:50
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Vet väl inte helt säkert vad man ska tro, men NÅGOT tror jag hände, något som var mer än att sitta och prata hela natten och ge en oskyldig kram. Erik påstår ju att inget hände mer än det som jag tolkat det, men Sigrid tycker jag verkar antyda nåt helt annat i sina uttalanden.

Sigrid "- Jag har väl inte upplevt sån passion sen nån gång på 90-talet" när Linda frågade om vad som skett på slottet.

Har lite svårt att tro att hon menade att det var den mest passionerade kramen hon fått eller det mest passionerade samtalet hon haft sen nån gång på 90-talet , eller vad tror du??

Men TV kan ju vinkla hej vilt också....men varken Sigrid eller Erik tycker jag ger nåt oskyldigt intryck
Citat:
Jag har tänkt enda från första början att det där med Sigrid och Erik bara var vinklat för att locka fler tittare och skapa lite "drama". Enligt Erik så hände det inget mellan dem och jag tror mest att Sigrid är ute efter att få uppmärksamhet. Låter inte trovärdigt när hon säger att hon inte upplevt en sådan passion på så många år. Inte heller när hon sa att hon och Erik hade pratat igenom allt och kommit fram till att gå skilda vägar. Hur hann de med allt det på den korta tiden? Först bli tillsammans och tillbringa natten ihop och efter det inse att de inte passade ihop?

Jag vet inte riktigt men jag tror inte på att de gick från att ha varit förälskade till att göra slut under ett och samma dygn. Jag tror mer på det Erik har berättat, att tv4 har förstorat upp detta och att det inte var någon "kärleksnatt" som det sättet som Linda ville få det till. Att hon dessutom drar upp detta gång på gång känns så tjatigt, vad är det hon förväntar sig egentligen?!
Verkar vara lite rundgång gällande det här ämnet... Jag har i alla fall tidigare kommenterat, som svar på ett av dina inlägg AlexandraIda, varför TV4 inte kan ljuga ihop nåt om detta hur som helst. Både Erik och Sigrid hade kunnat stämma dem för förtal om det var total osanning. Sådana risker kan inte TV4 ta.
Så det handlar snarare om en efterhandskonstruktion från Eriks sida. Litar inte ett dugg på honom. Det enda jag kan ha förståelse för är att han är trött på att Linda håller på och tjatar om händelsen så fort hon möter honom. I övrigt så har han inte mycket att komma med.
Precis som du Hjortfelt säger så kallar man det knappast "passion" om det bara handlar om kramar och samtal.
Dessutom så sa ju Erik själv i ett avsnitt att det handlade om "tillfällig passion", vilket kan tolkas som en tillfällig sexuell förbindelse. Man talar ju knappast om "tillfällig passion" om det är en natt som han lika gärna kunde haft med Per som han sa i sin efterhandskonstruktion.
Så Erik är den som har ändrat historien sen inspelningen.
Dessutom, om det inte alls var sant så kunde ju Sigrid ha backat upp hans version men det har hon ju inte gjort.

De blev inte ihop och gjorde slut under en och samma natt. Vad det snarare handlar om är att de båda antagligen hade druckit lite för mycket och tappade omdömet helt, båda smickrade över den andres uppmärksamhet. Morgonen efter så inser de att det inte var det smartaste draget med tanke på att de har en tv-produktion på andra sidan dörren och åtaganden som de har förbundit sig till.
Därav så valde de att lägga "passionen" åt sidan för att koncentrera sig på inspelningen.
Citera
2016-11-16, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Verkar vara lite rundgång gällande det här ämnet... Jag har i alla fall tidigare kommenterat, som svar på ett av dina inlägg AlexandraIda, varför TV4 inte kan ljuga ihop nåt om detta hur som helst. Både Erik och Sigrid hade kunnat stämma dem för förtal om det var total osanning. Sådana risker kan inte TV4 ta.

Sigrid och Erik kan i och för sig stämma TV4 även om det skulle vara sant. Förtal handlar om att utsätta annan person för missaktning, oavsett om det är felaktigt eller sant. Det är syftet som avgör om det är förtal, t.ex. att man vill misskreditera och utmåla någon som klandervärd eller kriminell i sitt levnadssätt. Ju större spridning (eller om det t.ex. är spridning av naken- eller sexbilder), desto grövre räknas gärningen.

Men det är ju helt uppenbart att dom inte bara pratade den natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in