2016-11-15, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, det är stor skillnad mot hur det är nu. Programmet berör inte lika många längre. Dessa "snyggbönder" är ganska ointressanta och har nog egentligen inga svårigheter att träffa någon. Känns också lite konstigt att ta med personer som inte är "riktiga bönder" utan mer har det som en hobby. BSF skulle behöva en rejäl uppryckning om det ska hålla. Vet inte riktigt vem som är intresserad av dessa yngre bönder? Tycker själv att det blir så ytligt och det känns inte som att de är helt redo eller egentligen vet vad de vill.

Nej det är ju inget man hör folk prata om lika mycket som under tidigare säsonger, då hörde man ofta bekanta som pratade om deltagare, man hörde ofta snack om Roger, Pär-Ola, Marlene med flera. Men nu verkar saken ha hamnat i ett annat läge och det är nog mycket just för man frångått konceptet för mycket. Och att folk retar sig på att massa snygga bönder får ta plats i programmet som skulle kunna gå ut och finna en partner med lätthet eller registrera sig på valfri nätdejtsida,.

Nej dessa unga bönder är väl med för att man ska locka den unga publiken men jag tror inte de riktigt unga ändå dras till ett program som BSF...det är nog mera Paradise Hotel och Top Model som lockar dessa. Och det ska ju vara riktiga bönder, inte hobbybönder men för TV4 verkar gränsen för vad som är en bonde vara extremt flytande.
Citera
2016-11-16, 03:02
Medlem
Har ni äntligen sett ikapp och läst ikapp.

Kan inte förstå hur mycket gnäll det är på Erik och Sigrid här. De är ju ffs vuxna och vem bryr sig om vilka de legat med innan. Ser inte alls varför deltagarna skulle behöva ha reda på det. De hade ju bara setts lite kort i fem min vid tillfället för akten. Tippar på att det är sura gubbar mestadels som tycker det är jobbigt att Sigrid gillar lammkött och att de själva passerat bäst föredatum.

Hursomhelst. Lite analys av läget på gårdarna:

Per - Anneli lär ju ryka all världens väg. Fick enbart stanna pga att han inte kunde säga till henne att han inte ville ha henne där. Hon verkar som en fruktansvärt blåst kvinna som knappast lär hitta något stabilt någon gång.

De övriga tycker jag man sett för lite av för att se om det kan leda till något.

Jennifer - Brandon åker ut nästa gång då han är en osäker person som inte är attraktiv på något sätt. Frågan återstår då om det blir David eller Charlie. Charlie känns inte som typen som kommer hamna på en gård, och David är tråkigare än färg som torkar. Tror det är rätt kört för henne att finna kärleken med det dåliga utbud hon fick med sig på gården. Kanske att David vågar ta för sig lite framöver och då kan det funka, men tror inte hon kommer attraheras av honom i längden.

Erik - Linnea verkar jäkligt skum. De känner inte varandra och hon känns som besatt. Typ som ett 14-årigt fan till en popstjärna, vilket känns jäkligt skumt då han inte direkt är en stjärna. Lina vill bara synas på TV och har inga känslor alls för Erik annat än vänskapliga. My verkar ju som en go tjej och är den han borde välja, men ytterst tveksamt om hon kommer lämna sitt liv (var bor hon?) för att flytta ihop med honom. Hon kan få bättre.

Sigrid - Tycker hon verkar vara en riktigt trevlig kvinna och ser inte alls samma problem som övriga med att hästintresset tar för mycket tid. Hon har inte små barn längre och att hon har sitt egna liv är ju inga problem. Anders och Bertil kommer såklart ryka och Rickard blir naturligtvis hennes val. Någon som vet något om Rickard? Bor han nära? Vad jobbar han med? Är det troligt att han lämnar sitt liv för att flytta till Hälsingland? Är nog störst chans till något varaktigt där i alla fall, men är nog för dåligt med män som håller Sigrids kaliber i hennes närvaro.
Citera
2016-11-16, 05:21
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingvinge
Har ni äntligen sett ikapp och läst ikapp.

Kan inte förstå hur mycket gnäll det är på Erik och Sigrid här. De är ju ffs vuxna och vem bryr sig om vilka de legat med innan. Ser inte alls varför deltagarna skulle behöva ha reda på det. De hade ju bara setts lite kort i fem min vid tillfället för akten. Tippar på att det är sura gubbar mestadels som tycker det är jobbigt att Sigrid gillar lammkött och att de själva passerat bäst föredatum

Fast det som sagts är ju att de delade natten, låg och pratade hur många timmar som helst etc. Jag fattar givetvis ändå hur du menar, men ändå.

För övrigt är jag varken sur eller gubbe eller tyckte det var jobbigt om nu Erik och Sigrid fick till det. Jag kan däremot ha förståelse för att brevskrivarna kunde tycka att en sån sak känns lite smågrisig att göra i det läget som de alla befann sig.
Citera
2016-11-16, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Fast tror du det är val imorgon på Sigrids gård? Tänkte, hon skickade ju hem Matti förra veckan, men det kanske är val även där så det blir jämt antal friare på alla gårdar.

Väljer Per bort Annelie imorgon så lär hon ju bli snopen, då har hon åkt den långa vägen från Småland till Jämtland för att få åka hem igen då lär nog hennes "Mikael-attityd" komma fram rätt fort eller vad tror du?

Nej, kanske det inte blir mer förr eller senare lär det ju val även på Sigrids gård
Citera
2016-11-16, 10:31
Medlem
Bandida.locas avatar
Stelt att Per ville att Annelie skulle åka hem (han hade nog skickat henne istället för Thorild). Tror hon kommer känna sig lurad. Men det klart han väljer Carola till sist. Kommer aldrig funka i längden då han är för enkel för henne.

Sigrid har i slutändan bara intresse för Rickard
Jag blir nästan rädd för att hon är så uppenbart sugen i allt hon säger när hon beskrev att Matti hamnade i kompisfacket osv 😒. Om han bor nära hade det kunnat funka. De är likvärdiga utseendemässigt.

Jennifer borde välja... vad heter han nu då. Han som nån tyckte var tråkig. Han är nog bara blyg... jag tror han passar bäst med henne. Lugnet hon behöver efter tråkiga saker.

Och slutligen Erik. Oklart vem han kommer välja. Lina är för snygg och liksom "fartfylld" för honom. Men vem han än väljer är han för ung och det funkar inte eftersom hållbara förhållanden sällan tar sin början före 25årsåldern (undantaget frireligösa hihi)

Någon som kollar på "kärlek åt alla"??? (Hint Hjortfelt eller AlexandraIda
Citera
2016-11-16, 10:44
Medlem
Citat:
Nej, kanske det inte blir mer förr eller senare lär det ju val även på Sigrids gård

Ja är det inte val hos Sigrid ikväll så lär det ju vara det nästa vecka.

Ska bli kul ikväll och hoppas det sker lite dramatik .
Citera
2016-11-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Stelt att Per ville att Annelie skulle åka hem (han hade nog skickat henne istället för Thorild). Tror hon kommer känna sig lurad. Men det klart han väljer Carola till sist. Kommer aldrig funka i längden då han är för enkel för henne.

Sigrid har i slutändan bara intresse för Rickard
Jag blir nästan rädd för att hon är så uppenbart sugen i allt hon säger när hon beskrev att Matti hamnade i kompisfacket osv 😒. Om han bor nära hade det kunnat funka. De är likvärdiga utseendemässigt.

Jennifer borde välja... vad heter han nu då. Han som nån tyckte var tråkig. Han är nog bara blyg... jag tror han passar bäst med henne. Lugnet hon behöver efter tråkiga saker.

Och slutligen Erik. Oklart vem han kommer välja. Lina är för snygg och liksom "fartfylld" för honom. Men vem han än väljer är han för ung och det funkar inte eftersom hållbara förhållanden sällan tar sin början före 25årsåldern (undantaget frireligösa hihi)

Någon som kollar på "kärlek åt alla"??? (Hint Hjortfelt eller AlexandraIda

Per skulle kanske passa med Carola, i vilket fall så tror jag Annelie får vända hem igen när hon kommer åter i kvällens avsnitt, men man vet ju aldrig hur Per tänker.

Ja jag kollar på BSF "kärlek åt alla" på webben, men tycker väl inte det händer så mycket där. Nils verkar tappat sugen, Tvillingarna händer det ju inget hos på dejtstadiet, Andreas verkar ha hakat upp sig på en tjej som verkar måttligt road, och Jocke dejtar på men finner inte gnistan med nån tjej än så länge. Förstår dock inte hinten eller vad det programmet har med mig och den andra skribenten att göra?
Citera
2016-11-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ja, det är stor skillnad mot hur det är nu. Programmet berör inte lika många längre. Dessa "snyggbönder" är ganska ointressanta och har nog egentligen inga svårigheter att träffa någon. Känns också lite konstigt att ta med personer som inte är "riktiga bönder" utan mer har det som en hobby. BSF skulle behöva en rejäl uppryckning om det ska hålla. Vet inte riktigt vem som är intresserad av dessa yngre bönder? Tycker själv att det blir så ytligt och det känns inte som att de är helt redo eller egentligen vet vad de vill.

Och för de flesta "snyggbönder" som fått massor med brev har det ju inte gått bra för, bara kolla på Pontus, Per, Marcus, , Johan, mfl. Det borde ju ge TV4 en lite vink om att det kanske är nåt annat man ska ta med i programmet, visst det kanske inte dråsar in lika mycket brev men det lär nog bli mer succé på andra sätt.
Citera
2016-11-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Per skulle kanske passa med Carola, i vilket fall så tror jag Annelie får vända hem igen när hon kommer åter i kvällens avsnitt, men man vet ju aldrig hur Per tänker.

Ja jag kollar på BSF "kärlek åt alla" på webben, men tycker väl inte det händer så mycket där. Nils verkar tappat sugen, Tvillingarna händer det ju inget hos på dejtstadiet, Andreas verkar ha hakat upp sig på en tjej som verkar måttligt road, och Jocke dejtar på men finner inte gnistan med nån tjej än så länge. Förstår dock inte hinten eller vad det programmet har med mig och den andra skribenten att göra?

De tycker att vi tjatar sönder tråden men det var ju inget nytt Hoppas på att Annelie får lämna så kanske de andra får chans att ta lite plats också. Annars tror jag att Sigrid är mest intresserad av Rickard, Erik kommer nog välja My och för Jennifers del lär det bli David.
Citera
2016-11-16, 11:43
Medlem
Citat:
De tycker att vi tjatar sönder tråden men det var ju inget nytt Hoppas på att Annelie får lämna så kanske de andra får chans att ta lite plats också. Annars tror jag att Sigrid är mest intresserad av Rickard, Erik kommer nog välja My och för Jennifers del lär det bli David.

Ja ja, då får dem tycka det, tycker det är roligt att diskutera med dig och dem kan ju vara tacksamma att några håller tråden igång om man säger så . Ja det skulle vara roligt att se Carola ta lite mera plats, att hon glider fram ur bakgrunden och blir bondes självklara val, lite som Catharina gjorde hos Mikael.

Om nu Annelie lämnar idag, samma dag hon återvänder , tror du det blir världens bråk då eller att hon sväljer ilskan, önskar Per lycka till och bara åker som inget hänt??

Det kan mycket väl bli så som du tror hos de andra bönderna.
Citera
2016-11-16, 12:38
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:

Neeeej. Jag tänkte bara att ni verkar lika intresserade som jag av BSF. Jag och AlexandraIda har ju hängt i den här tråden i säkert 3 år 😈
Citera
2016-11-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Neeeej. Jag tänkte bara att ni verkar lika intresserade som jag av BSF. Jag och AlexandraIda har ju hängt i den här tråden i säkert 3 år 😈

Okej var det så du menade . Ja jag kan nog skriva under på att jag och Alexandraaida är lika intresserade av BSF som du . Jag har inte hängt lika länge i tråden som ni men gillar att diskutera programmet och går in här i tråden varje dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in