Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Kolla inlägget här
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987
Det är alltså en bekant som stötte på Eva med någon, kanske Mr P, när de handlar möbler en vecka innan mordet. Det borde ju vara P inte sant, han hjälpte ju henne att packa inför flytten och hade bil.
Någon expartner är egentligen inte nämnd någonstans, men visst kan det ha funnits det. Om nu mannen på varhuset är P så uppfattade alltså vittnet att de gjort slut, men andra menar att det aldrig fanns något förhållande. Mr M var alltså nån "toyboy" i Sundsvall..
Ja det är förmodligen Mr P. Personen som det berättas om i artikeln kan mycket väl ha sett dom på "Möbler och Hemkultur", Kramfors enda möbelvaruhus och ett av stans äldsta företag.
Kan det möjligen vara så att journalisten missuppfattade eller var slarvig när kompisen berättade om detta? och att det i artikeln sedan skrevs: "jag mötte henne och hennes förra kille" medans kompisen i själva verket sa: "jag mötte henne och hennes
systers förra kille". Journalisten kan ha missat ett ord "systern", vilket ställer till det rejält. Vi har ju sett exempel på detta tidigare, att det skrevs en hel del konstiga och felaktiga saker i tidningarna på den tiden.
Jag kan inte tänka mig att Mr P. och Eva hade haft ett förhållande, skulle det ha varit en sommar romans då för att redan i september vara slut? Nej jag tror att det är en uppgift som inte stämmer. MEN, om det skulle stämma skulle man ju ha ett solklart motiv till mordet. Eva gör slut för hon ska flytta till sin nya "toyboy" i Sundsvall där hon även har fått ett jobb, och PAJ den ratade pojkvännen han hjälper till att köpa nya möbler och kånkar, lastar och kör flyttlass.
Nej, det kan omöjligen stämma att dom har varit tillsammans, det är min bestämda uppfattning. I sådant fall skulle givetvis vännen P*a G ha sagt det i tv-programmet, "ja dom var ett par" men nej, hon berättade istället raka motsatsen, att P var efterhängsen, inte gav sig och att han var efter Eva som en igel. P*a G avslöjade ju även att Mr P. senare till och med tog på sig rollen som Eva's pojkvän vilket måste ha skett i samband med mordet.