2016-11-14, 09:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Som det sagts tidigare i denna tråd så utgår jag ifrån att det går åt skogen för Erik med tanke på hur bitter han varit i pressen. Antar att det är Sigrid-situationen som kommer att avslöjas.

Så blir det väl "garanterat".
Dessutom är ju My vad det verkar alldeles för mogen i jämförelse med Erik.
Citera
2016-11-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej Annelie är nog bra på att spela intresserad, hon tittar kärleksfullt på Per men tycker nog samtidigt att han ska tycka upp sig och börja uppvakta henne ,er och ta för sig mer av henne. Man har ju redan sett när dem satt på fyrhjulingen och pratade att hon tyckte Per skulle bli bättre på att uttrycka sig. "Prata så man förstår karl!" sa hon ju. Tror du Per kommer fortsätta med sitt deppande på onsdag när hon kommer tillbaka??

Ja jag tror Jennifer skulle behöva gå till en kurator eller psykolog alternativt KBT-terapi snarare än att vara med i BSF. Hon har ju mycket att jobba på när det gäller tillit, kontrollbehov och så.

Nej precis, är ju ingen egentlig anledning till att låta Bertil komma till gården. Jag tror han bara attraherades av hennes yttre och som kvinna och struntade i att hon är bonde och bor på en gård. Att han körde på attraktions delen från början och nu inser...."ja just det, detta handlade om bönder som söker kärleken...vill jag bo på en gård...njae..vet inte".

Jag vet inte riktigt vad jag tror när det gäller Per. Känns som det kan gå lite hur som helst. Hur tror du det kommer bli? Kommer han rycka upp sig och visa en mer positiv bild av sig själv eller tror du han kommer fortsätta gå för sig själv?

Känns tveksamt om Jennifer kommer att träffa just pga. hennes osäkerhet och kontrollbehov. Jag förstår absolut att det kan vara svårt med tillit om man tidigare blivit dåligt behandlad men ska man kunna träffa så måste man våga släppa det som varit och ta det som det kommer utan att ha en massa försvar.

Bertil känns så barnslig jämfört med dem andra. Är mer som att han sökte till BSF som en spontan grej och inget som han tänkte igenom eller funderade närmare över.
Citera
2016-11-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ja det kan ju vara bägge delarna och det är ju egentligen bara Erik och Sigrid som vet vad soim skedde. Nej jag vet inte varför Linda drar upp det gång på gång...är kanske det som fått mig att tro lite att det ligget nåt i kärleks/sex ryktena...men man vet ju inte.

I vilket fall så tycker jag detta dragit ner säsongen

Är ju inget som varit särskilt spännande den här säsongen. Trodde nog att Per skulle vara mer framåt och ta för sig, fick det intrycket när han var med förra året och hälsade på Hanna och Stefan. Istället känns det bara allmänt tråkigt på hans gård, Annelie har hållit en ovanligt låg profil för att vara henne och dem andra hamnar mest i bakgrunden. Nu kan det inte vara så jättemånga avsnitt kvar så jag tror inte det blir mer än såhär. Tveksamt om det ens blir någon fler säsong.
Citera
2016-11-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag vet inte riktigt vad jag tror när det gäller Per. Känns som det kan gå lite hur som helst. Hur tror du det kommer bli? Kommer han rycka upp sig och visa en mer positiv bild av sig själv eller tror du han kommer fortsätta gå för sig själv?

Känns tveksamt om Jennifer kommer att träffa just pga. hennes osäkerhet och kontrollbehov. Jag förstår absolut att det kan vara svårt med tillit om man tidigare blivit dåligt behandlad men ska man kunna träffa så måste man våga släppa det som varit och ta det som det kommer utan att ha en massa försvar.

Bertil känns så barnslig jämfört med dem andra. Är mer som att han sökte till BSF som en spontan grej och inget som han tänkte igenom eller funderade närmare över.

Jag hoppas ju att Per kommer tycka upp sig, börja ta för sig, ta iväg damerna en och en på små dejter med picknick och liknande. Det är vad jag skulle vilja, men dessvärre så tror jag inte det kommer bli så, tror om bara förnuftet får råda att han kommer fortsätta deppa och gå för sig själv i egna tankar och när han är med damerna så är han bara med dem i samlad grupp och skämtar då i vanlig ordning om nåt. Enda gångerna det kan tänkas bli egen tid med någon av damerna är väl ifall Annelie tvingar honom att gå iväg med henne.

Precis, därför tror inte jag heller att det kommer gå så bra för Jennifer.

Jo lite så..han såg Sigrids presentation på TV och tänkte..."Oj där är den där snygga tjejen jag träffade en gång på tåget och snackade med...va fan jag skickar ett brev" .
Citera
2016-11-14, 13:31
Medlem
Citat:
Är ju inget som varit särskilt spännande den här säsongen. Trodde nog att Per skulle vara mer framåt och ta för sig, fick det intrycket när han var med förra året och hälsade på Hanna och Stefan. Istället känns det bara allmänt tråkigt på hans gård, Annelie har hållit en ovanligt låg profil för att vara henne och dem andra hamnar mest i bakgrunden. Nu kan det inte vara så jättemånga avsnitt kvar så jag tror inte det blir mer än såhär. Tveksamt om det ens blir någon fler säsong.

Nej en besvikelse på många sätt har denna säsongen varit. Vet inte hut många avsnitt som är kvar, men vi är väl i mitten nu, ska ju vara några val till, sen resan, sen Lindas uppföljning på hösten.

Jag hoppas dock att det kommer bli flera säsonger, men då ska det ju vara bättre än nuvarande säsong.Att man går tillbaka lite till grundidén och hur det var de första säsongerna...borde ju gå att ordna kan tyckas.
Citera
2016-11-14, 13:45
Medlem
Citat:
Nej en besvikelse på många sätt har denna säsongen varit. Vet inte hut många avsnitt som är kvar, men vi är väl i mitten nu, ska ju vara några val till, sen resan, sen Lindas uppföljning på hösten.

Jag hoppas dock att det kommer bli flera säsonger, men då ska det ju vara bättre än nuvarande säsong.Att man går tillbaka lite till grundidén och hur det var de första säsongerna...borde ju gå att ordna kan tyckas.

Det blir i alla fall intressant att se vilka som kommer bli valda och det kan tänkas någon kärlek.
Citera
2016-11-14, 13:56
Medlem
Citat:
Det blir i alla fall intressant att se vilka som kommer bli valda och det kan tänkas någon kärlek.

Ja det är ju alltid en spännande del i programmet...ofta kan ju ju slutvalet bli en skräll. Resorna brukar ju också vara roliga inslag att se. Minns ju när Roger och Camilla var i Turkiet , och visst var det en annan bonde som inte alls gillade vare sig sin resa eller dejt?! Har för mig att han hette Marcus och var med i första säsongen...han längtade bara hem hela tiden när dem var utomlands . Vad hände? Hamnade dem i bråk under resan?

Också kul att se vart årets resor kommer gå. Vad tror du när det gäller det??

Ja man får väl hoppas att lite kärlek uppstår iaf.
Senast redigerad av Hjortfelt 2016-11-14 kl. 13:58.
Citera
2016-11-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ja det är ju alltid en spännande del i programmet...ofta kan ju ju slutvalet bli en skräll. Resorna brukar ju också vara roliga inslag att se. Minns ju när Roger och Camilla var i Turkiet , och visst var det en annan bonde som inte alls gillade vare sig sin resa eller dejt?! Har för mig att han hette Marcus och var med i första säsongen...han längtade bara hem hela tiden när dem var utomlands . Vad hände? Hamnade dem i bråk under resan?

Också kul att se vart årets resor kommer gå. Vad tror du när det gäller det??

Ja man får väl hoppas att lite kärlek uppstår iaf.

Jättesvårt att veta vart resorna kommer gå, det har ju varit väldigt olika genom åren. Känns som det är mycket antingen eller när det gäller resan, det kan vara början på något nytt där paren kommer närmare varandra och djupare känslor utvecklas eller så blir det slutet för relationen om de inser att det inte kan bli något mer.

Vad som hände med Marcus kommer jag inte riktigt ihåg, minns bara att han efteråt ångrade valet och att det aldrig kändes rätt. Tolkar det som att han valde henne bara för att han var tvungen att välja någon men det var aldrig var några känslor mellan dem.
Citera
2016-11-14, 23:07
Medlem
Citat:
Jättesvårt att veta vart resorna kommer gå, det har ju varit väldigt olika genom åren. Känns som det är mycket antingen eller när det gäller resan, det kan vara början på något nytt där paren kommer närmare varandra och djupare känslor utvecklas eller så blir det slutet för relationen om de inser att det inte kan bli något mer.

Vad som hände med Marcus kommer jag inte riktigt ihåg, minns bara att han efteråt ångrade valet och att det aldrig kändes rätt. Tolkar det som att han valde henne bara för att han var tvungen att välja någon men det var aldrig var några känslor mellan dem.

JA det blir kul att se vart årets resor går. Och det är ju lite som du säger, att resorna blir lite det avgörande i programmet och jag hoppas något par i årets säsong kommer fortsätta med varandra iaf. Många resor har ju vart otroligt stela genom åren men även mycket romantik. Hade önskat att jag hade fått se samtliga 4 resor från första säsongen som jag missade. Minns du något från dessa resor du som såg säsongen??

Okej, ja det är nog å andra sidan fler bönder än Marcus som gjort så, de måste väl ta en av dejterna för att det ska bli ett program och ingen dejt har ju hittills nekat att följa med. Thomas 2010 är väl enda undantaget som fick resa med sin polare.
Citera
2016-11-15, 06:53
Medlem
udons avatar
TV4 har ju ändrat lite inriktning sedan programmet bytte karaktär. Från början var det väl tänkt att man skulle hjälpa bönder som har svårt att få möjlighet att träffa någon partner (inte ekvivalent med att man bara tar med socialt handikappade).

Senaste säsongerna har man ju dock tagit med folk som knappt kan kallas för bönder. Hur mycket bonde var Pontus förra året? . Hur svårt borde Sigrid egentligen ha att träffa någon trevlig partner?

Nä, tillbaka till grundidén.
Citera
2016-11-15, 07:54
Medlem
Citat:
JA det blir kul att se vart årets resor går. Och det är ju lite som du säger, att resorna blir lite det avgörande i programmet och jag hoppas något par i årets säsong kommer fortsätta med varandra iaf. Många resor har ju vart otroligt stela genom åren men även mycket romantik. Hade önskat att jag hade fått se samtliga 4 resor från första säsongen som jag missade. Minns du något från dessa resor du som såg säsongen??

Okej, ja det är nog å andra sidan fler bönder än Marcus som gjort så, de måste väl ta en av dejterna för att det ska bli ett program och ingen dejt har ju hittills nekat att följa med. Thomas 2010 är väl enda undantaget som fick resa med sin polare.

Eftersom det var så många år sedan första säsongen gick så kommer jag inte ihåg så mycket. Minns bara vissa grejer sådär men det finns ju klipp man kan se.
Citera
2016-11-15, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
TV4 har ju ändrat lite inriktning sedan programmet bytte karaktär. Från början var det väl tänkt att man skulle hjälpa bönder som har svårt att få möjlighet att träffa någon partner (inte ekvivalent med att man bara tar med socialt handikappade).

Senaste säsongerna har man ju dock tagit med folk som knappt kan kallas för bönder. Hur mycket bonde var Pontus förra året? . Hur svårt borde Sigrid egentligen ha att träffa någon trevlig partner?

Nä, tillbaka till grundidén.

Håller med, det borde vara programmets syfte att hjälpa bönder som har svårt att hitta en partner. Jag hoppas man tar tillbaka det konceptet illa kvickt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in