2016-11-14, 12:37
Medlem
Gjorde förtestet precis hemma på datorn. Tyckte uppgifterna var lätta men att man hade så väldigt kort om tid.

När jag var klar stod det

Test 1-OK
Test 2-OK
Test 3-OK
Test 4-OK
Test 5-Grå
Tedt 6-OK

Jag antog att ok betydde godkänd och att grå är något/några poäng från godkänd.

Fick sen ett mail om att mina resultat inte räckte till. Vilket kändes snopet.
Citera
2016-11-14, 15:03
Medlem
Fick ett nytt mail nu att jag hade klarat förtestet.

Lite konstigt med dubbla budskap
Citera
2016-11-21, 21:10
Medlem
Mosebys avatar
Gjorde förtestet idag. Fick Godkänd = Ja. På allt förutom dem uppgifterna med siffror till höger

Typ dem här:
Citat:
123 121 123 111 | 111 123 123 123

Tyckte allt annat var busenkelt (hade t om. cirka 1 minut på alla prov att kolla igenom allt). Men just det med siffrorna var jag nog lite för noga med så jag hann bara till Del 2 av 5, därav Godkänd = Nej. på den, sen ett mail att jag sumpa det. Menmen.

Tagga 6 månader, annars är det kört
Citera
2016-11-22, 19:09
Medlem
Gjorde testerna hos psykologen idag.

Stirra på pricken övningen var den som var svårast, när den inte hoppat på ett tag så blev man nervös att man hade missat den. Resterande uppgifter va inte jätte svåra.

Intervjun med psykologen var väldigt kort och formell. Fick godkänt med förbehåll
Citera
2016-11-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktus70
Gjorde testerna hos psykologen idag.

Stirra på pricken övningen var den som var svårast, när den inte hoppat på ett tag så blev man nervös att man hade missat den. Resterande uppgifter va inte jätte svåra.

Intervjun med psykologen var väldigt kort och formell. Fick godkänt med förbehåll

Grattis!

Fan vad jag längtar till nästa chans, ska sätta dom där jävla talserierna då....
Citera
2016-11-23, 20:39
Medlem
På förtestet ?
Citera
2016-11-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktus70
På förtestet ?

Första testet på plats
Citera
2016-11-24, 16:58
Medlem
Någon annan som har gjort sluttestet och vill dela med sig av vad som kommer där förutom att stirra på pricken? Ungefär hur länge stirrar man på den och är det svårt att urskilja hoppen som den gör? Svårighetsgrad på dessa testerna i jämförelse med dom tidigare testerna?
Citera
2016-11-24, 19:02
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltezer
Någon annan som har gjort sluttestet och vill dela med sig av vad som kommer där förutom att stirra på pricken? Ungefär hur länge stirrar man på den och är det svårt att urskilja hoppen som den gör? Svårighetsgrad på dessa testerna i jämförelse med dom tidigare testerna?

Jag tror bestämt att man stirrar på pricken i 40 minuter. Tänk dig en sekundvisare som hoppar en sekund i taget men ibland hoppar den två sekunder och då ska du trycka på en knapp. Håller man sig lugn och fokuserad borde det inte vara några problem. Man blir testad på simultanförmåga och även reaktionsförmåga. Snabbhuvudräkning är också bra att ha. Jag tyckte speciellt simultantestet var svårast men svårt att öva upp på förhand kanske.
Citera
2016-11-24, 20:24
Medlem
Mosebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis
Jag tror bestämt att man stirrar på pricken i 40 minuter. Tänk dig en sekundvisare som hoppar en sekund i taget men ibland hoppar den två sekunder och då ska du trycka på en knapp. Håller man sig lugn och fokuserad borde det inte vara några problem. Man blir testad på simultanförmåga och även reaktionsförmåga. Snabbhuvudräkning är också bra att ha. Jag tyckte speciellt simultantestet var svårast men svårt att öva upp på förhand kanske.

Testet är i 30 minuter och den hoppar 2 gånger.
Citera
2016-11-25, 13:13
Medlem
Du börjar med att stirra på pricken i 33 minuter. Du får göra en test gång först på 1-2 minuter. Det var inte svårt att urskilja hoppen när dem väl kom men man blev stressad för ibland hoppade den inte på fem minuter o då trodde man att man hade missat den.

Här har du en tjej som har sumerat testerna väldigt bra!

http://sarahlinnealarsson.blogg.se/2...rvalstest.html

Testerna är inte jätte svåra i sig är nog mest pressen av att man så gärna vill klara det som förstör för en.
Citera
2016-11-25, 13:19
Medlem
Samtalet med psykologen var väldigt kort. Det gjorde man sist.

Han fråga vad man hade jobbat med från högstadiet tills nu.

Har du tagit droger

Har du var i någon olycka med bil

Hur man ställde sig till att jobba inom ett säkerhets yrke

Om man har varit deprimerad, ångest

Om man har fått kritik i arbetet någon gång

Vad man gör på fritiden

Hur man planerar sina dagar

Jag svarade ja på droger o krock med bil o klarade det. Man ska nog bara vara lugn och ärlig och ge ett sansat intryck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in