2016-10-28, 10:22
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Ulf skiter nog i flashback. Det var nog intressant för honom att höra från flashbackarna som följt Ulf en längre tid men nu är det skit samma.

Han har levt ett mer händelserikt liv för att ens bry sig om vad vi på flashback tycker mer.

Han kan gå ut vilken kväll som helst och göra saker vi bara kan tänka oss.

Ni som hängt med och läst om Ulf vet ju precis vad jag menar.
Så nog skiter Ulf i flashback.

Ta inte för givet att han kommer tillbaka och skriver mer här.

Finns inga övertygande bevis för att det var Ulf som skrev här. Men jag förstår att många väldigt gärna hoppades att det skulle vara han så man utgick ifrån det.
Citera
2016-10-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
Finns inga övertygande bevis för att det var Ulf som skrev här. Men jag förstår att många väldigt gärna hoppades att det skulle vara han så man utgick ifrån det.
Postade han inte en bild på hans eget id-kort?
Citera
2016-10-28, 17:46
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaFamiglia
Postade han inte en bild på hans eget id-kort?

Går inte att avgöra. Fotot av legitimationen var manipulerat. Inget starkt bevis.
Citera
2016-10-28, 20:29
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Han har levt ett mer händelserikt liv för att ens bry sig om vad vi på flashback tycker mer.
Händelserikt liv? ...ja det beror ju på hur man ser det(?), jag tycker mest det verkar ha varit ett miserabelt sådant, liv då alltså.
Citera
2016-11-14, 05:49
Medlem
Tycker kriminalfall ar spannande lasning och laste en artikel pa Aftonbladet dar dom skriver att kriminalvardarna visiterade dig fyra (4) ganger om dagen samt att dom vid dessa tillfallen aven "visiterade" ditt konsorgan.
Om sa ar fallet sa ar det Sexuella Overgrepp da det utfors av tjansteman som har en maktposition over dig da de arbetar for Kriminalvarden.

Jag kan till viss del forsta att manga har inte verkar bry sig om GPs rattigheter pga vad han gjort, personligen far jag ont i magen av tanken pa att vara fange, bli tafsad pa mellan benen och det pa daglig basis dessutom, och inte ha nagon mojlighet over huvud taget att kunna saga nej eller att kunna fly.
Ar det sa det gar till pa Svenska Anstalter..?

Vad tror ni konsekvenserna i livet efter avtjanat straff oftast blir for interner som fatt genomlida olika former av overgrepp i fangelset..?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22701517.ab
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2016-11-14 kl. 06:30.
Citera
2016-11-17, 21:50
Medlem
Citat:
Nyligen släpptes Ulf Borgström, mer känd som "Gryningspyromanen", ut ur fängelset där han avtjänat sitt straff för grov mordbrand.
Nu har han valt att bosätta sig i Västmanland.
Vi har träffat honom.

Citat:
Många andra brottslingar som jag har träffat de ångrar sig, men det gör ju inte Ulf Borgström, säger Susanna Ahnlund som har gjort intervjun med Sveriges mest kända pyroman.

http://www.vlt.se/vastmanland/gryningspyromanen-visar-ingen-anger-men-just-nu-finns-ingen-anledning-att-tanda-pa
Citera
2016-11-17, 22:03
Medlem
blood_ins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Tycker kriminalfall ar spannande lasning och laste en artikel pa Aftonbladet dar dom skriver att kriminalvardarna visiterade dig fyra (4) ganger om dagen samt att dom vid dessa tillfallen aven "visiterade" ditt konsorgan.
Om sa ar fallet sa ar det Sexuella Overgrepp da det utfors av tjansteman som har en maktposition over dig da de arbetar for Kriminalvarden.

Jag kan till viss del forsta att manga har inte verkar bry sig om GPs rattigheter pga vad han gjort, personligen far jag ont i magen av tanken pa att vara fange, bli tafsad pa mellan benen och det pa daglig basis dessutom, och inte ha nagon mojlighet over huvud taget att kunna saga nej eller att kunna fly.
Ar det sa det gar till pa Svenska Anstalter..?

Vad tror ni konsekvenserna i livet efter avtjanat straff oftast blir for interner som fatt genomlida olika former av overgrepp i fangelset..?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22701517.ab

Nä, så fungerar det inte i svenskt fängelse. Man blir inte kroppsvisiterad på det sättet flera ggr om dagen.
Kanske att du blir avvisiterad om du sitter på en isolering dagligen. Men på avdelning, nån gång då och då. Du går igenom metallbågar/larmbåge och om den är tyst så visiteras du sällan mer ingående.
Häkte kan vara annat beroende på hur du är bedömd. Självskadebeteende eller våldsbenägen så blir du oftare avklädd
Citera
2016-11-18, 04:53
Medlem
Lång och intressant artikel om GP:
Citat:
Gryningspyromanen om livet i Västmanland och hämndkänslorna som aldrig svalnar

Citat:
Ulf Borgström har skaffat sig ett jobb, en bostad och planerar att köpa en båt nästa sommar. Men bakgrunden som gryningspyroman är något han varken vill, eller kan skaka av sig. Kollegorna och grannarna har känt igen honom. Han har varit med om några obehagliga möten men det skulle aldrig falla honom in att byta namn.

http://www.vlt.se/blaljus/brott/gryningspyromanen-om-livet-i-vastmanland-och-hamndkanslorna-som-aldrig-svalnar
Citera
2016-11-18, 06:40
Medlem
Jag och vänner har sett en man i Köping som jag tyckt sett ut som Gryningspyromanen och var tvungen att kolla upp om det var det. Och det ser ut som honom. Det stämmer bra nu när de står att han bor i Västmanland på VLT. Har sett honom nära Nygård.
Citera
2016-11-18, 09:32
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outplayed
Jag och vänner har sett en man i Köping som jag tyckt sett ut som Gryningspyromanen och var tvungen att kolla upp om det var det. Och det ser ut som honom. Det stämmer bra nu när de står att han bor i Västmanland på VLT. Har sett honom nära Nygård.
Menar du Nygårdsgatan? Där ligger det ett LSS-boende.
Man kan ju misstänka att han faller in den kategorin individer.
Senast redigerad av styrlund 2016-11-18 kl. 09:39.
Citera
2016-11-18, 10:10
Medlem
Har inte Ulf massa skulder? Hur har han råd att köpa båt? Konstigt att han lever?
Citera
2016-11-18, 19:07
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar
Har inte Ulf massa skulder? Hur har han råd att köpa båt? Konstigt att han lever?

han får väl jobba som ett svin för en gångs skull i sitt liv så han har råd. skadeståndet han betalar är en andel utav hans lön.

att segla båt är en frihetskänsla när man tar sig fram med enbart vädrets makter. han får bli kapten på mälaren . och så massa poliser som passagerare .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in