Citat:
Ursprungligen postat av
Ettsjutretton
Alexandersson var ofta snäll och glad, och polisen kunde förklara honom anhållen utan bekymmer. Vi kan vända på det; vad är det för fel att låta ett skrämt vittne klä sig i peruk, när den tilltalade är känd för att springa på Malmskillnadsgatan och ofreda, rent av attackera, kvinnor som "arbetar" där? Han hade ju enligt egen utsago, koll på de flesta som gick på "stritan", och misstänktes vara en brutal kvinnomördare. Det sker att vittnens och målsägandes vittnesmål får tas via videolänk, då de inte vill, eller vågar, befinna sig i samma rum som MGM. Är detta också ett hot mot rättssäkerheten?
Farbror Tomt, med sin bakgrund och sina kontakter, sågs som en skrämmande och farlig människa för många av dessa kvinnor på samhällets botten. Kan du inte förstå det, så vet jag inte vad du kan förstå?
Du med dina enträgna försök att greppa efter varje halmstrå, hör av dig till Tommy. Han anser sig nog fortfarande vara oskyldigt dömd. Gör något vettigt av din tid. Att du lyckas få Tommy ur fängelset, är nog troligare än att du skall lyckas rentvå Farbror Tomt från alla dessa otäcka misstankar?
Jaha, och dessa kvinnor på samhällets botten då, vilka ingick i deras valda umgänge? Jag har lite svårt att se vad ofredandet skulle bestå i för deras del om de går på gatan och försöker ragga kunder. Det är väl inte många, vad jag vet han försökt tvinga med sig? Det sade väl även den här sedlighets polisen Edin?
Jag gör inte mindre vettigt av min tid än dig här på detta forum, även om jag skulle vilja ta mig an Tommys case så skulle det sannolikt inte gå för sig. Jag har heller inte något uppdrag för Härm, har aldrig haft.