2017-03-30, 20:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
I klippet du länkar till framträder en annan dåre som tillhör samma gäng som Borgenstierna, Hane, Nyberg, Guillou m. fl., nämligen Göran Lambertz.

"Tycks vara" i din fantasi. Konspirationsteoretiker och rättshaverister brukar leva i en egen värld, där deras egen krets likasinnade på Internet får symbolisera resten av "världen".
Konspirationsteoretikern i det här fallet måste väl vara den som menar att det finns en hemlig sammansvärjning av nazister och fascister som vill lura i oss andra att "obducenten och allmänläkaren" är oskyldiga.
(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)
Citera
2017-03-30, 20:28
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Konspirationsteoretikern i det här fallet är väl den som menar att det finns en hemlig sammansvärjning av nazister och fascister som vill lura i oss andra att "obducenten och allmänläkaren" är oskyldiga.
Jag tror inte på någon som helst sammansvärjning. Nu får du vara så snäll att sluta tilldela mig åsikter jag inte har. Det var bara ett konstaterande, att många av de kända namnen i denna "trollsvans", är eller har varit fascister, nazister, kriminella och rättshaverister.
Citera
2017-03-30, 20:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag vet inte om Borgnäs fortfarande tror det. Nej, det är "väl" inte utrett. Olika rättsläkare, har gett olika svar på den frågan.
Anlitade Borgnäs en "egen" rättsläkare?
Citera
2017-03-30, 20:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Alexandersson var ofta snäll och glad, och polisen kunde förklara honom anhållen utan bekymmer. Vi kan vända på det; vad är det för fel att låta ett skrämt vittne klä sig i peruk, när den tilltalade är känd för att springa på Malmskillnadsgatan och ofreda, rent av attackera, kvinnor som "arbetar" där? Han hade ju enligt egen utsago, koll på de flesta som gick på "stritan", och misstänktes vara en brutal kvinnomördare. Det sker att vittnens och målsägandes vittnesmål får tas via videolänk, då de inte vill, eller vågar, befinna sig i samma rum som MGM. Är detta också ett hot mot rättssäkerheten?
Farbror Tomt, med sin bakgrund och sina kontakter, sågs som en skrämmande och farlig människa för många av dessa kvinnor på samhällets botten. Kan du inte förstå det, så vet jag inte vad du kan förstå?

Du med dina enträgna försök att greppa efter varje halmstrå, hör av dig till Tommy. Han anser sig nog fortfarande vara oskyldigt dömd. Gör något vettigt av din tid. Att du lyckas få Tommy ur fängelset, är nog troligare än att du skall lyckas rentvå Farbror Tomt från alla dessa otäcka misstankar?

Jaha, och dessa kvinnor på samhällets botten då, vilka ingick i deras valda umgänge? Jag har lite svårt att se vad ofredandet skulle bestå i för deras del om de går på gatan och försöker ragga kunder. Det är väl inte många, vad jag vet han försökt tvinga med sig? Det sade väl även den här sedlighets polisen Edin?

Jag gör inte mindre vettigt av min tid än dig här på detta forum, även om jag skulle vilja ta mig an Tommys case så skulle det sannolikt inte gå för sig. Jag har heller inte något uppdrag för Härm, har aldrig haft.
Citera
2017-03-30, 20:41
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Milan Valverius, som förrättade obduktionen i självmordsfallet, i förhör:
Citat:
-Jag hade - det kan jag inte uttrycka - jag hade kan man sig inuti mig en obehaglig känsla, att stämmer det här eller stämmer det inte. Men det fanns inte något som kan påpeka varför jag hade den känslan.
...

Professor Bernd Brinkmann uteslöt att det skulle röra sig om självmord. Om du tycker att Stockholmspolisen bedrev en slarvig utredning vad gäller da Costa, så måste jag tyvärr berätta att det var minst lika illa i fallet med den f. d. hustrun.
Citera
2017-03-30, 20:45
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jaha, och dessa kvinnor på samhällets botten då, vilka ingick i deras valda umgänge? Jag har lite svårt att se vad ofredandet skulle bestå i för deras del om de går på gatan och försöker ragga kunder. Det är väl inte många, vad jag vet han försökt tvinga med sig? Det sade väl även den här sedlighets polisen Edin?

Jag gör inte mindre vettigt av min tid än dig här på detta forum, även om jag skulle vilja ta mig an Tommys case så skulle det sannolikt inte gå för sig. Jag har heller inte något uppdrag för Härm, har aldrig haft.
Han var misstänkt för brott mot några av dessa kvinnor. Spanarna vid sedlighetsroteln skrev i sin rapport att de aldrig sett en torsk bete sig så märkligt, som Farbror Tomt gjorde.

Jag är övertygad om att du inte har något samröre med Farbror Tomt. Du är bara likt många andra här, besatt av att skriva en massa strunt ang. dessa fall. Var är alla Farbror Tomts "riktiga" kamrater? Nazisterna Borgenstierna och Hane har kastat in handduken. Nyberg, sitter väl på kammaren och runkar till sina historier om Hans Scheike?
Citera
2017-03-30, 20:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Han var misstänkt för brott mot några av dessa kvinnor. Spanarna vid sedlighetsroteln skrev i sin rapport att de aldrig sett en torsk bete sig så märkligt, som Farbror Tomt gjorde.

Jag är övertygad om att du inte har något samröre med Farbror Tomt. Du är bara likt många andra här, besatt av att skriva en massa strunt ang. dessa fall. Var är alla Farbror Tomts "riktiga" kamrater? Nazisterna Borgenstierna och Hane har kastat in handduken. Nyberg, sitter väl på kammaren och runkar till sina historier om Hans Scheike?

Jag tror inte ombud nödvändigtvis är samma som personliga vänner och bekanta, även om de skulle tagit sig an fall idellt. För övrigt vore det väl möjligtvis inte lämpligt om ett ombud skulle diskutera ett fall på ett anonymt internetforum. Är det öht intressant?
Citera
2017-03-30, 21:05
Medlem
habets avatar
Citat:

Om jag minns rätt:
Brinkmann via UG.
Brinkmann fick ett "Borgnäskt" urval tillsänt sig av obduktionsrapporten.

Angående peruken så vittnade hon väl aldrig själv, peruken använde hon väl i något TV-program , vilket hon förstås om hon nu var så livrädd kunnat avstå ifrån.
(även detta ur minnet)
Senast redigerad av habet 2017-03-30 kl. 21:09.
Citera
2017-03-30, 21:27
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Om jag minns rätt:
Brinkmann via UG.
Brinkmann fick ett "Borgnäskt" urval tillsänt sig av obduktionsrapporten.

Angående peruken så vittnade hon väl aldrig själv, peruken använde hon väl i något TV-program , vilket hon förstås om hon nu var så livrädd kunnat avstå ifrån.
(även detta ur minnet)
Varifrån har du fått uppgifterna om att Brinkmann endast skulle fått ta del ett "urval" av materialet? Är det något du hört på en av dessa privata middagsbjudningar, med paret Rajs?

Enligt polisen Göte Ohlsson var självmordsbrevet skrivet av hustrun själv, eftersom Farbror Tomt sade att det var så. Enligt SKL, som senare undersökte brevet, kunde de styrka detta påstående "till viss mån". Farbror Tomt "hittade" f. ö. detta brev flera dagar efter självmordet, under köksduken. Först då kunde han visa det för Göte.
Citera
2017-03-30, 21:37
Medlem
habets avatar
Citat:
Varifrån har du fått uppgifterna om att Brinkmann endast skulle fått ta del ett "urval" av materialet? Är det något du hört på en av dessa privata middagsbjudningar, med paret Rajs?

Enligt polisen Göte Ohlsson var självmordsbrevet skrivet av hustrun själv, eftersom Farbror Tomt sade att det var så. Enligt SKL, som senare undersökte brevet, kunde de styrka detta påstående "till viss mån". Farbror Tomt "hittade" f. ö. detta brev flera dagar efter självmordet, under köksduken. Först då kunde han visa det för Göte.

inlägg 4105 och 4108

Har ingen koll på om UG har bestridit dessa påstående från Lindeberg m.fl.
Senast redigerad av habet 2017-03-30 kl. 21:40.
Citera
2017-03-30, 21:41
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
och

Har ingen koll på om UG har bestridit dessa påstående från Lindeberg m.fl.
Enligt Lindebergs anmälan till granskningsnämnden, var det tydligt att Brinkmann endast fått en del av materialet. Det låter som Lindebergs åsikt, en av många. Har Lindeberg i. s. f. tagit kontakt med Brinkmann, för att ge honom det förlorade materialet, och visa på vilken skurk Borgnäs var som utnyttjade honom?
Citera
2017-03-30, 22:06
Medlem
habets avatar
Citat:
Enligt Lindebergs anmälan till granskningsnämnden, var det tydligt att Brinkmann endast fått en del av materialet. Det låter som Lindebergs åsikt, en av många. Har Lindeberg i. s. f. tagit kontakt med Brinkmann, för att ge honom det förlorade materialet, och visa på vilken skurk Borgnäs var som utnyttjade honom?

Har Borgnäs bestridit uppgifterna? Om inte, är de förstås sanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in