Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Att jag kallar teorin om "obducenten och allmänläkaren" för din teori är inte för att jag tror att det var du som kom på den. Anledningen till att jag kallade teorin för din är att du tycks vara den enda som fortfarande ansluter sig till den.
Det där är ju bara skitsnack, teorin om "obducenten och allmänläkaren" är visserligen en hypotes som till viss del minskat i sannolikhet med åren men det finns ett antal obesvarade frågor som fortfarande inte fått något tillfredsställande svar och du kan inte på fullt allvar mena att det går att helt avfärda dessa två män som möjligen inblandade? Lika lite som det går att helt avfärda Vinof eller Robert som möjliga gärningspersoner, egentligen så går det nog inte att avfärda någon mansperson som hade koppling både till Malmskillnadsgatan OCH det rätt begränsade geografiska område där likdelarna utplacerades. Din teori däremot om inblandning från personer som exempelvis Vinof, Robert, Monika och Saba kan faktiskt sägas vara din teori eftersom det inte finns ett vittnesmål i universum som binder ihop dessa personer med da Costas död och nedmontering, inte heller finns det några vittnen som sett da Costa i närheten av dessa personer de sista dagarna och ingen har heller sett da Costa röra sig vare sig i Hjorthagen, på Sigtunagatan eller på Eugeniavägen. Är inte det här ett jätteproblem?
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Det har ju visat sig att de bisarra domskälen byggde på "barnets berättelse" och "fotohandlarparets" utpekande. Allt det där är alltså sedan länge avfärdat som trams, och det vet du mycket väl. Om man läser bakåt i tråden så ser man att de argument du har lagt fram i dina tusentals inlägg redan har bemötts och avfärdats på ett sakligt sätt. Frågan man ställer sig här är naturligtvis varför du då vill fortsatta att insinuera att de skulle ha något med brottet att göra? Svaret på den frågan vet du nog inte ens själv längre.
Inte för att jag i nuläget tror jättemycket på "barnets berättelse men ingen har ju hittills lyckats bevisa att den är lögn, dikt och förbannad osanning, eller hur? Att du avfärdar den på okända grunder vet vi andra här i tråden men du utgör knappast någon talesperson för en stor majoritet människor som kan ha en avvikande åsikt vad gäller detta.
Det finns inte heller någon skribent i tråden som har lyckats motbevisa mig på ett sakligt sätt, tvärtom faktiskt så har jag lyckats "slita" ut ett antal skribenter som till slut gett upp eftersom dessa inte haft tillräcklig kunskap för att ge sig in i debatten, att du sen gör en helt annan tolkning kan ju faktiskt bero på att du saknar både kunskap om fallet i stort plus att du inte läst igenom utredningen och inte minst, du har inget som helst intresse för statistik och kriminologiska fakta som pekar bort från dina supermisstänkta likstyckare med Vinof, Monika, och Robert mfl i spetsen.
Du har också en otäck förmåga att misstolka mina inlägg, jag har faktiskt flera arbetshypoteser och antalet möjliga gärningsmän varierar mellan dessa men min huvudteori i nuläget går ut på att det var en gärningsman och likstyckare och denna hypotes har faktiskt stöd av statistiken vilket jag förgäves försökt förklara för dig otaliga gånger.