Citat:
Det måste inte ha varit en ensam gärningsman och det är inte jätteviktigt men jag har tidigare försökt förklara för dig att statistiken talar mot att det var flera inblandade personer eftersom fallet Catrine da Costa trots allt handlar om ett styckmord (och förmodat sexualmord) och det torde vara en rätt viktig faktor att ha i minnet när vissa skribenter i tråden envisas med att försöka föra in Vinof, Robert, Saba, Monika mfl i handlingen för de här personerna är helt uppenbart väldigt tätt "sammankittade" med varandra i spekulationerna och ingen skribent har väl heller på allvar försökt lansera personer som Vinof, Robert eller Saba mfl som ensam gärningsman?
Eftersom jag har lämnat en fullt giltig förklaring till min huvudteori just nu så borde kanske du klargöra din egen ståndpunkt, anser du att styckningen ett enmansjobb (som statistiken pekar på) eller var styckningen en historia där det var flera personer inblandade, dvs en statistisk avvikelse?
Om vi ändå är inne på teorier om flera gärningsmän så kan vi kan dra vissa paralleller till misstankarna mot obducenten och allmänläkaren på 80-talet som många har avfärdat som trams och fantasier, här var det alltså två misstänkta manspersoner som var föremål för misstankar men samtidigt så verkar det idag föras fram nya teorier i tråden där Saba och Robert tycks vara något radarpar att lägga misstankarna på eller så är det Vinof och flyttgubbarna som är i fokus, Monika halkar också in på ett bananskal i debatten då hon enligt en viss skribent kan ha begått brottet och fått hjälp av "polare" att städa undan kroppen, man behöver inte vara någon Einstein för att räkna ut vilka dessa polare var.