2016-11-12, 01:12
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja men det som gör det hela lite krångligt är att man ska lyckas hitta att kopplingen fanns för 30 år sedan eller mer då givetvis. Inte helt lätt...

Nej. Man behöver hjälp av några lokala Kramforsbor. Helst gamla kalenderbitare, annars är man chanslös.
Citera
2016-11-12, 01:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Nån var ju inne på detta i tråden, att det fanns politiska kopplingar, får leta lite...

Ja det stämmer men det krävs nog att man gräver rejält, på djupet, vilket är tidskrävande...
Citera
2016-11-12, 01:19
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ja det stämmer men det krävs nog att man gräver rejält, på djupet, vilket är tidskrävande...

Jag har en känsla av att om vi inte försöker göra det här så kommer "vissa människor" se till att det tystas och blir nedgrävt för evigt.
Citera
2016-11-12, 01:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Nej. Man behöver hjälp av några lokala Kramforsbor. Helst gamla kalenderbitare, annars är man chanslös.
Det finns några lokala Kramforsbor som läser här i tråden.
Hoppas dom vill ta kontakt med dig i privat pm och ge dig den hjälp dom kan.
Citera
2016-11-12, 01:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyoFreddy1
Hur kunde rikskrim lämna fallet så snabbt? En ung mördad kvinna borde ju varit prioriterad i lång tid....de måste ju känt till hur inkompetenta poliserna i Västernorrland var redan då?

Ja men dom var ju övertygade att dom hade rätt GM, den förståndshandikappade Sture, tills han avskrevs efter 9 år, så dom kanske upplevde fallet som polisiärt uppklarat?
Citera
2016-11-12, 01:21
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns några lokala Kramforsbor som läser här i tråden.
Hoppas dom vill ta kontakt med dig i privat pm och ge dig den hjälp dom kan.

Ja det kan man hoppas. Men jag har en känsla av att den åldersgrupp det gäller inte ens vet vad FB är för något...
Citera
2016-11-12, 01:22
Medlem
Citat:

Quick-kopplingen är ju jätteintressant också, men Kwast/Penttinen kom in i fallet lite senare. Dan Josefsson går ju tyvärr inte in på Eva-fallet i någon större detalj. Tänk om Sture åtalats, hamnat på Säter och börjar erkänna andra mord? Känns som att det finns många trådar här att utforska, hur påverkade Norells teorier synen på Sture eller GM osv? Eller var man bara påverkad av LGWP?
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-12 kl. 01:25.
Citera
2016-11-12, 01:25
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Quick-kopplingen är ju jätteintressant också, men Kwast/Penttinen kom kanske inte lite senare. Dan Josefsson går ju tyvärr inte in på Eva-fallet i någon större detalj. Tänk om Sture åtalats, hamnat på Säter och börjar erkänna andra mord? Känns som att det finns många trådar här att utforska, hur påverkade Norells teorier synen på Sture eller GM osv?

Den här "sanningskommissionen" (om Quick-fallet) kritiserade just detta par K/P och de andra i utredningen för ett "grupptänkande". De agerade som en enhet i teorier och bortsåg från fakta som inte gynnade "gruppen". Skulle det inte kunna vara exakt likadant i denna utredning?
Citera
2016-11-12, 01:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja det kan man hoppas. Men jag har en känsla av att den åldersgrupp det gäller inte ens vet vad FB är för något...
Jodå det vet en del och beröm får flashback med

Citat från en facebook.
Jag måste säga att jag beundrar dom på Flashback som lägger ner så mycket energi på det här. Många anser säkert att det är skitsnack och smutskastning men jag ser det bara som att dom har intresse av att försöka lösa sånt som är olöst. Sen finns de ju en del knäppskallar oxå där. Hoppas verkligen att jag har rätt i mina funderingar och att det varit förhör nu några dagar. Ha de!
Citera
2016-11-12, 01:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

En enkel grej man kan göra är ju att höra sig för med skattemyndigheten om dessa personer. Om dom fortfarande är i livet är det inga problem men om dom är avlidna så måste dom ha avlidit senast 1991-92 för att skattemyndigheten ska ha kvar uppgifter annars är det Landsarkivet som gäller. Då kan man t.ex. fråga om denne Berntsson eller Gunnar Nilsson var födda i Kramfors, om dom har barn som är födda i Kramfors, och har man tur kanske t.o.m. samma år som PAJ 1956...
Citera
2016-11-12, 01:29
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
Man kan kanske få tag i några journalister på lokaltidningarna som skrev om fallet, de kanske har en uppfattning...
Citera
2016-11-12, 01:30
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
En enkel grej man kan göra är ju att höra sig för med skattemyndigheten om dessa personer. Om dom fortfarande är i livet är det inga problem men om dom är avlidna så måste dom ha avlidit senast 1991-92 för att skattemyndigheten ska ha kvar uppgifter annars är det Landsarkivet som gäller. Då kan man t.ex. fråga om denne Berntsson eller Gunnar Nilsson var födda i Kramfors, om dom har barn som är födda i Kramfors, och har man tur kanske t.o.m. samma år som PAJ 1956...

Jag har en kontakt på Landsarkivet, och jag sommarjobbade där som ung. Jag arbetar ju i Härnösand...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in