Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Hade faktiskt en discussion med en PK-ivrare om detta som menade att Hillary måste vinna "BARA för att hon är kvinna" och att inga andra argument behövdes för att detta skulle förändra förusättningarna och ge inspiration till landets kvinnor i framtiden och att det inte spelade någon roll ifall man höll med hennes politik eller inte, det enda viktiga som spelade roll var hennes kön.
Jag frågade om samma argument även gällde t.ex. Marine Le Pen tillämpades. Nej serru! Det gjorde det INTE, för hon delades inte samma värderingar som PK-ivraren. "Men sa inte du att det var oviktigt om man höll med sakpolitiken eller inte? Det behövdes ju kvinnliga ledare sa du?"
"Ehh jo, men det är viktigare med mångfald. Le Pen vill stänga ute invandrare"
Argumentet fortlöpte ett tag och slutade med att jag frågade om PK-ivraren vad som var viktigast om det ställdes på sin spets, "mångfald" eller "jämställdehet". Svaret var att "mångfald" ändå var viktigare och att könet var av mindre vikt, för att det "ändå skulle komma senare bara vi valde mångfald". Jag påpekade då att flera länder i världen valt etniska minoriter som statschefer (framförallt i centralasien) men att de fortfarande hade problem med jämställdhet. Då fick jag inget svar av någon konstig anledning.
I ett annat fall var det någon som frågade varför PK-ivrarna inte firade Theresa May på samma sätt som Hillary Clinton, och då var svaret att "personen inte var viktig, det var innehållet i politiken", men vad jag vet har väl Hillary aldrig drivit en uttalad "feministisk" politik, utan den frågan ligger mer hos fradgatuggande politiker som Elizabeth Warren m.fl.
Så jag vet inte om denna anektod ger dig en inblick i hur sådana människor resonerar, men det kan troligtvis tillämpas analogt på Conway, de tycker nog på samma sätt, att Comway inte spelar någon roll, för hon "spelar i fel lag".
Hyckleri på hög nivå. Kön, hudfärg, religion, whatever ska inte spela någon roll öht, men när det ska vara till deras fördel så gills det helt plötsligt inte, då blir kön relevant helt plötsligt. Sen är det inte konstigt alls att samma inte gäller för Le Pen för att hon står på den "onda sidan". Återstår att se deras jubel sen ifall hon vinner och blir president. Vore inte alltför oväntat nu med Brexit och Trump som även borde ge henne en boost.
Ska bli kul att se hur media och manshatande extremfeminister tänker sen när valet börjar närma sig. Kommer de skrika efter en kvinna (Le Pen) bara för att hon är en kvinna? Vid vinst, blir det jubel för att en kvinna blir president eller kommer de gå in i djup depression för att den "onda" sidan vann och en massa domedagsprofetior kommer upp överallt?
Fan kan knappt vänta. Intressanta tider framför oss.