2016-11-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Han var ju inne på den linjen redan i början av primiärvalen, utskrattad av varenda annan journalist i Sverige.

Men kompetens slår enfald.
Det stämmer!

Snacka om succé, han var nog först i hela det offentliga Sverige att gå ut med detta som troligt scenario!
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Ibland undrar man om Nordkoreas nyhetsankare hämtar inspiration från Sveriges Television. Det genomlysande hatet mot folkviljan, den uppenbara uppgivenheten över Clintons förlust och föraktet mot den fria rösträtten lägger sig om en våt filt över den statliga tv-studion.

Ni förlorade, era jävla kommunister.
Helt klart! Dom har pluggat sin Pravda ordentligt, å dessutom lyckas inte, om dom ens försöker dölja det. Fritänkarna rår dom aldrig på!
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
En kvart sedan på fejjan. Kan ligga något i det ja haha.

"JAG BLEV UTSKRATTAD, UTSKÄLLD & IDIOTFÖRKLARAD
- MEN DET BJUDER JAG PÅ SÅ GÄRNA, ÄLSKAR POLITIK!"

https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/videos/977867678986541/

Marcus har alltid varit en klippa och dessutom pedagogisk. Att han fått vara kvar inom gammelmedia är dock en gåta, ty hela hans väsen är allt det som de INTE är.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Det är något friskt över det här, folket som inte låter sig hunsas. Det är nästan så att man känner någon slags lättnadskänsla och frihetskänsla idag. Jag är också oerhört nöjd med Trumps tal, hur han lugnade ner stämningar nästan direkt. Nu kan han börja jobba konstruktivt.
Haha, det är välkänt att många amerikaner är väldigt dumma.
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Vaa, hörde jag verkligen rätt nu? Lät som att SVTs programledare faktiskt erkände att Trumps väljare faktiskt inte är lågutbildade och faktiskt är välbetalda...?
Narrativet förändras lite efter behov, för att lögnen inte ska bli alltför lätt att genomskåda.
Det viktiga är att de som röstade på Hin Håle (aka Trump) ska kunna buntas ihop och förses med lika simplistiska som förolämpande etiketter, för att svensken ska kunna indoktrineras till att hata honom, medan de som röstade på Jesus i kvinnlig gestalt ska förses med etiketter som signalerar godhet och den utsatthet som gör att de står över all kritik.

Trumpröstande onda: Vita, män, lågutbildade, självförvållat fattiga (läs: vita män), rika, kapitalister, bilägare, medelklass, överklass, golfare, riskkapitalister, lantisar, heterosexuella (vita män), bittra, misslyckade, abortmotståndare, kristna osv.

Hitlaryröstande goda: Kvinnor, svarta, homosexuella, latinos, studenter, diskriminerade (på riktigt alltså, enligt postkolonial analys), muslimer, minoriteter, abortörer osv. ad nauseam.
2016-11-09, 20:30
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Han kommer inte ha en chans och kommer inte ändra på ett skit, det är vad jag tror i alla fall. Tycker dock det är jävligt skönt att Clintons är väck, de kanske kommer tillbaka med dottern om några år, om inte skammen tar kål på dem . Vi vet egentligen ingenting om vad Trump vill göra. Nåval, skönt att bli av med DNC men republikanerna är lika korrupta dem.

Hur menar du att Trump är republikan? Har du missat att GOP under i princip hela primärvalet ville göra sig av med honom, till och med halvvägs genom president kampanjen, jag skulle nog hävda ända in på slutspurten var det många som var emot honom.. Förhoppningsvis har detta gett Trump bra koll just på vilka som är korrupta och suger på maktens tutte så att säga.
2016-11-09, 20:31
Medlem
frank-costellos avatar
I Stockholms innerstad idag så såg jag inga löpsedlar, varken från Expressen eller Aftonbladet.
2016-11-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Samma här. Tårar för hopp om framtiden igen.
Samma här!

Vill bara ta tillfället i akt att sträcka ut en hand till dig Mr. Kipling!
Har läst dina inlägg med stort behag ett bra tag här på FB och idag fick du rätt!
VI VANN IDAG!

Pendeln har vänt!
Medlem
kottedelakottes avatar
Det står på svt sida:

Citat:
”Nu måste vi ge Trump en chans”
Hillary i tårar under förlusttalet – SVT direktrapporterar

Men hur vet de att Hillary var i tårar om hon inte ens gick ut och tackade till sina väljare? Podesta gjorde det istället Helt taktlös.

Och nu skriver alla medier överallt: det var fattiga, outbildade vita män som röstade på Trump.

Så var det svarta, fattiga, outbildade män som röstade på Obama förut? Skulle man skriva så om svarta?
Jävla propaganda skit.
Medlem
kexapas avatar
Nu blir världen bättre igen!

http://hillaryforprison.net
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vet du ens vad det var jag kommenterade?
Om jag har missförstått, så förklara.
Medlem
Glutamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Fatta att han är pissed off nu, så sent som vid midnatt så satt han ju i TV och gjorde sig löjlig över att Trump trodde att han skulle haft en chans att vinna!

Ja äckligt att se cirkusnegern Reinfeldt i rutan. Sitter där med sina mörka ögon och tror att han fortfarande är statsminister. Han har varit en folkföräddare länge nog. Han skall ställas till svars för sina brott en dag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in