2016-11-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Många svarta som orkade gå rösta, röstade på Trump. Fler än svensk media vill visa.

Men just nu pratas det om det på SVT1.

Stämmer förvisso.

Men det skulle ju inte vara första gången "Svensk-media" kallar det rasism när hela 60% vita röstar på en republikan. För att i nästa andetag ignorera att 80-95% svarta röstar på en demokrat (Helst svart sådan.)..

Jojo, Vita är rasister för att de röstar enligt "raslinjer", men när Svarta gör det så kvittar det...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Clinton har fler väljare i spannet 0 - 25K medan Trumps dominerar i gruppen 25K+.

Experten började "bah, bah, bah" när programledaren påpekade det.
Märkte också detta... Man undrar ju hur man inte skäms över att dra en fet lögn i TV medvetet...
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Aftonbladet:

"Det är en förolämpning mot alla kvinnor att Trump blir president"

Lena Mellin

Sammanfattar vad för media Aftonbladet är väldigt bra.
Han var en förolämpning mot människosläktet under valkampanjen, men det var troligen bara en taktik. Han visste att det skulle gå hem att låtsas vara på samma nivå som vissa av väljarna: vara en misslyckad skit som nu minsann skulle ta för sig.

Men direkt efter segern gjorde han klart att det inte skulle bli något blodbad och att barnsligheterna var över. Han har ju trots allt ett väletablerat företagsimperium att slå vakt om.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jo, jag har sovit ett bra tag nu.
Det var inte så när jag senast tittade.
Har du sovit sedan tidigt imorse? Kl 5?
2016-11-09, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
En kvart sedan på fejjan. Kan ligga något i det ja haha.

"JAG BLEV UTSKRATTAD, UTSKÄLLD & IDIOTFÖRKLARAD
- MEN DET BJUDER JAG PÅ SÅ GÄRNA, ÄLSKAR POLITIK!"

https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/videos/977867678986541/

helt sjukt att en person som rapporterar lite neutralt inte helt neutralt bara lite anses okonventionell av snensk msm
2016-11-09, 20:21
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Clinton kommer att glömmas bort om ett halvår till ett år och om han kan hålla fokus på annat så kommer hon definitivt att glömmas bort helt.

Grejen är den att hon är en potentiell Pandoras ask som kan leda till extrema problem för Trump om han öppnar den då även hans egna VP är korrupt och har aktivt stått och nekat att tobak inte kan leda till cancer och att homosexualitet kan botas genom nedbrytningsterapi.

Det är helt enkelt inte värt det för honom att riva runt i det där skatbot vid namn Clinton, det funkade som valtaktik men det kommer inte att funka i praktiken.
Sant, bättre att han tilllsätter utredningar om folk som John "Cheesepizza" Podesta Huma Aberdeen och övriga toppar runt Clinton. Hillary var en glajonsfigur inget mer.

DNC är ju genomkorrupt och bör utredas för korruption/valfusk/valmanipulation både mot Donald Trump samt mot Bernie Sanders i primärvalen.

Tror faktiskt att om allt hade gått rätt och riktigt till så hade det stått mellan Trump och Sanders. Trump hade ändå vunnit men mot den som egentligen skulle varit presidentkandidat.
De anv.. helt sjukt. Sorosmaskinen sket fullständigt att Bernie också är jude för han rättade inte in sig i ledet.

Spirit cooking pasta pizza hot dog och cheese-partyn är nog heller inget för Sanders. De använde ju det fakktum att Sanders är jude emot honom...helt vidrigt.
2016-11-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Med tanke på hur tonläget har sett ut under valkampanjen så är det väl inte helt konstigt att vissa får en aningen snedvriden bild av kandidaterna?
'Jo, det betyder att man har fruktansvårt dålig koll på det man ser, inte kan sålla och inte är kritisk.
2016-11-09, 20:23
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Har du sovit sedan tidigt imorse? Kl 5?

Nä, sedan typ 10 hugget men slutade titta på statistiken efter typ 07.
Då hade jag inte märkt av skiftet, men det kanske redan skett då men att jag inte uppfattade det.
Det är som sagt inte heller relevant för utgången, det är inte heller första gången detta skett så det är inte på något sett unikt.
2016-11-09, 20:24
Medlem
dullabos avatar
Han kommer inte ha en chans och kommer inte ändra på ett skit, det är vad jag tror i alla fall. Tycker dock det är jävligt skönt att Clintons är väck, de kanske kommer tillbaka med dottern om några år, om inte skammen tar kål på dem . Vi vet egentligen ingenting om vad Trump vill göra. Nåval, skönt att bli av med DNC men republikanerna är lika korrupta dem.
Senast redigerad av dullabo 2016-11-09 kl. 20:27.
2016-11-09, 20:24
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Han var en förolämpning mot människosläktet under valkampanjen, men det var troligen bara en taktik. Han visste att det skulle gå hem att låtsas vara på samma nivå som vissa av väljarna: vara en misslyckad skit som nu minsann skulle ta för sig.

Men direkt efter segern gjorde han klart att det inte skulle bli något blodbad och att barnsligheterna var över. Han har ju trots allt ett väletablerat företagsimperium att slå vakt om.

Det här visar hur obildade ni är och hur ni låter känslor styra.
Trump kan vara sympatisk om han vill, för oss tänkande är detta ingen chock eller nyhet.

Kan du förklara hur du tänkte?

Se enmans showen med Michael Moore på SVT play, tom han visar en sympatisk sida av Trump.
Senast redigerad av Tarstan 2016-11-09 kl. 20:27.
2016-11-09, 20:25
Medlem
Amors avatar
Det är något friskt över det här, folket som inte låter sig hunsas. Det är nästan så att man känner någon slags lättnadskänsla och frihetskänsla idag. Jag är också oerhört nöjd med Trumps tal, hur han lugnade ner stämningar nästan direkt. Nu kan han börja jobba konstruktivt.
2016-11-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Inte nog med det, på de regionala nyheterna så intervjuades en 7e skolklass om vad det tycker och så vidare. De va ju såklart lessna att minsann inte hillary vann. Vad vet en 7e klassare om politik till att börja med

Även någon gymnasieskola intervjuades men bara en mörkhyad tjej, som tyckte att det här va börjar på isis 2.0 fast värre...
Glad att man inte betalar tv-licens.

Barnen är tyvärr redan PK-marinerade sedan flera år. Har hörde det av min fru som jobbar som förskolelärare sedan många år. Värdegrunden, allas lika värde, multikulti, osv.

Trump kan man skrämma barn med, så de inte somnar i kväll. Dax att göra ren näsringen innan sänggåendet och låta SVT:s journalister dricka öl och låta droppar med tårar rinna ner i glaset innan de troppar hem till en ny värld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in