2016-11-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hahahhahaa helt otroligt.

Fattar dom inte att det är totalt efterblivet att ha det röstsystemet i ett land som i stort sett har 50 länder i landet?

Alla tycker olika regler och tycker olika i samtliga stater.
Det är du som är otrolig. Det är klart att de vet att systemet fungerar så här och att det har hänt förut och att man många gånger i USA har diskuterat detta.
2016-11-09, 20:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Desto större anledning.

Absolut men som sagt, det är omöjligt att göra ovanifrån, det ända han behöver göra är att låta organisationer som Wolf-pack att göra grovjobbet och sen tvinga igenom det när de väl lyckas lyfta upp det till omröstning.
2016-11-09, 20:27
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen

Oscarsson förhöjde verkligen gårkvällen!
Han var även en av de första, före mig, före experterna i USA och Sverige, möjligtvis enbart Leif GW som hann före med att förutspå vinnaren!

Oscarsson for statsminister 2018!

MSGA!

Han var ju inne på den linjen redan i början av primiärvalen, utskrattad av varenda annan journalist i Sverige.

Men kompetens slår enfald.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
En kvart sedan på fejjan. Kan ligga något i det ja haha.

"JAG BLEV UTSKRATTAD, UTSKÄLLD & IDIOTFÖRKLARAD
- MEN DET BJUDER JAG PÅ SÅ GÄRNA, ÄLSKAR POLITIK!"

https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/videos/977867678986541/
Denna man!

En ny favorit!
Känn stödet Marcus! The (not so)Silent Majority are with you!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jättejobbigt för henne just nu kanske, men hon ser ut att ha behov av lite motgång i livet så det här blir nog en nyttig läxa i det långa loppet.
Men herregud, hon har haft det jättejobbigt. Länge. Hon är otroligt stark. Jävla kannibaler.
2016-11-09, 20:28
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Men sa han inte just det? Jag har inte följt allt han har sagt slaviskt men just det såg jag ju. Var det ihopklippt och fejkat på något sätt? Förklara gärna. Är det likadant med annat märkligt som han har sagt förresten?

I sammanhanget som uttalandet gjordes var det tydligt att det handlade om s.k riggat valresultat eller eventuella felaktigheter. Sen så klipps soundbytes ihop på några sekunder som tar det ur sammanhanget för att passa agendan. Liknande saker har gjorts tidigare där man även använt delar av andra tal/segment för att spä på bilden man vill förmedla (ett exempel är Trump mocks reporter). Nu vet jag inte om det gäller ALLT som du anser vara märkligt, Trump är en rättfram person som inte har några problem med att säga när han inte gillar någon, så visst han trampar på tår. Men alla "galna" saker media hävdar att han säger, ta exempelvis kärnvapen uttalandet. De är HELT tagna ur sammanhang eller förvridna.
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Reinfeldt i TV. Usch.

Mannen som förstörde Sverige recenserar någon som inte ens har tillträtt.

Snacka om avsaknad av självinsikt.

Fatta att han är pissed off nu, så sent som vid midnatt så satt han ju i TV och gjorde sig löjlig över att Trump trodde att han skulle haft en chans att vinna!
Medlem
Pungt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eloger
Lugn - han kan ju fortfarande dra till med "Vit-kortet"

Clinton är ju trots allt populärast bland svarta - mer behöver man inte säga!
Är inte det redan draget? "Arga vita män" hörde jag tidigare idag, eller kanske var nån på TV4.
2016-11-09, 20:29
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Men herregud, hon har haft det jättejobbigt. Länge. Hon är otroligt stark. Jävla kannibaler.
Vet du ens vad det var jag kommenterade?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Det är något friskt över det här, folket som inte låter sig hunsas. Det är nästan så att man känner någon slags lättnadskänsla och frihetskänsla idag. Jag är också oerhört nöjd med Trumps tal, hur han lugnade ner stämningar nästan direkt. Nu kan han börja jobba konstruktivt.

Ja Brexit och Trump är verkligen två ljus i mörkret. Otroligt skönt att folk genomskådar världen.

Nästa är SD 2018 och förstörandet av EU samt upprättande av gamla gränser.

Islam ut ur Europa!
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Barnen är tyvärr redan PK-marinerade sedan flera år. Har hörde det av min fru som jobbar som förskolelärare sedan många år. Värdegrunden, allas lika värde, multikulti, osv.

Trump kan man skrämma barn med, så de inte somnar i kväll. Dax att göra ren näsringen innan sänggåendet och låta SVT:s journalister dricka öl och låta droppar med tårar rinna ner i glaset innan de troppar hem till en ny värld.

Jo tyvärr så fungerar det ju så, det vet jag av egen erfarenhet.
Men att börja diskutera politik så tidigt är ju helt meningslöst. Barn vet ingenting om politik.
Sorgligt är ordet.
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det finns tre mycket mycket mäktiga män de inte har någon kontroll över. Donald Trump, Vladimir Putin och Xi Jin Ping.

Snart tapppar de även kontrollen över EU.

Jag vaknade 8.45 slog på SR och strax efter började Donald tala. Jag gråter extremt sällan men här var det riktiga glädjetårar. Man hör hur genuin han är. EN riktig karl och en sann hjälte.

Samma här. Tårar för hopp om framtiden igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in