Pioli blir mycket intressant att följa inledningsvis. Hans första säsong i Lazio var briljant, hans andra säsong var katastrofal i långa stycken. Han verkar vara en glädjespridare och någon som spelare har lätt att ty sig till. För egen del är jag mest orolig över den där förbenade backlinjen. Redan nu talas det (såklart) om förstärkningar i januari, då i form av Pioli-favoriter som Anderson och Biglia. Rykten som oroar, då alla sett (även i somras) att laget behöver förstärkas på andra positioner. Varken Murillo eller Ranocchia håller. Den förstnämnde skulle visserligen kunna gå på lån i hopp om bättring, samtidigt kan jag inte se en bättre skola för honom än att få spela bredvid Miranda. Ytterbackarna är ett skämt, men det vet alla vid det här laget. Darmian (som det ryktats så intensivt om) känns heller inte som en frälsare. Otroligt svårlösta positioner! Ett ljus i försvarsmörkret är att Walter Samuel är på g in i ledarstaben.
Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Jag saknar Pirlo i serie A. Mannen är briljant. Jag brukar följa MLS, den går ju på Eurosport, dock väldigt tidigt på morgonen (eller sent på natten) så det blir hackigt emellanåt.
Giovinco är lite av en gåta. Men jag har fått acceptera att han inte håller för en europeisk storklubb. Att han flyttade berodde mycket på pengarna, han får en fet lön borta i staterna.
Tydligen är det helt klart att Witsel kommer komma till Juve. Antingen i januari eller till sommaren. Vad jag såg av honom i EM imponerade inte på mig. Han känns ganska stabbig och den typen av mittfältare har vi redan. Hans temperament är ett annat frågetecken. Juve behöver en genombrottstyp av rang på mittfältet. En som vågar hålla i bollen men samtidigt inte är rädd för att ta avslut själv.
Just nu känns spelet chansartat och bollen flippas för mycket utan någon riktig tanke bakom. Marchisio borde kunna styra upp mycket när han har fått fler matcher i kroppen.
Vad jag förstår så dominerar han kraftigt där borta. Nu senast med tre mål och ett ass mot Pirlos gäng i New York City FC. Han må kanske inte vara tillräckligt bra för att dominera i en topp tre-klubb, men alldeles i snäppet under tror jag att han skulle vara hur stor som helst. Lazio, Fiorentina, Villarreal. Den typen av klubbar. Han är fantastisk, men för en 29 år gammal spelare är fönstret för en återkomst sjukt smalt.