2016-11-08, 17:06
Avstängd
Halloween2s avatar
Stefano Pioli avslutade idag sitt kontrakt med lazio, är nu klar för inter.
Citera
2016-11-08, 20:50
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Stefano Pioli avslutade idag sitt kontrakt med lazio, är nu klar för inter.

Det är ju Inzaghi som tränar Lazio?

På tal om annat ni il calcionisti hur mycket följer ni främst italienare som varit verksamma inom il calcion för att gå till andra ligor? Jag följde Giovinco i början av hans MLS karriär men inte lika mycket längre, Mazzarri och Pozzo följer jag en del nu med i Watford. Något som annars är ganska kul att följa är ju Cellinos resa med gamla storklubben Leeds United i Championship, efter att ha sparkat sju managers på två år verkar han ha hittat hem och de gör nu sin bästa säsongstart på jag vet inte hur länge. Släng gärna ett getöga på hur hans arbete där går.
Citera
2016-11-08, 20:56
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Det är ju Inzaghi som tränar Lazio?

På tal om annat ni il calcionisti hur mycket följer ni främst italienare som varit verksamma inom il calcion för att gå till andra ligor? Jag följde Giovinco i början av hans MLS karriär men inte lika mycket längre, Mazzarri och Pozzo följer jag en del nu med i Watford. Något som annars är ganska kul att följa är ju Cellinos resa med gamla storklubben Leeds United i Championship, efter att ha sparkat sju managers på två år verkar han ha hittat hem och de gör nu sin bästa säsongstart på jag vet inte hur länge. Släng gärna ett getöga på hur hans arbete där går.

Jag tittar inte på serie A så vet inte vem som är tränare i lazio men du har säkert rätt, Men den nye inter tränaren hade kontrakt med lazio fortfarande till i dag då det sas upp.
Citera
2016-11-08, 20:58
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Jag tittar inte på serie A så vet inte vem som är tränare i lazio men du har säkert rätt, Men den nye inter tränaren hade kontrakt med lazio fortfarande till i dag då det sas upp.

Okej för han fick kicken den tredje april.
Citera
2016-11-08, 20:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Okej för han fick kicken den tredje april.

Sparkas man ensidigt från klubbens sida så gäller avtalet och lönen till sista datum på avtalet. Såvida man inte blir utköpt med det samma.

Pioli känns svårbedömd i det här sammanhanget.
Senast redigerad av snillet_1 2016-11-08 kl. 21:01.
Citera
2016-11-08, 21:24
Medlem
anteri17s avatar
Pioli är rätt man för att skapa en mer kreativ anfallsfotboll. Problemet är dock att försvaret börjat läcka - där är Piolis kunskap mer begränsad.

Sammantaget dock ett jättebra val. Pioli gjorde det fint i Lazio.
Citera
2016-11-08, 21:47
Medlem
läramighackas avatar
Andrea Belottis facebookuppdateringar från 2010 och 2011 där han friskt förklarar sin kärlek till Milan:
https://twitter.com/Ahmed__Wagih/status/795958637705461760/photo/1

Nyligen ska Milan ha kontaktat Torino om just Belotti och fått svaret att priset ligger på 60m euro (!!). Fassone och co. värderar honom till ~25-30m euro vilket borde ses som det rimligare priset.

Edit: Det ska alltså vara utköpsklausulen som man hänvisat till.
Senast redigerad av läramighacka 2016-11-08 kl. 21:54.
Citera
2016-11-08, 23:46
Avslutad
Jag saknar Pirlo i serie A. Mannen är briljant. Jag brukar följa MLS, den går ju på Eurosport, dock väldigt tidigt på morgonen (eller sent på natten) så det blir hackigt emellanåt.

Giovinco är lite av en gåta. Men jag har fått acceptera att han inte håller för en europeisk storklubb. Att han flyttade berodde mycket på pengarna, han får en fet lön borta i staterna.

Tydligen är det helt klart att Witsel kommer komma till Juve. Antingen i januari eller till sommaren. Vad jag såg av honom i EM imponerade inte på mig. Han känns ganska stabbig och den typen av mittfältare har vi redan. Hans temperament är ett annat frågetecken. Juve behöver en genombrottstyp av rang på mittfältet. En som vågar hålla i bollen men samtidigt inte är rädd för att ta avslut själv.

Just nu känns spelet chansartat och bollen flippas för mycket utan någon riktig tanke bakom. Marchisio borde kunna styra upp mycket när han har fått fler matcher i kroppen.
Citera
2016-11-10, 04:11
Medlem
91:an Karlssons avatar
Pioli blir mycket intressant att följa inledningsvis. Hans första säsong i Lazio var briljant, hans andra säsong var katastrofal i långa stycken. Han verkar vara en glädjespridare och någon som spelare har lätt att ty sig till. För egen del är jag mest orolig över den där förbenade backlinjen. Redan nu talas det (såklart) om förstärkningar i januari, då i form av Pioli-favoriter som Anderson och Biglia. Rykten som oroar, då alla sett (även i somras) att laget behöver förstärkas på andra positioner. Varken Murillo eller Ranocchia håller. Den förstnämnde skulle visserligen kunna gå på lån i hopp om bättring, samtidigt kan jag inte se en bättre skola för honom än att få spela bredvid Miranda. Ytterbackarna är ett skämt, men det vet alla vid det här laget. Darmian (som det ryktats så intensivt om) känns heller inte som en frälsare. Otroligt svårlösta positioner! Ett ljus i försvarsmörkret är att Walter Samuel är på g in i ledarstaben.

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag saknar Pirlo i serie A. Mannen är briljant. Jag brukar följa MLS, den går ju på Eurosport, dock väldigt tidigt på morgonen (eller sent på natten) så det blir hackigt emellanåt.

Giovinco är lite av en gåta. Men jag har fått acceptera att han inte håller för en europeisk storklubb. Att han flyttade berodde mycket på pengarna, han får en fet lön borta i staterna.

Tydligen är det helt klart att Witsel kommer komma till Juve. Antingen i januari eller till sommaren. Vad jag såg av honom i EM imponerade inte på mig. Han känns ganska stabbig och den typen av mittfältare har vi redan. Hans temperament är ett annat frågetecken. Juve behöver en genombrottstyp av rang på mittfältet. En som vågar hålla i bollen men samtidigt inte är rädd för att ta avslut själv.

Just nu känns spelet chansartat och bollen flippas för mycket utan någon riktig tanke bakom. Marchisio borde kunna styra upp mycket när han har fått fler matcher i kroppen.

Vad jag förstår så dominerar han kraftigt där borta. Nu senast med tre mål och ett ass mot Pirlos gäng i New York City FC. Han må kanske inte vara tillräckligt bra för att dominera i en topp tre-klubb, men alldeles i snäppet under tror jag att han skulle vara hur stor som helst. Lazio, Fiorentina, Villarreal. Den typen av klubbar. Han är fantastisk, men för en 29 år gammal spelare är fönstret för en återkomst sjukt smalt.
Senast redigerad av 91:an Karlsson 2016-11-10 kl. 04:15.
Citera
2016-11-10, 18:54
Medlem
Så idag gav äntligen staden Cagliari ett klartecken till den nya arenan. Blir den fjärde privatägda arenan i Serie A efter Juventus, Udinese och Sassuolo.

UEFA 4 dvs får spela upp tom semifinal i CL, kostnad 65 miljoner euro, 21.000 platser under tak.

https://media.giphy.com/media/wekDyXYIOQrS0/giphy.gif

Cagliari Calcio betalar 10 miljoner euro, kommunen betalar rivningen av nuvarande arena och resten blir banker, byggare osv...

Jag anser att den är för liten och att det inte visar på tillräcklig ambition. Samtidigt så har man Juventus i tankarna, som jag också ansåg att den var för liten. Oavsett så verkar det nu äntligen bli av. Den resa som Cellino försökte starta för många år sedan. Om han hade fått sin vilja igenom hade Cagliari varit den i särklass första med en privatägd arena i Serie A.
Citera
2016-11-10, 19:52
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Bisarrt att Giovinco fyller 30 om två månader. Hur fan gick det till? Den evige talangen...

Håller med om att Cagliari, likt Juventus, satsade för litet. Men huvudsaken är att det byggs nya, moderna arenor som höjer upplevelsen både på plats och framförallt (!) framför tv-apparaten.
Citera
2016-11-10, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Bisarrt att Giovinco fyller 30 om två månader. Hur fan gick det till? Den evige talangen...
...
Giovinco är den italienska spelaren med högst lön. Hans dominans i MLS är nog unikt, även om det är en liga som inte kan tävla på allra högsta nivån. Hans statistik sedan han startade 2015 är 65 matcher, 43 mål och 33 assist.

Senaste matchen:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Toronto vann med 2-0 hemma mot NYC (Pirlo, Lampard, David Villa osv), och nu var det dags för match i New York. Efter sex minuter avgör Giovinco:

https://vine.co/v/5jmFYJMAg5K

Sedan gör han ytterligare två mål och en assist. Matchen slutar 0-5 dvs sammanlagt 7-0 till Toronto.

Ventura tar ut meningslösa Zaza som spelar i Kina, men inte Giovinco...
http://a.espncdn.com/combiner/i/?img=/photo/2016/0423/r76866_1296x729_16-9.jpg&w=738&site=espnfc

Har i sammanhanget mindre betydelse eftersom jag nu anser att det börjar komma fram bra italienska anfallare som man kan satsa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in