2016-11-08, 16:44
Medlem
Jimposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Är förvånad över att Jimpos inte svarar på mina frågor
Sorry att jag inte svarar på dina frågor,sitter inte vid datorn jämt.
Vet faktiskt inte vem som tagit någon dagbok eller ens om det finns någon dagbok.
Jag är ute efter fakta men tydligen så är det så här att tror du inte att paj är mördaren så är du paj!!!!
Jag hoppas jag inte missat någon fråga nu men kikar in om några timmar igen.
Citera
2016-11-08, 17:20
Medlem
Ett litet "scoop" jag gjort, angående cykeln, som ni minns såg flera vittnen cykeln vid vägen, bla kl 02.30, cykeln sågs första gången kring midnatt och sedan på morgonen kring 5 tiden så är den borta. Men gissa vad, det finns ett till vittne som påstår sig ha kört förbi samma väg kl 01:30, och ska då inte sett någon cykel. Ni har nog redan gissat att det är... PAJ! Vilket innebär, att GM släpat in cykeln, sedan slängt ut den igen?? Eller så ljuger Paj och vill inte att polisen skall fokusera på någon cykel.

Åklagaren menade att det fanns en förklaring, Paj var orolig och hans fokus var på att hitta Eva och missade då cykeln!! Motsägs inte detta av en annan bilist nästan körde på cykeln och var tvungen att svänga? Om nu Paj inte kollade på vägen borde han inte kört på cykeln?

Här är en bild från begravningen, nån som ser Paj?

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/begravning_zps1ehzvhbu.jpg.html
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-08 kl. 17:23.
Citera
2016-11-08, 17:27
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Ett litet "scoop" jag gjort, angående cykeln, som ni minns såg flera vittnen cykeln vid vägen, bla kl 02.30, cykeln sågs första gången kring midnatt och sedan på morgonen kring 5 tiden så är den borta. Men gissa vad, det finns ett till vittne som påstår sig ha kört förbi samma väg kl 01:30, och ska då inte sett någon cykel. Ni har nog redan gissat att det är... PAJ! Vilket innebär, att GM släpat in cykeln, sedan slängt ut den igen?? Eller så ljuger Paj och vill inte att polisen skall fokusera på någon cykel.

Åklagaren menade att det fanns en förklaring, Paj var orolig och hans fokus var på att hitta Eva och missade då cykeln!! Motsägs inte detta av en annan bilist nästan körde på cykeln och var tvungen att svänga? Om nu Paj inte kollade på vägen borde han inte kört på cykeln?

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/begravning_zps1ehzvhbu.jpg.html

Inget litet scoop i mina ögon. Sensationellt intressant i mitt tycke.
Citera
2016-11-08, 17:38
Medlem
Här har ni tidningsklippet ur Nya Norrland:

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/paj00_zpszbkec79g.jpg.html
Citera
2016-11-08, 19:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Det ser fan ut som att det är PAJ som går längst fram till vänster med modern Henrietta i armkrok! Vilken förslagen typ fullkomligt iskall! han har samma leénde/flin som på aktuella bilder man sett och kolla in hårfästet, det var högt redan då. Helt otroligt, han var familjens talesman utåt efter mordet, han tog hand om Eva's lägenhet och här håller han sig minsann inte i skymundan utan går längst fram i begravningståget med modern. Man blir mållös... oj vilken psykopat! Ok sen har vi då Prästen och möjligen pappan till höger bakom prästen. Det skulle kunna vara brodern Niklas (en lång man) som är dold bakom prästen, dvs. han går till vänster om pappan och systern Anneli kan vara någon av kvinnorna t.h. intill fadern.
Citera
2016-11-08, 19:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Inget litet scoop i mina ögon. Sensationellt intressant i mitt tycke.

Håller med, bra jobbat echoes!
Citera
2016-11-08, 19:21
Medlem
Nån som minns var uppgiften kommer om att man var tvungen att svänga åt sidan för att undvika cykeln kommer ifrån? Kom det fram i programmet eller var det någon annanstans?
Citera
2016-11-08, 19:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nån som minns var uppgiften kommer om att man var tvungen att svänga åt sidan för att undvika cykeln kommer ifrån? Kom det fram i programmet eller var det någon annanstans?
Jag har inget minne av att det sades något om det i programmet.
Citat:
Bra letat här! Men ni som har insyn, är åklagaren med i samma församling eller något?

Edit: Jo, det var i programmet:
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har dragit ur tiderna om cykeln och samtalet med Mr P från programmet.
Polisen om cykeln
Cykeln ses första gången runt 00.00. Ett vittne har beskrivit att han var tvungen att svänga lite för att inte köra på cykeln. Sen har vi ett annat vid vid 02.40 som också säger sig ha sett cykeln på vägen.
Ligger cykeln i samma position?
Ja som vi förstår gör den det.
Senast redigerad av Draifos 2016-11-08 kl. 19:30.
Citera
2016-11-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har inget minne av att det sades något om det i programmet.

Bra letat här! Men ni som har insyn, är åklagaren med i samma församling eller något?

Edit: Jo, det var i programmet:

Tack Draifos, tyvärr kan vi inte fråga åklagaren själv då han är död..
http://www.allehanda.se/slakt-o-vanner/dodsfall/forre-overaklagarenlennart-lindelow-har-avlidit-1
Citera
2016-11-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har dragit ur tiderna om cykeln och samtalet med Mr P från programmet.
Polisen om cykeln
Cykeln ses första gången runt 00.00. Ett vittne har beskrivit att han var tvungen att svänga lite för att inte köra på cykeln. Sen har vi ett annat vid vid 02.40 som också säger sig ha sett cykeln på vägen.
Ligger cykeln i samma position?
Ja som vi förstår gör den det.

Okej så man behövde bara "svänga lite", så Paj kan ha missat cykeln, visst, men åkte han inte tillbaka eller åkte han runt? Kan han ha missat den två gånger? Antar att det var enkelriktat. Men den största frågan är ju, varför är han ute och kör och är orolig till och börja med?
Citera
2016-11-08, 19:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Okej så man behövde bara "svänga lite", så Paj kan ha missat cykeln, visst, men åkte han inte tillbaka eller åkte han runt? Kan han ha missat den två gånger? Antar att det var enkelriktat. Men den största frågan är ju, varför är han ute och kör och är orolig till och börja med?

Bra
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-11-08 kl. 19:48.
Citera
2016-11-08, 19:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Nej det är inte enkelriktat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in