Citat:
Ursprungligen postat av
Discgear
Det stora problemet för Johaug är att det medel som hon ertappades med i sin kropp förmodligen är den ideala anabola steroiden för en kvinnlig längdskidåkerska som vid upprepade tillfällen sagt att hon har problem att bygga muskler och att äta tillräckligt. Clostebol har fram tills i år varit snudd på omöjlig att upptäcka då den har en mycket kort halveringstid, den har i stort sett inga av de negativa hormonrubbningar som följer med annat steroidmissbruk. Den mest problematiska biverkningen tycks vara munsår. Så, ja det finns tyvärr logisk og plausibel forklaring på hvorfor TJ med viten og vilje har smurt på en salve hun var klar over var ulovlig.
Salvan kan ha använts som täckmantel för annan typ av Closteboldopning eller så har själva salvan använts och inköpet av läkare varit en täckmantel utifall att. Doping sker inte längre med sprutor utan kan mikrodoseras eller smörjas på kroppen i små doser. Gå in på vilket kroppsbyggarforum som helst och läs.
Johaugs hemmelighet er at hun har en perfekt balanse mellom lett kropp, styrke og utholdenhet. For hennes del vil det være "katastrofe" å legge på seg flere kilo med muskler. Alle som kan noe om langrenn er klar over dette. Det betyr riktignok at hun aldri vil vinne noen sprintrenn - men på distanser over 5 km vil hun være overlegen. Ikke vanskelig å velge hva som er viktigst.
En utøver i en idrett som langrenn vil for alt i verden ikke dra på unødige muskler. Petter Northug er et godt eksempel på en som sliter med for mye vekt i enkelte renn. Å antyde at et lettpåviselig gammelt steroid brukt av tyskere i kraftidretter skulle være noe for en utøver som Therese Johaug - får meg til å tro du ikke kan mye om utholdenhetsidretter. Bortsett fra dette er ikke clostebol å få tak i heller til et slik bruk. Ikke i de mørkeste avkroker en gang.
Ingen langrennsløpere har - som deg - oppdaget at dette er smart for dem å bruke. Årsaken er åpenbar. De langrennsløperne som er uhederlige og dumme nok til å dope seg gjør det med bloddoping eller Epo. De to siste tilfellene - Janne Immonen og Johannes Duerr dopet seg med Epo. Og Duerr gikk fra å være en middelmådighet til plutselig å bli en verdensklasseløper. Så stor var effekten. Johaug, som verdens suverent best trente langrennsløper, trenger ingen snarveier. Hun er klart best, allikevel.
La oss allikevel leke med tanken på at dette var "planlagt". Jeg skulle gjerne likt å fått en troverdig teori på hvorfor hun skulle fake en blodig solbrent leppe, legen gå til innkjøp av ei salve med trolig dopingmerke på
akkurat i det tidsrommet. Og hvorfor ikke noe annet? Og hvordan kunne hele tidslinjen med solbrente leppe, innkjøp av salver (m/kvittering), bruk av denne i 10 dager samsvare perfekt i følge Antidoping Norge med nivået clostebol hun hadde i kroppen (meget lavt).
Er Therese Johaug og legen synsk som visste de ville dukke opp akkurat den dagen? Ellers var det jo ingen hensikt med å "lage" et stygt sår.
Og - sukk - hvorfor hele operasjonen med viten og vilje som hun altså testet positivt på. Planlegge å bli tatt..? Hallo!
Tidslinjen og bakgrunnen for dine argumenter er dessuten helt feil. Johaug er kronisk plaget med munnsår. Det ser man på nesten alle bilder av henne. Og den kraftige solbrente leppen kom
før innkjøpet av to salver, hvorav den ene ikke fungerte. Ikke etter slik du antyder.
Man kan ikke annet enn riste oppgitt på hodet når usympatiske Aino Kaisa Saarinen først lager et stort poeng av at esken var merket - for så å betvile at clostebolet kunne komme fra denne. Hallo, hør ni gjøkorna! Den damen er ikke spesielt smart for å si det forsiktig. Men må jeg legge til, hun er langt i fra alene om å gå seg bort i logiske brister.
Det finnes ingen annen logisk og plausibel forklaring enn den Johaug har fortalt.