Citat:
Svenskar och finnar i allmänhet är helt utan skuld att en norska har torskat, och den enda som rår för att Therese lider idag är Therese själv!
Är hon oskyldig till medveten doping beror det ju i så fall helt och hållet på att hennes ofattbara dumhet har hindrat henne från att förstå att det stora röda märket med ”DOPING” på förpackningen betydde D-O-P-I-N-G, och då är det självklart synd om henne, och helst med tanke på att hon då också samtidigt begåvats med en ännu dummare läkare som inte heller begrep att det röda märket med ”DOPING” betydde D-O-P-I-N-G fast han var läkare och fast han försäkrat Therese om att det inte innehöll DOPING. Läkarens dumhet verkar här helt sakna gränser och uttrycket ”läkare utan gränser” har därmed fått en ny lokal betydelse.
Vi har alltså att välja mellan en ”norska som torskar” eller ”DUM & DUMMARE i Italien”. Svenskar och finnar i allmänhet vill gärna "tro" att norsk dumhet har en gräns och väljer därför alternativet ”norska som torskar” men Fabulator verkar mera var inne på att det andra alternativet är det mest trovärdiga av dem!
Är hon oskyldig till medveten doping beror det ju i så fall helt och hållet på att hennes ofattbara dumhet har hindrat henne från att förstå att det stora röda märket med ”DOPING” på förpackningen betydde D-O-P-I-N-G, och då är det självklart synd om henne, och helst med tanke på att hon då också samtidigt begåvats med en ännu dummare läkare som inte heller begrep att det röda märket med ”DOPING” betydde D-O-P-I-N-G fast han var läkare och fast han försäkrat Therese om att det inte innehöll DOPING. Läkarens dumhet verkar här helt sakna gränser och uttrycket ”läkare utan gränser” har därmed fått en ny lokal betydelse.
Vi har alltså att välja mellan en ”norska som torskar” eller ”DUM & DUMMARE i Italien”. Svenskar och finnar i allmänhet vill gärna "tro" att norsk dumhet har en gräns och väljer därför alternativet ”norska som torskar” men Fabulator verkar mera var inne på att det andra alternativet är det mest trovärdiga av dem!
Thereses "dumhet" er at hun stolte på en meget erfaren leges henvisning.
Men det er ikke "dummere" enn at de fleste idrettsmenn - og kvinner kunne havnet i akkurat samme situasjon, uforskyldt.
Den store synderen er selvsagt legen Fredrik Bendiksen - som må ha gått i søvne ang. salven han ikke oppdaget hadde et ulovlig virkemiddel.
Men hverken du eller jeg har sett den esken - om den virkelig hadde et slikt stempel og ikke en etikett var klistret over f.eks. En annen sak er at man ikke driver å leter etter merking på baksiden som ikke finnes i Norge eller andre land - unntatt akkurat Italia.
Therese Johaug som var i smerter og desperat - fikk esken i sin hånd hvor hun rev ut tuben og kastet esken etter å ha forvisset seg med legen at den var OK. At du og andre svensker/finner synes det naturlige i hennes situasjon ville vært å lese et italiensk pakningsvedlegg før hun smurte på tar jeg som nok et eksempel på at man ønsker å mistro.
Men - ettersom du ikke fester lit til hennes historie - som stemmer 100% med bevisene som foreligger - så vil jeg gjerne ha en logisk og plausibel forklaring på hvorfor TJ med viten og vilje skulle smurt på en salve hun var klar over var ulovlig. Jeg finner frem popkornet mens jeg venter.


