2016-11-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Tunga volymer uppe nu på Betfair. Då framförallt tillgängliga på att spela Hillary - ca 4 miljoner synligt. Motsvarande uppe synligt på att spela Trump ca 260k..Imo talar det för att "wiseguys" är är rätt säkra på att Hillary kommer förlora.

Kanske för man bettar på Hillary för det blir ändå en bra dag när de förlorar då deras kandidaten Trump vinner?
Citera
2016-11-07, 18:51
Medlem
Prodelins avatar
Jag har satsat 10 tusen på Trump, han kommer vinna, media lurar er alla, bevis? kolla bara på hur många som kommer på Clinton respektive Trumps tal, Clinton får max runt 500 och Trump har uppemot 15000.

Vi får se, men jag tror jag har rätt och kommer ge en fin summa pengar.
Citera
2016-11-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Kanske för man bettar på Hillary för det blir ändå en bra dag när de förlorar då deras kandidaten Trump vinner?

Jag vet inte, ändras dock snabbt fram och tillbaka, men har inte sett så kraftig överrepresentation någon gång förut vad jag kan minnas, även om det kanske bara var för en kort stund så tror jag att det kan ligga något i det. Svårt att veta då det lär tradas fram och tillbaks med enorma summor med.

Jag antar att där finns viss info därute som endast ett fåtal känner till, likt de oddsrörelser som föregick de två FBI-uttalandena. Är i alla fall helt säker på att det innan det andra uttalandet om att det skulle läggas ner igen ett bra tag innan så började oddset på Trump röra sig uppåt av vad det såg ut helt utan anledning. Så där fanns säkert inside info om att FBI skulle lägga ner det igen som återspeglade sig i oddsrörelserna innan det blev officiellt.

På samma sätt så tror jag även nu att där skulle kunna finnas någon form av insideinfo, och skulle det vara så borde man under kvällens lopp och morgondagen tills räkningen börjar kunna se åt vilket håll det bär (om oddset ändras åt någon håll märkbart utan anledning, alt att stora volymer finns på en sida jämfört med den andra så som det är nu t.ex). Kanske bara vilda spekulationer från mig, men egentligen, varför skulle det inte kunna vara så
Senast redigerad av PhantasyStar 2016-11-07 kl. 19:16.
Citera
2016-11-07, 19:12
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Jag har satsat 10 tusen på Trump, han kommer vinna, media lurar er alla, bevis? kolla bara på hur många som kommer på Clinton respektive Trumps tal, Clinton får max runt 500 och Trump har uppemot 15000.

Du har rätt,han kommer att vinna.
Även om vissa mätningar visar att Clinton leder med ett par procent så det vi inte ser i dessa är de väljarna som bestämt sig och röstar på valdagen och där leder Trump med tvåsiffrigt i de viktiga staterna över Clinton.
Det enda som kan stoppa Trump Train nu är omfattande,systematiskt valfusk.
Citera
2016-11-07, 19:16
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Jag vet inte, ändras dock snabbt fram och tillbaka, men har inte sett så kraftig överrepresentation någon gång förut vad jag kan minnas, även om det kanske bara var för en kort stund så tror jag att det kan ligga något i det. Svårt att veta då det lär tradas fram och tillbaks med enorma summor med.

Tänk på att i det aktuella läget - med i princip bara två kandidater - så är en bet på Trump samma sak som en lay på Clinton. Dessutom kan du inte jämföra rakt av då bet-beloppet än insatsen, men motsvarade lay-belopp på Clinton är den potentiella vinsten.

Edit: Givet förenklingen till två kandidater så innebär de två spelmöjligheterna i princip en finare skala av de diskreta odds-nivåerna. Detta kan också bidra till att orderdjupen skiftar mellan spel på Clinton och Trump.
Senast redigerad av FranzLisztBlevEj75 2016-11-07 kl. 19:20.
Citera
2016-11-07, 19:16
Medlem
Mikojans avatar
Hur i h-e är det möjligt att det just nu i prime time TV står en USA-president i finskjorta och pratar upp för en av kandidaterna? Har inte han ett jobb att sköta?

Men ok, kanske blotta synen gör att folk gör tvärtom
Citera
2016-11-07, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin

Bara 10? Jag har satsat 30 tusen haha (no joke).

Klart Trump tar det. Media morknar och forvranger som vanligt. Precis som med Brexit.
Citera
2016-11-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Bara 10? Jag har satsat 30 tusen haha (no joke).

Klart Trump tar det. Media morknar och forvranger som vanligt. Precis som med Brexit.

Satsat 20. Vad fick du för odds?
Citera
2016-11-07, 19:27
Medlem
Om jag sett allt rätt så stänger vallokalerna tidigare. Första prognoserna kommer redan vid midnatt och Kalifornien stänger vallokalerna 04 vår tid

http://www.thegreenpapers.com/G16/closing.phtml?format=gc

Tidigare val har Kalifornien stängt runt 05 vår tid och första prognoserna kom 02.
Citera
2016-11-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Tänk på att i det aktuella läget - med i princip bara två kandidater - så är en bet på Trump samma sak som en lay på Clinton. Dessutom kan du inte jämföra rakt av då bet-beloppet än insatsen, men motsvarade lay-belopp på Clinton är den potentiella vinsten.

Edit: Givet förenklingen till två kandidater så innebär de två spelmöjligheterna i princip en finare skala av de diskreta odds-nivåerna. Detta kan också bidra till att orderdjupen skiftar mellan spel på Clinton och Trump.

Jo, jag förstår men just att där ligger flera miljoner tillgängliga att spela Hillary för som jag inte har lagt märke till förut. Sådana stora summor alltså. Tänker att eftersom det inte är lång tid kvar till spelstopp (eller till livespelsfasen som ej kan jämföras med pre) så vill eventuellt insatta "wiseguys" försöka tjäna sina pengar innan det går över till livespel, om de nu skulle sitta på någon form av info som inte vi andra har, därav de stora summorna.

Skulle man dammsuga spela sidan på Trump skulle ju vinsten "bara" bli ca 1.1 miljon, medans om en spelare skulle dammsuga Hillarys spelasida så skulle det resultera i en vinst för lay:aren på ca 3.7 miljoner. För mig är skillnaden rätt stor i alla fall, men är inte alls insatt i hur det normalt brukar fungera på Betfair alls.

Men jag vet inte kanske är helt ute och cyklar, bara en känsla jag har, att det skulle kunna vara så.
Senast redigerad av PhantasyStar 2016-11-07 kl. 19:35.
Citera
2016-11-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
Satsat 20. Vad fick du för odds?

Har satsat 5 och har 5 iodds för Trump vinst. Men man blir orolig när man ser hur koprrupt median har varit, man förstår att Globalisterna är onda.
Citera
2016-11-07, 19:29
Medlem
Amors avatar
Tror att Trump har en chans även om han får färre röster än Hillary. Den största röda delstaten Texas kommer Trump vinna, dock med mycket färre röster än vad republikanerna brukar vinna i den delstaten. Slår man ut dessa färre röster nationellt tappar han gentemot Hillary, hon verkar fortsätta traditionen att tokkrossa republikaner i den folkrikaste delstaten Kalifornien.

Om Trump vinner med 1 % i Nevada, North Carolina, Florida och New Hampshire, men samtidigt kanske bara vinner med 7 % i Texas då skulle det kunna förklara hans dåliga resultat i nationella mätningar.

En annan sak som talar för min tes är att Trump kommer prestera väldigt dåligt i Utah. Han kanske bara vinner den delstaten med 10%, normalt brukar det vara en 70-30-delstat för republikanerna.

Trump kommer prestera sämre bland evangelikaler och mormoner än vad tex George W Bush gjorde, å andra sidan kanske det är nyckeln för att slå sig in bland andra väljargrupper i delstater som tidigare varit omöjliga att vinna.

Det behövs dock en skräll någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in