2016-11-07, 18:02
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Jag tror ärligt talat att chansen finns att OM Trump förlorar imorgon (vilket jag inte är säker på, vad som helst kan hända åt båda håll) så kan Texas (som redan haft ett tryck på det) och övriga sydstater komma vilja rösta om att lämna det korrupta landet styrt av de vidriga politikerna i Washington. Jag tror att efter detta valet OM inte Trump vinner så dör GOP ut. Gräsrötterna finns kvar och de stödjer Trumps agenda medans några partitoppar beter sig som cuckservatives och vägrar stötta folkets kandidat. Sydstaterna som har kvar samma stolthet för sitt land, som är konservativa och inte vill ha konstitutionen förstörd kommer INTE tolerera att Hillary vinner. Folk har helt tappat hoppet om att systemet fungerar. Politiker ända upp till presidentposten håller varandra om ryggen medans folket får betala för det.

Jag tror att det är en betydligt större möjlighet att stater vill lämna efter detta valet vid demokratseger än innan.
Japp vid en Hillaryseger så är secession en moralisk skyldighet: "Rebellion to Tyrants is Obedience to God"

Texas är den enda delstat som till våra dagar upprätthåller egna beväpnade styrkor som svarar till guvernören, inte den federala förtryckarstaten:
https://en.wikipedia.org/wiki/Texas_Military_Forces
Denna oberoende militärmakt utgör en kärna som befrielsekrigets kämpar kan organisera sig utefter.

Som Johnny Rebel uttryckte sig: "Ångrar inte att jag stred, det enda jag ångrar är att jag inte dödade fler Yankees"
Senast redigerad av Hegernataren 2016-11-07 kl. 18:04.
Citera
2016-11-07, 18:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Nej, det kan man inte fastställa förrän rösterna räknats. Att så många i dessa trådar har så svårt att förstå...
De "förtidspolls" som citeras för jämnan är enbart och åter enbart baserade på vad personen i fråga registrerat sig som (man måste i USA registrera sig för att få rösta, och vanligen registrerar man sig som Rep/Dem/Independent). Dessa siffror beskriver INTE vad personen de facto röstat på för parti. Det får ni (och alla vi andra) lugnt vänta på tills förtidsrösterna räknats.

En fråga: Måste man redovisa sina politiska sympatier när man registrerar sig?Det låter ju helt sjukt!
Citera
2016-11-07, 18:06
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Japp vid en Hillaryseger så är secession en moralisk skyldighet: "Rebellion to Tyrants is Obedience to God"

Texas är den enda delstat som till våra dagar upprätthåller egna beväpnade styrkor som svarar till guvernören, inte den federala förtryckarstaten:

Jag ser fram emot det ordentligt. Hillary på presidentposten är ungefär som Peter Wolodarski som statsminister. Hon är redan hatad, hon kommer göra bort sig totalt, det kommer vara uppenbart vem som styr henne och vad som är agendan.

Det kommer vara ett smörgåsbord för oss här på FB och en ren show att se USA gå åt helvete. Samtidigt kommer hon göra sig ovän med i stort sett alla i hela världen.
Citera
2016-11-07, 18:09
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Adelson har ju dock gett Trump sitt stöd. Senast för några dagar sedan donerade han 25 miljoner dollar till ett av hans PAC för att möjliggöra mer reklamer etc.. Eftersom frågan jämnt och ständigt kommer upp på tapeten så är det nog en hel del användare som inte satt sig in i och förstått det.

Verkligen!? Det hade jag missat helt och hållet. Jag fick Googla det för att tro det och tydligen har du helt rätt. Jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och erkänna jag hade helt fel.
Citera
2016-11-07, 18:09
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Nkz
Några tips?

På tu man hand nej. Men googla på´t imorgon, om inte annat kommer det dyka upp massa länkar här på olika Tv kanalers/Tidningars livesändningar.
Citera
2016-11-07, 18:11
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
En fråga: Måste man redovisa sina politiska sympatier när man registrerar sig?Det låter ju helt sjukt!

Du kan ju registera dig som independent om du inte vill ta någon sida. Varför är det sjukt?

Jag tycker det är sjukare att man har NOLL koll på vem det är som röstar. I sverige hade det ALDRIG varit accepterbart att få rösta utan att visa legitimation. Republikanerna tycker detta också men dina gullegrisar demokraterna tycker att det är rasism att ha krav på ID.

Varför inte införa då att det är rasism att behöva ha bakgrundskoll för att ta ett banklån? Varför inte säga att det är rasism att visa pass när du skall resa? Varför ha backgrounchecks när man köper vapen etc.

Demokraterna vägrar införa detta för de vet att de svarta inte ORKAR skaffa legitimation och då förlorar dem valen. Istället för att se till att man fixar ID krav i landet så vill man hellre sänka kraven för att få rösta i ett demokratiskt val. Det är sjukt!
Citera
2016-11-07, 18:13
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Verkligen!? Det hade jag missat helt och hållet. Jag fick Googla det för att tro det och tydligen har du helt rätt. Jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och erkänna jag hade helt fel.

No problem! Jag hade ärligt talat ingen aning om vem Adelson var innan jag läste om 25mille donationen häromdagen.
Citera
2016-11-07, 18:15
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej. Drygt 2/5 av alla stater har ingen registrering alls, i de som har finns alltid valet independent/unaffiliated och väljer du ändå att registrera dig med ett visst parti är du inte bunden att rösta på det partiets kandidat(er) i själva valet. Det spelar egentligen främst roll under primärvalen där vissa delstater kräver att du är registrerad hos det parti för vilket du vill rösta på en viss kandidat till partiets interna nominering inför valet.
Citera
2016-11-07, 18:23
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Adelson har ju dock gett Trump sitt stöd. Senast för några dagar sedan donerade han 25 miljoner dollar till ett av hans PAC för att möjliggöra mer reklamer etc..
Adelson övervägde i våras att skänka 100 miljoner dollar men avstod, och har tidigare skänkt miljoner till #NeverTrump. När han nu går in med 25 miljoner ska det nog inte ses som, vilket han också säger, stöd eller acceptans för Trump utan i första hand inriktat på down-ticket. Personligen finner jag typer som Mnuchin mer oroväckande.

Edit: Det var inte Adelson utan Ricketts som finanserade #NeverTrump-kampanjer. Poängen kvarstår ändå att Adelson knappast bör ses som en helhjärtat supporter av Trump.
Senast redigerad av sm910dif 2016-11-07 kl. 18:31.
Citera
2016-11-07, 18:26
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Den demokratiska vägen har aldrig varit vita människors räddning eftersom hela systemet styrs utav våra fiender.

Väpnad revolution är det enda som skulle fungera.
Enig, men det betyder inte att vikten av demokratiska framgångar ska underskattas. Demokratiska framsteg tvingar makten att kasta av sig sin demokratiska mask och ta till andra metoder för att sitta kvar - vilket lär vara en förutsättning för att få en tillräckligt kritisk massa med på tåget att göra uppror. Trump har, tycka vad man tycka vill om honom, bidragit till att i kölvattnen skapa en rörelse som både har sin vita identitet som bas och som ser nuvarande regim som illegitim.
Citera
2016-11-07, 18:36
Medlem
Tunga volymer uppe nu på Betfair. Då framförallt tillgängliga på att spela Hillary - ca 4 miljoner synligt. Motsvarande uppe synligt på att spela Trump ca 260k..Imo talar det för att "wiseguys" är är rätt säkra på att Hillary kommer förlora.
Senast redigerad av PhantasyStar 2016-11-07 kl. 18:42.
Citera
2016-11-07, 18:49
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren

Denna oberoende militärmakt utgör en kärna som befrielsekrigets kämpar kan organisera sig utefter.

Som Johnny Rebel uttryckte sig: "Ångrar inte att jag stred, det enda jag ångrar är att jag inte dödade fler Yankees"
Texas har dessutom enligt det gamla avtalet rätt att lämna unionen. Men det vill jag se att dom får...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in