2016-11-07, 18:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Lade till det, det var alltså Evas lägenhet i Sundsvall? Jag tolkade det som att han efteråt, alltså längre fram ströp all kontakt, det är ju jättekonstigt, han borde ju iaf vara FB-vänner med systern/exet? Har man varit med om något traumatiskt tillsammans borde man ju ha någon kontakt, om man är oskyldig alltså.

Ja det måste väl vara lägenheten i Sundsvall som avses. Men hon kan ju även ha haft vissa saker kvar i föräldrahemmet, möjligheten finns ju att hon kan ha haft dagboken med sig dit och att den har försvunnit/stulits från hennes rum eller från hennes packning. PAJ hade efter mordet givetvis tillgång till Eva's rum och hennes packning. Märkligt att Polisen inte höll PAJ borta från hennes tillhörigheter medans en mordutredning pågick. Kling och Klang framstår som genier i jämförelse.

Ja verkligen, en sådan traumatisk händelse borde snarare svetsa dom samman. Att det är som det är säger väl det mesta.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-11-07 kl. 18:43.
Citera
2016-11-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
För kännedom, BÖ arbetar som presstalesman och inget annat, men, ni kan ringa och fråga honom om han lämnat över alla nya bevis till länskrimschefen Eva Jagebo. För kännedom,det har han inte. Varför?

Om det stämmer, vilket hån mot mordoffret och hennes anhöriga.
Citera
2016-11-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det måste väl vara lägenheten i Sundsvall som avses. Men hon kan ju även ha haft vissa saker kvar i föräldrahemmet, möjligheten finns ju att hon kan ha haft dagboken med sig dit och att den har försvunnit/stulits från hennes rum eller från hennes packning.

Ja verkligen, en sådan traumatisk händelse borde snarare svetsa dom samman. Att det är som det är säger väl det mesta.

Om dagboken verkligen har försvunnit, och nästan bara P haft tillgång till den, då kan det ju inte finnas några tvivel. Den mordiska galningen/främlingen som lurpassar på Eva kan ju rimligen inte ha fått tillgång till den! Den här uppgiften är otroligt viktig,
Citera
2016-11-07, 18:44
Medlem
Citat:
Om det stämmer, vilket hån mot mordoffret och hennes anhöriga.
Enormt hån. Och vilken kränkning mot kollegan Eva Jagebo.
Citera
2016-11-07, 18:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Om dagboken verkligen har försvunnit, och nästan bara P haft tillgång till den, då kan det ju inte finnas några tvivel. Den mordiska galningen/främlingen som lurpassar på Eva kan ju rimligen inte ha fått tillgång till den! Den här uppgiften är otroligt viktig,

Exakt, dagbokens försvinnande eliminerar alla andra misstänkta, Sture, Lampan och vittnet.
Citera
2016-11-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ja det måste väl vara lägenheten i Sundsvall som avses. Men hon kan ju även ha haft vissa saker kvar i föräldrahemmet, möjligheten finns ju att hon kan ha haft dagboken med sig dit och att den har försvunnit/stulits från hennes rum eller från hennes packning. PAJ hade efter mordet givetvis tillgång till Eva's rum och hennes packning. Märkligt att Polisen inte höll PAJ borta från hennes tillhörigheter medans en mordutredning pågick. Kling och Klang framstår som genier i jämförelse.

Ja eller hur, det skulle verkligen svetsa samman dem. De borde ha pratat jämt, undrat tillsammans, umgåtts. Men, det är lika med noll.
Citera
2016-11-07, 18:47
Medlem
Citat:
Exakt, dagbokens försvinnande eliminerar alla andra misstänkta, Sture, Lampan och vittnet.
Exakt, han är så skyldig
Citera
2016-11-07, 18:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Enormt hån. Och vilken kränkning mot kollegan Eva Jagebo.

Har du någon teori om varför BÖ agerar på detta vis?
Citera
2016-11-07, 18:54
Medlem
Citat:
Lampan och Linkan som jag nämnde är två reko killar, vad de såg i att vara med den där gamla gubben ca 10 år äldre var att den utpekade var så fruktansvärt barnslig, 30 år ca och leker krig i skogen med ett gäng grabbar. ......

Det här inlägget var lite kul, när jag tänker efter...du fick mig först nästan att tänka på "något peddo på 50 som sprang med smågrabbar i 10-årsåldern"...i själva verket var dom vuxna allihop..en 30-åring som umgås med 20-åringar är inte "någon gammal gubbe som leker med ett gäng grabbar"..MrP gillade tydligen paintball...en sport där dom skjuter färg på varandra, men inte dödar....hade han varit med i något jaktlag och skjutit på riktigt så hade du säkert inte sagt något..eller??

Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Den generella bilden man får av det här ärendet är att det inbegriper en någorlunda snäv "vän-krets" och därför borde det inte ha varit så himla omöjligt att lösa detta mord.

Nu vet jag inte hur mycket polisen i Kramfors/Sundsvall etc tittat på eventuell hotbild som fanns mot Eva. Men om/när man gjorde det borde man ha fått fram om det fanns någon. Jag tycker att det här virrvarret med relationer (liknande inavel, liten ort etc, sätter inga ytterligare värderingar i det) är något som borde ha nystas upp ordentligt.

Samtidigt får man också ibland känslan att polisen tror alltför lättvindigt på vad folk säger när det samtidigt vet att majoriteten av mord sker av/från någon slags relation. Men å andra sidan, i en liten ort som Kramfors så kan det tänkas att folk håller varandra om ryggen. Om man "golar" så kan ju det betyda att man blir tvungen att flytta från orten. Det här är något som man inte skall ta med en nypa salt. Har ett annat ärende där just småstads-fenomenet förmodligen är det största hotet till att de ärendet inte har lösts.

Usch om någon gått och vetat något avgörande som kunde lösa fallet för länge sedan (alltså något av högre kvalitet än bara "han verkar skum!", "han är psykopat! (bara av den anledningen att han inte är trevlig jämt)" så är det för jävligt alltså!
Citera
2016-11-07, 18:55
Medlem
Joe Blows avatar
[quote=boanchga|58945416]
Citat:
Ursprungligen postat av Studsen
...
För kännedom, BÖ arbetar som presstalesman och inget annat, men, ni kan ringa och fråga honom om han lämnat över alla nya bevis till länskrimschefen Eva Jagebo. För kännedom,det har han inte. Varför?
Vilka nya bevis menar du att BÖ inte lämnat över?
Citera
2016-11-07, 18:55
Medlem
Tyvärr känns det här fallet extra tragiskt, visst att folk engagerar sig på nätet, men varför gör människor som faktiskt kan göra något ingenting? Och var är Katarina Wennstam och andra feminister? Varför kämpar de inte för Eva? Kan det bero på att MGM har "rätt" politisk uppfattning? Känns som att Eva står rätt ensam, men vad kan vi göra? Eva kämpade den där natten, hon rev, slet och klöste och sin baneman, vi måste fortsätta kampen, men hur...
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-07 kl. 19:01.
Citera
2016-11-07, 19:04
Medlem
habets avatar
Citat:

'echoes' du är en av de personer jag litar på. Vad talar för att det verkligen är så att dagboken är försvunnen? Vad finns det som talar för det? OM det är så, vad finns det som verkligen talar för att just PAJ skulle ha varit den som fick tillgång till den? Vad talar för att polisen INTE hade tillgång till den och använde den som underlag i sina kontakter/förfrågningar med Evas bekantskapskrets?

Innan nu alla börjar skriva att jag försöker skydda PAJ så vill jag bara påpeka att jag absolut har honom som huvudmisstänkt (främst beroende på hans märkliga och obefogade oro för Eva på natten) men det hindrar inte att vi reder ut vad som skrivs här i tråden. Vad är trådsanningar och vad är fakta?
Det känns extra viktigt i just den här tråden skulle jag vilja säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in