Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
USA; Marxismens hemland......

Vilka koncentrationsläger syftar du på?

I övrigt håller jag med om att Trump förmodligen inte kommer kunna ställa till med så mycket skada.
Din ironiska kommentar stämmer bra med marxismens ställning bland den amerikanska befolkningen som helhet (och då kanske allra främst inom dess faktiska arbetarklass), men om vi vågar gå till mera orepresentativa men ändå inflytelserika delar av landet kommer du se att jag har rätt. Man får till exempel att hela grejen med "vita privilegier"-trams och queerfeminism som är så populärt inom den svenska debatten är uppfunnet av akademiska marxister vid amerikanska universitet. Och koncentrationslägren jag nämnde är så klart ännu inte byggda, och lär inte bli det om ingen mera högerradikal politiker än Trump kommer till makten. Men om de vore byggda och redo att användas tycker jag att Black-lives-matter-rörelsen och deras likar skulle vara självklara interner i dessa.
2016-11-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Trump har inte fört någon hatkampanj mot de grupper du skriver. De han har fört en hatkampanj mot är det nuvarande politiska etablissemanget och journalistkåren.

Kan du visa exempel på att han har fört en hatkampanj mot svarta, kvinnor och handikappade? Visst, han är inte lika politiskt korrekt som de flesta politiker brukar vara. Ibland säger han något mindre väl valt ord. Men "hatkampanj" är ju extremt överdrivet.

De han däremot talar för är det amerikanska folket. En amerikansk president skall i första hand tillvarata medborgarnas och skattebetalarnas intressen, inte de multinationella företagens, den globala finanselitens eller Mexikaners och Kinesers intressen.

Inte det säger du?
är det inte "hat" att kalla sin motståndare för "nasty woman"? kvinnor för "fat pigs" eller mexicaner för "rapists" eller göra narr av en journalist för att han är handikappad?

Och vänligen fatta nu vad som menas med "hat" i denna kontext. jag orkar inte dra det.

Är denna typ av retorik "för det amerikanska folket"? Really? betyder ju alltså att det amerikanska folket inte är kvinnor, svarta, mexikaner, handikappade etc.

Trump ÄR ett multinationellt företag i sig själv, som INTE betalt ett skit i skatt sista tiden och som INTE skött sina åtaganden mot sina egna arbetare överhuvudtaget, hans anställda på sitt hotell ex. strejkar i protest. Han har x. antal rättegångar som väntar kring löner/ ersättningar han inte betalt ut, folk han sparkat felaktigt, svarta han nekat att hyra baserat på hudfärg etc. Denne man tror du alltså ska göra allt det han inte gör i sitt eget företag för "amerikanska folket"

Sure…mycket troligt.

jag finner det helt otroligt hur någon seriöst kan se det ni verkar göra i denne man. Att ni klarar blunda för de uppenbara lögner, helt vansinniga politiska idéer, direkta pinsamheter, kränkningar,
taffligheter och obehagliga retorik denne man står för…..otroligt att det går vara så blind.
Senast redigerad av Merapi 2016-11-07 kl. 13:06.
2016-11-07, 13:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nu börjar det laddas upp för våldshandlingar.

http://www.expressen.se/nyheter/extremistgruppen-vill-hindra-hillary-clinton/

Jag är inte förvånad och jag kommer inte att bli förvånad om det verkligen blir våldshandlingar ifall Clinton vinner. Hatet och misstron mot det politiska etablissemanget är djupt bland stora grupper i USA. Skattehöjningar, skärpning av vapenlagarna, massinvandring och annat som Clinton vill ha är saker som många amerikaner är beredda att kämpa med vapen för att stoppa.

Man skulle till exempel kunna tänka sig en framtid där det bildas enklaver med folk som vägrar lyda federala lagar. Det finns redan idag exempel på detta och troligen kommer det att bli ett växande fenomen vid en Clinton-seger.
Om man eldat på begåvningsreserven, så är väl detta en risk som finns med.
Det finns flertal uppmanande av Trump, som kan med enkelhet tolkas som att folk ska ta saken i egna händer.
Bara en sak att Trump vägrar erkänna valresultatet är en som han får ta ansvar för det våld som följer(om det nu gör detta).

Bättre vapenlagar det är bara bra, det är knappast så att de inte får köpa vapen.
Bara det att dom inte kan göra detta i affekt eller med kriminellbakgrund, och det är alla dagar i veckan nått bra.
Och skatt för de rika, vad spelar det för roll om det försvinner nån miljon på deras miljarder?

Det blir väl annars samma massinvandring som under Obama
Han som utvisat mer än någonsin.
Eller vad var det Trump försökte säga, Hillary som president, så kommer ~600 miljoner komma till USA på en vecka.
Menar bara, sicken jävla rappakalja, det roliga är att begåvningsreserven tror på detta.
2016-11-07, 13:13
Medlem
538:

Trump upp till 36% cans att vinna igen.

Clinton 63.6% - Trump 36.3%

Måste vara ett jävla bråk där nu om hur de kan ge Trump 36.3% chans.
2016-11-07, 13:14
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12Dagge
Din ironiska kommentar stämmer bra med marxismens ställning bland den amerikanska befolkningen som helhet (och då kanske allra främst inom dess faktiska arbetarklass), men om vi vågar gå till mera orepresentativa men ändå inflytelserika delar av landet kommer du se att jag har rätt. Man får till exempel att hela grejen med "vita privilegier"-trams och queerfeminism som är så populärt inom den svenska debatten är uppfunnet av akademiska marxister vid amerikanska universitet. Och koncentrationslägren jag nämnde är så klart ännu inte byggda, och lär inte bli det om ingen mera högerradikal politiker än Trump kommer till makten. Men om de vore byggda och redo att användas tycker jag att Black-lives-matter-rörelsen och deras likar skulle vara självklara interner i dessa.

Jaha vad intressant! Nazism 2016. Känns fräscht!

Att queerteori är en genuint akademiskt uppfinning från USA stämmer inte alls. Orkar inte länka..
2016-11-07, 13:16
Medlem
Lindanzarens avatar
Citat:
Intressant, men jag tror inte han har helt rätt.

USA befinner sig under återhämtning och uppgång sedan förra krisen. Får folk det bättre under kommande år minskar risken för en fascist i vita huset.

Jag gissar på att du inte har sett hans film Overdose: The Next Financial Crisis

Kreditbubblan rullar vidare och skulderna har hela tiden ökat snabbare än inkomsterna de senaste 30 åren. När, inte om, denna process vänder - det vill säga skulderna minskar i förhållande till intäkterna - det är då den verkliga krisen uppstår. Vi har levt på framtiden och snart måste någon betala priset. Frågan är vem? Clintons vänner på Wallstreet räknar nog med att det inte blir dom i alla fall.
2016-11-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag finner det helt otroligt hur någon seriöst kan se det ni verkar göra i denne man. Att ni klarar blunda för de uppenbara lögner, helt vansinniga politiska idéer, direkta pinsamheter, kränkningar,
taffligheter och obehagliga retorik denne man står för…..otroligt att det går vara så blind.

Jag påstår inte att Trump är perfekt på något sätt. Jag känner mer för Trump därför att han vågar utmana hela det politiska etablissemanget uppbackat av MSM. Det är ytterst få människor om ens någon som skulle kunna upprepa vad han har gjort. Att han har kunnat detta är dels för att han har pengar och dels för att han har väldigt mycket skinn på näsan. Han säger rent ut vad han tycker och är inte rädd för konsekvenserna.

Det är precis som med kejsarens nya kläder. Han är den lilla gossen som pekar och säger att kejsaren är naken.
2016-11-07, 13:19
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindanzaren
Jag gissar på att du inte har sett hans film Overdose: The Next Financial Crisis

Kreditbubblan rullar vidare och skulderna har hela tiden ökat snabbare än inkomsterna de senaste 30 åren. När, inte om, denna process vänder - det vill säga skulderna minskar i förhållande till intäkterna - det är då den verkliga krisen uppstår. Vi har levt på framtiden och snart måste någon betala priset. Frågan är vem? Clintons vänner på Wallstreet räknar nog med att det inte blir dom i alla fall.

Och Trump ska ändra på det menar du?

Genom att sänka skatten för den rikaste procenten?
2016-11-07, 13:24
Medlem
udons avatar
Citat:
Jag påstår inte att Trump är perfekt på något sätt. Jag känner mer för Trump därför att han vågar utmana hela det politiska etablissemanget uppbackat av MSM. Det är ytterst få människor om ens någon som skulle kunna upprepa vad han har gjort. Att han har kunnat detta är dels för att han har pengar och dels för att han har väldigt mycket skinn på näsan. Han säger rent ut vad han tycker och är inte rädd för konsekvenserna.

Det är precis som med kejsarens nya kläder. Han är den lilla gossen som pekar och säger att kejsaren är naken.

Det räcker inte med att slänga skit på folk och gapa om att man är bäst på allt för att bli en god kandidat till världens mäktigaste yrke.

Om man nu vill utmana politiskt etablissemang är det väl sämsta man kan göra att inta vita huset. Trump vill ha fria händer för sitt eget imperium. Politiken kommer han lämna över till andra.
2016-11-07, 13:25
Medlem
Lindanzarens avatar
Citat:
Och Trump ska ändra på det menar du?

Genom att sänka skatten för den rikaste procenten?

Framgångsrika arbetare och småföretagare gillar Trump och lägre skatter. Miljardärer, globalister och bidragstagare föredrar dock Clinton.

Krisen kan han inte undvika. Vi hoppas dock han talar sanning om vilka som ska ta den största smällen - nämligen de som har tjänat mest på spekulation och bubbelekonomin.
2016-11-07, 13:27
Medlem
Citat:

Du orkar inte svara på resten märker jag….undrar varför

Som sagt det enda han "utmanar" är den goda smaken och intelligens.
Och visst om du tycker det är ballt och höjden av "utmanande" att gå runt kalla kvinnor för feta svin. så visst…

USA:s problem, som den fattiga befolkningen fått ta skiten för i form av arbetslöshet, ingen social eller ekonomisk trygghet etc. orsakas inte av det som Trump påstår utan av det som Trump själv står för.

Fundera en stund på det.

Vad som verkligen hade förändrat USA hade varit en Bernie på posten i kombination med ett förbättrat politiskt system.

Det är inte ytterligare en ultrakonservativ högerpopulist.
2016-11-07, 13:28
Medlem
cerealtubemans avatar
Media får ta sitt ansvar om Trump vinner. Msm har verkligen gett Trump rollen som David mot Goliat, etablissemanget (makteliten) många är trötta på mot Trump. Jag imponeras faktiskt av Trumps psyke. Hur många politiker ger inte upp när media startar drev. Trump har haft alla emot sig sen dag ett. Hans uttalanden är under alla former olämpliga och förnedrande han som person har inte backat när media målar upp bilden av nutidens Hitler. Undra hur länge Löfvén eller Reinfeldt pallat trycket Trump har klarat av. Gissningsvis har båda brutit ihop inom fyra veckor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in