Citat:
1. Du talar emot dig själv. Trump är ju en del av det rika etablissemanget som du kritiserar. Han har ju dessutom varit inblandad i mutaffärer. Gift med en kvinna som jobbat utan tillstånd i USA. Visat prov på dåligt affärssinne. Förgripit sig på kvinnor. Struntat i att betala skatt(!). Han har ju i princip själv brutit mot allt han säger sig stå upp för
. Sen att USA består av minst 40% sinnesslöa är ju känt sedan länge. De som röstar på trump är förmodligen samma personer som inte kan peka ut USA på världskartan.
2. På vilket sätt ska förändringen ske? Murbygge? Att Trump skryter om att han är bäst på allting kan leda till att han vinner valet, men sen då? Kan du se stollen vandra in som medlare i en kris?
3. "Nobody loves jesus more than me".
. Nej jag tror inte han är religiös, men det tror jag inte att Obama är heller. Sedan har du dålig koll på Amerikansk historia. Flera presidenter, speciellt under USA:s bildande var inte speciellt religiösa. Det finns en anledning till att man separerade religion från staten.
. Sen att USA består av minst 40% sinnesslöa är ju känt sedan länge. De som röstar på trump är förmodligen samma personer som inte kan peka ut USA på världskartan. 2. På vilket sätt ska förändringen ske? Murbygge? Att Trump skryter om att han är bäst på allting kan leda till att han vinner valet, men sen då? Kan du se stollen vandra in som medlare i en kris?
3. "Nobody loves jesus more than me".
. Nej jag tror inte han är religiös, men det tror jag inte att Obama är heller. Sedan har du dålig koll på Amerikansk historia. Flera presidenter, speciellt under USA:s bildande var inte speciellt religiösa. Det finns en anledning till att man separerade religion från staten.Han är rik, men är inte en del av det nuvarande politiska etablissemanget. Han fördömer det liksom han även fördömer större delen av journalistkåren. Trump är en self-made outsider. Till skillnad från till exempel Obama som till största delen finansierades av Wallstreet. Detta är bara ett faktum och om du tog mod till dig och kollade på något av Trumps tal sås kulle du förstå vad jag menar.
Förändringen är enorm jämfört med om Clinton skulle vinna. Om det inte vore det så skulle ju inte du likasom de flesta svenska politiker och journalister vara så rädda för Trump. Han står för en helt annan politisk linje som är mer nationalistisk, till skillnad från den nu rådande globalismen. Trump vill avskaffa Obama-care och han vill stoppa utflytten av industri till Mexiko och Kina, för att ta ett par exempel. "Amercia first" som han själv säger.
Det är möjligt att det har funnits en del ickereligiösa presidenter tidigare, men det är väldigt vanligt att de åtminstone försöker framstå som goda kristna. Detta har Trump inte gjort i någon större utsträckning och det hedrar honom. Att han trots det får brett stöd från många i den kristna högern är ju nästan märkligt, men visar att de konservativa är oerhört trötta på den maktelit som har styrt USA så länge.
Ingen presidentkandidat någonsin har vågat utmana det sittande etablissemanget på ett sådant sätt som Trump. Han vill förändra hela det amerikanska samhället i grunden. Från att ha varit ett samhälle styrt av en globalistisk elit finansierad av Wallstreet till ett samhälle som är till för de amerikanska medborgarna.
Pence, som rent praktiskt kommer bli sittande president vid en högst hypotetisk Donald-grand slam, är ju inte direkt sekulär av sig...