Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Ja de antyder ju att han för nuvarande inte kommer "uphold American values and work on the behalf of all of us". Det är tramsigt eftersom de inte säger vad det innebär utan bara antar att han är en stor stygg Rasist som kommer ignorera allting som har med de svartas välbefinnande att göra.
Till viss del håller jag med dig. Ensemblen skulle aldrig ha sagt samma saker om det var Obama, Clinoton eller Kaine som satt i publiken, det finns dock en anledning att ställa den fråga till Pence. Han har inte det bästa track-recordet när det kommer till att stödja mänskliga rättigheter.
Jag tror inte heller att detta har med rasism att göra utan snarare homofobi. En stor del av skådespelarna på Broadway är homosexuella och Mike Pence har gjort uttalande om att han stödjer elschocksterpi bland homosexuella, samt att han stödjer en hel del reformer som gör det möjligt att diskriminera mot homosexuella
Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Ja det är därför Trump sa i en av hans senaste intervjuer när han fick frågan ifall han skulle tillsätta domare som ändrar på homosexuella äktenskap "It's already settled in law. Im fine with it".
Problemet med Trump är att han är för republikanerna vad Juholt var för socialdemokraterna - en person som inte har en fast ideologi. Jag tror personligen inte att Trump är emot varken abort eller homosexualitet; han låtsas att han är det för att vara republikanerna till lags. Vi får se vilken typ av domare han tillsätter Du kanske har rätt - det kanske blir en domare som stödjer homosexuellas rättightere. Jag skulle dock inte bli förvånad om det inte var så.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Jag övertolkar ingenting, det är liberalerna/vänstern som hela tiden försöker blanda korten. "Diversity" säger de men påpekar ingenting vartifrån den tidiga invandringen kom till USA, hur stor den var och hur man kan jämföra den med den nuvarande invandringen.
Jag tvivlar, det finns ett ganska stort motstånd till invandring även bland demokraterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Ja den definition är såklart mer korrekt än min. Men jag förstår inte hur du får det till att Trump skulle vara politiskt korrekt? På vilket vis följer Trump den dominerande trenden i samhällsdebatten?
Att säga att Trump är politiskt korrekt är kanske fel, men han har exakt samma mentalitet som många politiskt korrekta.
Politisk korrekthet har under den senaste tiden inneburit att vissa idéer eller grupper inte ska få kritiseras, utan att man stämplas som homofob, rasist eller sexist. Trump, och hans anhängare, är uppenbarligen för att många grupper, idéer inte ska få kritiseras. Han vill dock att det är andra grupper som ska undgå kritik.
Ta exemplet när Trump imiterade en cp-skadad journalist. Detta möttes med jubel från hans anhängare, men när en teatergrupp, ganska ödmjukt, kritiserar Mike Pence då blir det hus i helvete av samma personer som stötte kritiken (eller snarare imitationen). När cp-skadades kritiseras så ska de få tåla det, när deras vice president blir det då är han en dyrbar liten snöflinga som ingen ska få säga något dumt om.
Detta är ett extremt hycklande betéende och jag är lite förvånad över att folk inte ser det så. Men det är ingen hemlighet att det inte är den intellektuella gräddan som stödjer Trump.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Hur får du det till att han ville vara republikanska partiet till lags när han ändrade sig om abort? Han sa att han ville straffa kvinnor som gjorde abort men ändrade sig sedan till att de inte alls borde straffas. Om något så gjorde väl han det för att vara demokraterna till lags och inte republikanerna som troligtvis skulle gilla förslaget i mycket högre utsträckning.
Som sagt Trump är som Juholt. Han ändrar sig hela tiden. Det ska bli kul och se hur konsekvent han är när han får makten.