2016-09-30, 12:17
Medlem
Att polemisera mot humaniora!

Man måste inte vara humanistiskt bildad eller förstå ämnena. Få gör det, alla riktigt imponerande individer. Att anse att för många läser humaniora och propagera för indragna studiestöd till humanoriastudenter (bonuspoäng vid oförmåga att identifiera humaniora), det är däremot att ta kälkborgerlighet till oanade nivåer. Vad anser civiliserade europeér som tyskar, fransmän, italienare och britter om denna provinsiella new public management-pest? Ett slags bolsjevism?

Jag lovar er, samplar ni 100 personer med dylika åsikter finner ni blland dem en stark överrepresentation av matlagningsporr, prylfåneri, pesto, whiskeysnobberi, tepanyakihällar och olästa band i bokhyllan.

Tvi!
Citera
2016-09-30, 13:00
Medlem
sonicyouthzs avatar
vita medelklasstöntar på södermalm som ska ha privatfester varje torsdag i sina lättköpta restauranger. SVIN SVINI!! DÖDA
Citera
2016-10-01, 21:22
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
http://www.svd.se/min-helg-nar-barnen-somnat-hoppar-vi-ner-i-bubbelpoolen

Detta bara skriker tacky medelklass.
Jag skäms å Lindas vägnar. Det här är nog det mest pinsamma som jag har läst i modern tid. Hon framstår som en själslös endimensionell pappfigur helt utan känslor och djup. Hela hennes identitet verkar bestå av rollen konsument.

Att hon inte har lyckats få SvD att ta bort artikeln är helt otroligt. Jag antar att hon istället valde att plastikoperera sig, flytta och byta namn.
Citera
2016-11-02, 12:35
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
http://www.svd.se/min-helg-nar-barnen-somnat-hoppar-vi-ner-i-bubbelpoolen Detta bara skriker tacky medelklass.

Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Lite i samma TM-stil som denna, "Vindsvåning, ett sätt att leva":http://www.dn.se/bostad/vindsvaningar-har-blivit-ett-satt-att-leva/

Jag blir lite ledsen när jag läser dessa, jag tycker synd om de stackars artikelförfattarna. Det krävs ju ingen examen i psykologi för att inse att de är fruktansvärt osäkra på sig själva och med ljus och lykta söker bekräftelse genom att köpa räliga kryddblandningar som ingen hört talas om och möbler de egentligen inte vill ha.

Om Linda och hennes make tillbringat helgen med att baka lerkakor med sina barn och käka halvbränd grillkorv på altanen i smutsiga mjukisbrallor så hade de säkerligen varit mycket lyckligare i själen än de intalar sig att de är nu.

När Eric på vinden visar upp sina dyra lyxbadrum med designervaskar och olivoljepiskad sjösten på väggarna, så ska man bara lugn fråga "Är det ett vardagsrum, eller är här inne ni sitter och skiter?"
Citera
2016-11-02, 13:09
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Jag skäms å Lindas vägnar. Det här är nog det mest pinsamma som jag har läst i modern tid. Hon framstår som en själslös endimensionell pappfigur helt utan känslor och djup. Hela hennes identitet verkar bestå av rollen konsument.

Att hon inte har lyckats få SvD att ta bort artikeln är helt otroligt. Jag antar att hon istället valde att plastikoperera sig, flytta och byta namn.

Artikeln "min helg" i SvD:s helgbilaga är oftast en lysande beskrivning av tacky medelklassliv. Dessa artiklar rekommenderas varmt som läsning för den som behöver ett gott skratt emellanåt.
Citera
2016-11-03, 15:16
Medlem
Såg ett (taget) TM-namn idag: "S*fia Honungsmåne"

Herre. jävla. gud. Finns det inga mentala spärrar?
Senast redigerad av _Baste_ 2016-11-03 kl. 15:20.
Citera
2016-11-03, 16:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Blev plötsligt så nöjd med mitt vanliga son-namn!

Jag tycker att Skatteverket borde sätta stopp. Men jag antar att det inte går idag, eftersom PK-normen säger att folk måste få bestämma själva vad de ska heta. Att allt som handlar om stil och smak och sunt förnuft och vanlig anständighet är förlegat.
Citera
2016-11-03, 16:42
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Låter mer som ett hippieflumnamn eller någon som spelat för mycket Warcaft. Gräsligt trots allt!
Citera
2016-11-05, 20:47
Medlem
Frolmlansts avatar
Skulle, efter empiriska undersökningar, vilja påstå att merparten som går under titeln "rekryteringskonsult" eller "konsultchef" och jobbar på exempelvis Manpower eller liknande firma faller under den kategori som tråden handlar om. Det känns verkligen som att man sitter där och "leker kontor", allting skall vara extremt professionellt, men kunnandet haltar något.
Citera
2016-11-05, 21:39
Medlem
persona.von.gratas avatar
Börjar Tesla bli en TM-markör?
Det börjar dyka upp flera stycken i mitt område som för övrigt är väldigt medelklass.
Tacky för att bilen kostar sannolikt mer än vad personen har hittills betalat av på villan.
Senast redigerad av persona.von.grata 2016-11-05 kl. 21:42.
Citera
2016-11-05, 21:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Börjar Tesla bli en TM-markör?
Det börjar dyka upp flera stycken i mitt område som för övrigt är väldigt medelklass.
Tacky för att bilen kostar sannolikt mer än vad personen har hittills betalat av på villan.
Det kan jag nog inte hålla med om. Bilarna i sig är ju inte det minsta tacky. Däremot är det ju tacky som fan att prata om hur duktig man är och hur mycket man bryr sig om miljön för att man har en Tesla.
Citera
2016-11-06, 15:57
Medlem
Frolmlansts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det kan jag nog inte hålla med om. Bilarna i sig är ju inte det minsta tacky. Däremot är det ju tacky som fan att prata om hur duktig man är och hur mycket man bryr sig om miljön för att man har en Tesla.
Jag håller inte med, klart som fan bilarna är "tacky", som ni valt att uttrycka det i tråden. Skrytsamt designade, en iPad istället för instrumentpanel och "fräcka" detaljer såsom elutfällbara dörrhandtag. Typiskt sådant "nytänkande" som TM-personer absolut gillar.

Ännu mer TM är det att drömma om en Tesla, men inte ha råd och istället göra en såndär Mitsubishi-hybrid, samtidigt som man pratar om hur fantastiska bilar Tesla är och vilken geni den där Musk är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in