Edit: För mig framstår dock den nutida hipstern som mer TM än något annat. En slag pretentiös och extra motbjudande variant av den mer ordinära TM. Men grundprincipen är den samma, antar jag, d.v.s. att genom konsumtion försöka imponera på andra och ha det som en slags mått på att vara lyckad, men till skillnad från att bara konsumera för att skryta med vad man har råd med, så vill man även använda konsumtionen för att försöka köpa sig ett slags intellektuellt och kulturellt kapital. Hipstern är så klart ännu mer tacky genom att låtsas att det är ett uttryck för någonting genuint unikt och självständigt, när det i högsta grad är frågan om raka motsatsen.
För övrigt syns den här tendensen även hos övre medelklass och nyrika med mer pengar, där man mer öppet skryter om hur mycket pengar man har. Men istället för att köpa en Rolex med diamanter, så köper man nu istället ren strunt till modern konst som har hypats av andra, så att man dels kan visa att man kan köpa t.ex. gammalt skrot från en soptipp som har kastats ihop i en hög för 10-40 miljoner kronor, men samtidigt köra numret med att man "bryr sig om kulturen".
[quote=Blodsriten|55470418]
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jaa faktiskt nuu när du säger det. Hon svarar ju i telefon typ: the buckee residense, lady of the house speaking

Nej, hon uttalar sitt efternamn, Bucket, som "Bouquet". Hon gör alltid samma min när brevbäraren råkar uttala det som "Bucket".
Min flickvän har tvingat mig se serien flera gånger.