Citat:
Ursprungligen postat av
exquisitely
När en lägenhet i Hässelby skulle säljas blev den som var stylingansvarig för bostaden lite väl .... ivrig. Det stilleben som utgjorde en av bilderna från lägenheten måste vara ett av de mest skitnödiga och överarrangerade i världshistorien. En brutal summering av allt denna tråd handlar om.
På en och samma yta trängs Moët, konst av Gynning, "fin" choklad och en burk (!) citroner.
Ärligt talat, det där var ganska coolt presenterat helt ärligt, även om jag tycker att tavlan som finns där kan vara lite för personlig för att den ska passa in i den miljön - men eftersom det har blivit så trendigt med "expand your mind" och new age-enlightenment-trenden så blir det lite tacky ja, men annars rent personligt så tycker jag det är väldigt smakfullt och är precis min typ av konst.
Skulle jag ha flyttat in i en ny fräsch lägenhet som 28-årig finansvalp med smak för konst skulle jag absolut kunna tänka mig att utföra samma presentation. Varför är detta tacky?
På sin absoluta spets är det möjligtvis tacky övre medelklass, eller tacky överklass, men det hör i så fall inte hemma i tråden. Tycker dock det var en bild som inte hör hemma här i tråden, och tycker inte att det finns något att klaga på.
Det luktar lite jantelag kring ditt inlägg, lite tacky medelklass faktiskt.
Det krävs en sann intellektuell för att kunna navigera kring dessa svåra begrepp som smakfull konst, TM osv.
Men visst, du kanske har en poäng att tavlan är TM om det nu är så att artisten bakom är någon jävla mediehora eller någon klimakterie-kossa med style som ägnar sig åt konst och lever på publiciteten och blivit känd genom sitt instagrammande där hon daddar med sin unge osv.
Det där måste väl ändå vara tacky övre medelklass ändå - på sin absoluta spets som sagt.
Ursäkta upprepningar och dåligt skriven text, sitter väldigt illa till.
Edit:
Åherregud, glöm allt jag skrev.
Förlåt.
Visste inte vem denna "gynning" var förns ett ögonblick sedan.
Tavlan vid närmare blick ter sig väldigt jävla fucking ful också och väldigt väldigt TACKY Medelklass (just eftersom den är inköpt pga en svensk C-kändis och att den har den där patetiska "explore-your-mind"-konsten som inte ens är snygg. Alltså visst- tavlan kan vara OKEJ, men då ska den fan vara egenmålad men absolut inte skyltas med.. Känns väldigt tacky på något sätt, typ som att ha massa buddha-statyer i sitt hus och "be happy" citat på väggarna..Champagne ska väl heller inte lagras i ett vardagsrum sådär?
Citronerna i glasburken är ju så jävla *Facepalm* så det inte finns - även om det kanske gör sig fint i foto.
Det jag dock måste erkänna att det är otroligt snyggt presenterat!!
Så kudos gällande det, och jag har ingenting emot denna stil eller människor som har denna stil hemma hos sig. Men utifrån TM-perspektivet vilket vi älskar att analysera genom - så tycker jag som så.