2016-11-06, 03:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det står att cykeln legat i diket också men någon fick göra en sväng för att inte köra på cykeln så den har delvis legat på vägen vad jag förstår.
Om Mr.P nu körde tre gånger till föräldrarnas hus mellan 00:30 och 01:30 så måste ju han också ha sett cykeln, den låg ju tydligen där åtminstone mellan 23:15 och 02:45. Undrar om polisen frågade P om han såg cykeln, och hur han i så fall beskrev den.

Och om han såg cykeln så borde han väl dessutom ha anat att cykeln kunde ha något att göra med att Eva var försvunnen?

Det här borde ju framgå av de förhör man gjorde med honom 1987.
Senast redigerad av Draifos 2016-11-06 kl. 04:45.
Citera
2016-11-06, 09:54
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Polisen sa att cyklisten som "Sven" nästan blev påkörd av var Eva's mördare.

Eftersom utredarna snabbt låste sig vid Sture som GM så lär man inte ens ha kollat upp spåret om hurvida PAJ ägde någon blå Fjällrävenjacka, bruna fjällrävenbyxor, den typen av beskriven mössa eller inte, nä man mätte nog inte ens PAJ för att se om längden kunde stämma överrens med vittnesmålet, varför slösa tid på PAJ när Sture är mördaren? Skandal f.ö. att det inte gjordes någon kroppsbesiktning på PAJ dagen efter Eva mördades han som självutnämnd pojkvän skulle dom bara ha plockat in, hade detta gjorts hade fallet kanske hade kunna varit löst redan hösten 1987 men inte det...
Vad praktiskt för dig att tro på vad en slabbtidningsreporter skriver att ett påstått vittne påstår att polisen sagt till honom. Själv lutar jag mer mot att Sven är en som vill hjälpa till och inte bör tas på så överdrivet stort allvar. Att inte höra av sig till polisen direkt när han hör talas om ett mord i närheten av där han normalt vistas sänker hans trovärdighet till nära noll. Förmodligen ville han göra sig märkvärdig utan att ha vett på att backa när polisen kom och knackade på strax därpå. Under förutsättning att Expressens reporter fått den delen av historien rätt.

Är det någon som vet mer exakt hur länge efter mordet som Sven dök upp som vittne till att ha blivit bryskt omcyklad? Expressenartikeln är ju från en månad efter mordet.
Citera
2016-11-06, 11:06
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om Mr.P nu körde tre gånger till föräldrarnas hus mellan 00:30 och 01:30 så måste ju han också ha sett cykeln, den låg ju tydligen där åtminstone mellan 23:15 och 02:45. Undrar om polisen frågade P om han såg cykeln, och hur han i så fall beskrev den.

Och om han såg cykeln så borde han väl dessutom ha anat att cykeln kunde ha något att göra med att Eva var försvunnen?

Det här borde ju framgå av de förhör man gjorde med honom 1987.

Jo det har jag också funderat på men hur var det nu, fanns det en annan väg upp till föräldrarnas hus eller gjorde det inte det. Om jag förstått vissa inlägg rätt här i tråden så fanns inte den väg som MS och BO ritade in i sin teori men gäller det hela den vägen eller fanns det två vägar fram till huset? D.v.s. kunde PAJ ha kommit fram till föräldrarnas hus utan att passera det ställe där Eva blev mördad (där cykeln låg)? Någon Kramforsbo får gärna förtydliga här då Draifos fråga är i högsta grad befogad och avgörande för PAJs vittnesmål, åtminstone som jag ser på det.
Alldeles bortsett ifrån om det fanns en väg till eller inte så kan man ju tycka att han borde ha åkt även den andra vägen för att söka henne men han skulle ju i varje fall kunna hävda något annat om det finns två vägar.
Citera
2016-11-06, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Jo det har jag också funderat på men hur var det nu, fanns det en annan väg upp till föräldrarnas hus eller gjorde det inte det. Om jag förstått vissa inlägg rätt här i tråden så fanns inte den väg som MS och BO ritade in i sin teori men gäller det hela den vägen eller fanns det två vägar fram till huset? D.v.s. kunde PAJ ha kommit fram till föräldrarnas hus utan att passera det ställe där Eva blev mördad (där cykeln låg)? Någon Kramforsbo får gärna förtydliga här då Draifos fråga är i högsta grad befogad och avgörande för PAJs vittnesmål, åtminstone som jag ser på det.
Alldeles bortsett ifrån om det fanns en väg till eller inte så kan man ju tycka att han borde ha åkt även den andra vägen för att söka henne men han skulle ju i varje fall kunna hävda något annat om det finns två vägar.
Nerför Björstagatan korsa järnvägen genom Limstagatan sväng ner på bruksgatan och sen långbacken, eller istället för Limstagatan, över järnvägen till Torggatan sen samma där...snabbt och enkelt
Citera
2016-11-06, 11:28
Medlem
För kännedom, han tror att han har bra vänner på fb åtminstone, men från dem läcker det som ett såll vad han skriver någon av dem eller några? Har i alla fall ringt polisens tipstelefon. Bravo och heja på dig, er
Citera
2016-11-06, 11:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Ja, det vore bra om vi kunde få det här med vägarna utrett. Boanchga har tydligen bra koll på hur det ser ut i området, men det skulle naturligtvis uppskattas om någon på ett mer pedagogiskt sätt kan besvara habets frågor så att även vi som inte är från trakten förstår.
Citera
2016-11-06, 11:53
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
I dagens slaskpress kan man läsa att Leif GW Persson får ett nytt program i TV4 där han går igenom gamla mordfall...

Undrar om Leif GW tar en titt på detta fall?

Undrar om herr Jow Blow, som agerat TV-recensent i denna tråd - och spytt sin avundsjuka galla över Mark och Bosse, kommer att våga använda samma argument mot detta program; det vill säga att alla åsikter Leif lägger fram är på grund av att han vill skaffa nya annonsörer åt TV4?

http://www.expressen.se/noje/leif-gw-persson-gor-nytt-program-i-tv4/
Citera
2016-11-06, 11:59
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
I dagens slaskpress kan man läsa att Leif GW Persson får ett nytt program i TV4 där han går igenom gamla mordfall...

Undrar om Leif GW tar en titt på detta fall?

Undrar om herr Jow Blow, som agerat TV-recensent i denna tråd - och spytt sin avundsjuka galla över Mark och Bosse, kommer att våga använda samma argument mot detta program; det vill säga att alla åsikter Leif lägger fram är på grund av att han vill skaffa nya annonsörer åt TV4?

http://www.expressen.se/noje/leif-gw-persson-gor-nytt-program-i-tv4/
Jag lovar!
Citera
2016-11-06, 12:05
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag lovar!

Jag antar att du menar "Jag hotar".

Hur som helst, utgår jag ifrån att du har insett att det finns en hel drös med argument som sätter denna "Mr.P" högst upp på listan över misstänkta angående Eva-mordet?

Och jag utgår också ifrån att du, liksom jag, har insett att det med största sannolikhet begåtts grundläggande fel och tankevurpor av/hos de ursprungliga mordutredarna?
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-06 kl. 12:09.
Citera
2016-11-06, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
För kännedom, han tror att han har bra vänner på fb åtminstone, men från dem läcker det som ett såll vad han skriver någon av dem eller några? Har i alla fall ringt polisens tipstelefon. Bravo och heja på dig, er

Gott att höra!
Citera
2016-11-06, 13:15
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Joe Blow, en katt bland hermelinerna. Du vill ogärna att mordet på Eva blir löst kan man utröna ur dina inlägg.....
Jag vill absolut att mordet reds ut. Men det skall ske på korrekt vis baserat på konkreta vattentäta bevis och inte på lallares ogrundade funderingar eller trettio år gammalt bysladder. Jag skulle inte ha det minsta problem med om bevis mot P kunde läggas fram så att han kunde dömas och finkas för många år. Om det gör mig till en hermelin bland er konsensusälskande vulgokrim-TV-konsumenter i denna tråd så OK.
Citera
2016-11-06, 13:21
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag vill absolut att mordet reds ut. Men det skall ske på korrekt vis baserat på konkreta vattentäta bevis och inte på lallares ogrundade funderingareller trettio år gammalt bysladder. Jag skulle inte ha det minsta problem med om bevis mot P kunde läggas fram så att han kunde dömas och finkas för många år. Om det gör mig till en hermelin bland er konsensusälskande vulgokrim-TV-konsumenter i denna tråd så OK.

Är alla våra funderingar ogrundade menar du?
Anser du ens att denne "Mr.P" har någonting att förklara?

"Vattentäta bevis"? Lite oklart vad du menar med detta. Är du en sådan person som tror att man måste ha DNA för att lösa ett mord?

Du har tillfört lite av värde till denna tråd, du vägrar till exempel komma med egna förslag, för det har du inga...

Däremot har du framfört en del kritik mot upplägget av TV-programmet, vilket naturligtvis är utmärkt, men, som Echoes förklarat för dig tidigare, det finns en annan tråd för detta ämne...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in