2016-09-04, 12:54
Medlem
Har man lämnat personuppgifter/leg till de som man köpt fusktjänsten av så känns risken för framtida utpressning när examen är avlagd och personen arbetar befintlig. Om man nu kan bevisa det mao.
Det skulle vara rätt kul att söka upp en person med förslagsvis invandrarbakgrund då majoriteten av de som fuskat är invandrare samt att man kanske inte har svenska som modersmål, fråga personen 20 synonymer inkl facktermer etc. Personer som ärligt dragit full pott på verbal skulle sätta alla el majoriteten av orden.
Citera
2016-10-23, 20:32
Medlem
kristofferGs avatar
En bekant skall fuska. Finns det något sätt man kan sätta dit denne utan att man outas?
Citera
2016-10-24, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
En bekant skall fuska. Finns det något sätt man kan sätta dit denne utan att man outas?
Ring bara dolt nummer till UHR och fråga vad de tycker. Säg att du vill vara anonym.

Grymt bra av dig som vill stoppa denne från att fuska. Riktigt civilkurage.
Citera
2016-11-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grgrgrergregerg
sköt dig själv och skit i andra.

Fast om kristofferG skrivit provet själv så sköter han ju tekniskt sett sig själv, då hans egen poäng påverkas
Citera
2016-11-06, 00:44
Medlem
Den 28e publicerar UHR vilka som fuskat!
https://www.uhr.se/om-uhr/nyheter/2016/uhr-beslut-om-hogskoleprovsresultat-den-28-november/
Citera
2016-11-06, 04:14
Medlem
dunn0mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fifflarenn
Den 28e publicerar UHR vilka som fuskat!
https://www.uhr.se/om-uhr/nyheter/2016/uhr-beslut-om-hogskoleprovsresultat-den-28-november/
Verkar bara vara hur många och ej vilka tyvärr. Hoppas dock att det ändå kommer ut.
Citera
2016-11-06, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunn0man
Verkar bara vara hur många och ej vilka tyvärr. Hoppas dock att det ändå kommer ut.
Resultat på högskoleprovet är offentliga uppgifter så det är bara att fråga UHR.
Citera
2016-11-06, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparrow1
Det är din kompis som inte fattar han sa att det är matematiskt omöjligt, vilket inte stämmer. Rent matematiskt kan alla svar förekomma.

Att 50 svarar lika är precis som du sa "EXTREMT" osannolikt, men att 49 fuskar och svarar samma och en 50:e svarar av ren otur likadant är mycket mer sannolikt. Vilket leder till att den som inte fuskade riskerar att bli uthängd trots att han/hon är oskyldig.

Skillnaden mellan 2,0 och 1,8 på kvant är 3p. Tror du inte man kan gissa fram 3p av typ 10?
Citera
2016-11-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Resultat på högskoleprovet är offentliga uppgifter så det är bara att fråga UHR.

Men nu stryks väll resultaten för fuskare? Tror du det ändå blir offentligt? Innan fick ju fuskarna ett resultat som dom kunde använda har jag för mig
Citera
2016-11-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Busquets
Men nu stryks väll resultaten för fuskare? Tror du det ändå blir offentligt? Innan fick ju fuskarna ett resultat som dom kunde använda har jag för mig
Nej, så klart inte fuskarna har kunnat använda sitt resultat om de har blivit anklagade för fusk. Ska inte vara något som skiljer sig i år jämfört med hur det var i höstas. Det kommer kunna hämtas oavsett om provet är struket eller inte.
Citera
2016-11-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Nej, så klart inte fuskarna har kunnat använda sitt resultat om de har blivit anklagade för fusk. Ska inte vara något som skiljer sig i år jämfört med hur det var i höstas. Det kommer kunna hämtas oavsett om provet är struket eller inte.

Jag menade när 52 st eller hur många det var fick strukna prov, då hade dom ju redan fått sina resultat. Den här gången antar jag att man inte får ett resultat från första början, men som du säger kanske det kvittar.
Citera
2016-11-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Busquets
Jag menade när 52 st eller hur många det var fick strukna prov, då hade dom ju redan fått sina resultat. Den här gången antar jag att man inte får ett resultat från första början, men som du säger kanske det kvittar.
Skulle inte tro att det gör någon skillnad egentligen, kan tänka mig att UHR inte har några större problem med att outa fuskare, med tanke på att de gav ut dem förra gången utan större problem. Antar att han som bad om att få reda på vilka fuskarna var bara frågade om just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in