Citat:
Ursprungligen postat av
Lee Sterling
Hur menar du på att ruset är "hårt" ?
Har det en kraftig fysisk påverkan på kroppen, vasokonstriktion, hög pulsv/blodtryck osv ?
Jag glädjs av att höra att den inte är särskilt serotonergisk jag med. Gillar inte alls när det börjar bära över på serotoninhållet.
Hård och svårhanterbar stimulans helt enkelt, så mycket speed att jag kunde sitta i timmar och skriva ett meddelande på ett rent maniskt vis utan att egentligen njuta av ruset vid för stora doser. En annan användare bombade runt 200-300 mg och upplevde samma elände, all speed och stimulans gav lika mycket ångest som eufori.
3-mmc/cmc är mestadels lika mdma vilket är raka motsatsen till 3-bmc som faktiskt ger ett nästan rent dopaminrus alá amfetamin även om en viss mängd serotonin säkerligen florerar i hjärnan också. Men jag menar bara, med tolerans körde jag alltid en startdos på 300 mg 3-mmc med refills till grammet var slut. 3-bmc är
mycket mer potent än så, finns ingen anledning att ta sådana doser i ett svep heller då ruset sakta men säkert klättrar upp och saknar lite av kicken vilket kanske är lite synd. Helt plötsligt är man bara helt efterbliven/hjärndöd om man tagit för mycket.
Så ja, ganska hög puls redan vid mindre doser skulle jag säga iaf. Hyfsat vaso också men inget som är särskilt störande i min mening. Men! Frågan är om inte denna batchen kan vara mildare som sagt och inte ge samma push, men folk som testat nya batchen var nöjda med 400 mg på 24 timmar vilket säger en hel del. Less is more, det skulle jag säga med 3-bmc utav min något begränsade erfarenhet. Nu säger jag verklgien inte att det är rent livsfarligt att tjonga i sig en monsterlina utan det kanske är hur fett som helst men jag kan bara säga att det inte var min grej.
Jag lär förmodligen testa en lina eller två av dessa fina genomskinliga kristaller senast nästa helg. To be continued...