Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-02, 22:45
  #1
Medlem
Psychoramas avatar
Tjabba FB! Vad tror ni om 3-BMC? Alltså likt 4-BMC fast med Bromstapeln på 3:e position? Likt 3-MMC kontra 4-MMC.

Kanske potentare än 4-BMC? Hittar ingen direkt information om 3:an så all information uppskattas!

Kan det vara en bra katinon, kanske nyttigare med de bromerade katinonerna jämfört med de klorerade?

Mvh
__________________
Senast redigerad av Psychorama 2014-12-02 kl. 22:47.
Citera
2014-12-02, 22:59
  #2
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Tjabba FB! Vad tror ni om 3-BMC? Alltså likt 4-BMC fast med Bromstapeln på 3:e position? Likt 3-MMC kontra 4-MMC.

Kanske potentare än 4-BMC? Hittar ingen direkt information om 3:an så all information uppskattas!

Kan det vara en bra katinon, kanske nyttigare med de bromerade katinonerna jämfört med de klorerade?

Mvh

En misstanke om varför PCA och PBA var neurotoxiska var att de först metaboliserades genom NIH-skifte till 3-kloroamfetamin och 3-bromoamfetamin och det var denna metabolit som sedan var neurotoxisk. Om detta gäller katinonerna finns det så vitt jag vet ingen data på. Jag förväntar mig dock hög 5-HT2B agonism likt fenfluramin och att frekvent användande kan skapa fibrös vävnad på hjärtat.
Citera
2014-12-02, 23:44
  #3
Medlem
svenskbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
En misstanke om varför PCA och PBA var neurotoxiska var att de först metaboliserades genom NIH-skifte till 3-kloroamfetamin och 3-bromoamfetamin och det var denna metabolit som sedan var neurotoxisk. Om detta gäller katinonerna finns det så vitt jag vet ingen data på. Jag förväntar mig dock hög 5-HT2B agonism likt fenfluramin och att frekvent användande kan skapa fibrös vävnad på hjärtat.

Menar du att det är större risk för 5-ht2b agonism vid skifte till 3e positionen?

Vilket också skulle göra 3-Cmc mer neurotixisk än 4-cmc teoretiskt sett
Kan inte förstå varför 4e positionen skulle ha mindre påverkan på klaffarna.

Edit: Exempelvis har vi 4-mmc som påverkade serotoninet betydligt mer än 3-mmc. Är det så att trots detta verkade 4mmc på andra receptorer så pass mycket mer att ändå 3mmc verkade mer på 5-ht2b?
__________________
Senast redigerad av svenskback 2014-12-02 kl. 23:54.
Citera
2014-12-03, 00:03
  #4
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskback
Menar du att det är större risk för 5-ht2b agonism vid skifte till 3e positionen?

Vilket också skulle göra 3-Cmc mer neurotixisk än 4-cmc teoretiskt sett?

De kända 5-HT2B agonisterna har alltid en substituent på 3:e position. De har också alltid primära aminer vilket inte 3-BMC har men man kan säkert utgå från att den kommer metaboliseras till 3-BC som är en primär amin.
Citera
2014-12-03, 01:23
  #5
Medlem
svenskbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
De kända 5-HT2B agonisterna har alltid en substituent på 3:e position. De har också alltid primära aminer vilket inte 3-BMC har men man kan säkert utgå från att den kommer metaboliseras till 3-BC som är en primär amin.


Låter helt otroligt att en så pass lik substans som storebror med substituent på 4e postition kan vara skadligare, när de dessutom är mindre potenta som de flera mephedronekopior visat sig vara vid substituent på 3e position.

Men det kanske stämmer?
Citera
2014-12-03, 01:32
  #6
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskback
Låter helt otroligt att en så pass lik substans som storebror med substituent på 4e postition kan vara skadligare, när de dessutom är mindre potenta som de flera mephedronekopior visat sig vara vid substituent på 3e position.

Men det kanske stämmer?

Detta gäller endast 5-HT2B agonism i hjärtmuskulaturen. Vad gäller neurotoxicitet finns det ingen jämförelse mellan 3- och 4-substituenter.
Citera
2015-04-29, 22:15
  #7
Medlem
När får vi se denna i Sverige.
Citera
2015-04-30, 14:21
  #8
Avstängd
stressadOpressads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygeln
När får vi se denna i Sverige.

beror på 1) hur svår den är att tillverka 2) hur billigt och tillgängligt det som behövs är 3)
när alla andra alternativ som slår den är klassade! 4) när tillräckligt många testkaniner överlevt innan man släpper den till pöbeln 5) när nån entreprenör orkar be om en synt av kineserna!
6) När nån shop bestämmer sig för att ta in den och får den igenom tullen

Den har aldrig varit ute på shoppar va?
__________________
Senast redigerad av stressadOpressad 2015-04-30 kl. 14:25.
Citera
2015-09-09, 00:04
  #9
Medlem
borde inte denna badboy va på ingång i svearike snart!?!?
Citera
2015-09-10, 16:21
  #10
Medlem
JohnOldmans avatar
Den är på G är allt jag kan säg, har inget datum ännu för när den är färdig.


Mvh!
Citera
2015-09-10, 20:48
  #11
Medlem
Brb-Toas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnOldman
Den är på G är allt jag kan säg, har inget datum ännu för när den är färdig.


Mvh!
Låter perfekt, håll oss uppdaterade! Hoppas verkligen den har hård rush.
Citera
2015-11-08, 01:09
  #12
Medlem
noobz1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnOldman
Den är på G är allt jag kan säg, har inget datum ännu för när den är färdig.


Mvh!
Någon uppdatering på detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback