2016-11-04, 16:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Clinton har fortsatt sin kräftgång sedan igår och Nevada har nu flippat tillbaka till Trump. För första gången överensstämmer 538:s tre forecasts (polls-plus, polls-only och now-cast) helt och hållet med varandra:

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo

Dessutom stämmer de helt med RPC:s no tuss-up forecast:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map_no_toss_ups.h tml

Detta att prognoserna konvergerar mot varandra kan bero på att valdagen närmar sig.

Enligt alla dessa prognoser måste Trump ta tre elektorer till för att vinna, och det kan han lättast uppnå genom att vinna i New Hampshire, som har fyra elektorer. Chansen att han ska göra det är just nu 35% enligt 538, och hans chans att vinna valet är också kring 35%.

Extrapolerar man Trumps uppgång de senaste dagarna fram till valet kommer han att vinna, men vem vet om valvinden håller i sig?

Nu har både New Hampshire och Maine CD2 flippat till Trump hos RCP. Därmed skulle han ha tagit ledningen idag.

Men, men, men ....

Florida flippade tillbaka till Clinton igår kväll. Så Clinton leder fortfarande.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map_no_toss_ups.h tml

På 538 har Nevada flippat tillbaka till Clinton, som fått en liten rekyl efter de senaste dagarnas kräftgång:

Spänningen fortsätter alltså. Fyra delstater ser ut att avgöra valet: Florida, North Carolina, Nevada och New Hampshire.
Citera
2016-11-04, 16:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Det är inte mindre orimligt att tro att Clittan har 100 % chans på tisdag.

Vad som är rimligt är inte vad jag tog ställning till utan hur jag tror det går och jag är hundra.

Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Jag har aldrig sagt att jag är säker på att Trump kommer vinna. Tvärtom. Jag tror det kommer bli väldigt lika. Men i nuläget har han goda chanser om han vinner de stater där han leder (FL, NV, OH, NC) samt även NH och Maines andra distrikt som han just nu leder i. Då når han 270.

Jag köper inte det att Trump kommer få 170 elektorer som vissa medier hävdar. Det kommer bli jämnt och det kan slå åt vilket håll som helst.

Jag är ödmjuk emot resultatet medans du säger helt tvärsäkert att Clinton vinner. Där är skillnaden. Jag tycker det är naivt och oinsatt att tycka så som du tycker.

Jag fattar att Hillary kan förlora men jag är säker på vinst.

Ska vi diskutera reela chanser så får vi haka på spelbolagen.
Citera
2016-11-04, 16:44
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad som är rimligt är inte vad jag tog ställning till utan hur jag tror det går och jag är hundra.

Jag fattar att Hillary kan förlora men jag är säker på vinst.

Ska vi diskutera reela chanser så får vi haka på spelbolagen.

Du skrev att hon 100% vinner. Det stämmer ju inte om du nu skriver att du fattar att hon kan förlora? Menar du att du tror 99% att hon vinner nu då eller hur skall man tolka ditt virrande?
Citera
2016-11-04, 16:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Du skrev att hon 100% vinner. Det stämmer ju inte om du nu skriver att du fattar att hon kan förlora? Menar du att du tror 99% att hon vinner nu då eller hur skall man tolka ditt virrande?

Tänk dig ryssarna i matchen mot USA i Lake Placid 1980, ryssarna var naturligtvis säkra på seger.
Allt kan hända.
Citera
2016-11-04, 16:51
Medlem
Citat:
Så du menar att Trump själv är den som startat fighterna och inte bara besvarat de som attackerat honom?

Självklart säger Trump dumma saker med men kan inte komma på en enda gång som Trump faktiskt inlett fighten.

Allt ifrån Machado till Rosie O'Donnell till fejderna med Paul Ryan och Romney. Trump har ju faktiskt bara svarat på attacker, han har inte startat attackerna själv!
Oj, det är klart att det var Clinton som började...
Citera
2016-11-04, 16:54
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Oj, det är klart att det var Clinton som började...

Vad är det Trump har startar som du syftar på då?
Citera
2016-11-04, 16:59
Medlem
Jordgubbes avatar
Vilket datum har ni kommit fram till att Trumps skatteutdrag läcker? Gissar 7e och att han är pank.
Citera
2016-11-04, 17:03
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Vad är det Trump har startar som du syftar på då?

Vad menar du med attacker? Det verkar flytande.
Alla illegala invandrare som kallats våldtäktsmän, eller att "etablissemanget" (för de ingår väl i din definition) får försvara sig?
Senast redigerad av Tarstan 2016-11-04 kl. 17:05.
Citera
2016-11-04, 17:11
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu har både New Hampshire och Maine CD2 flippat till Trump hos RCP. Därmed skulle han ha tagit ledningen idag.

Men, men, men ....

Florida flippade tillbaka till Clinton igår kväll. Så Clinton leder fortfarande.

På 538 har Nevada flippat tillbaka till Clinton, som fått en liten rekyl efter de senaste dagarnas kräftgång:

Spänningen fortsätter alltså. Fyra delstater ser ut att avgöra valet: Florida, North Carolina, Nevada och New Hampshire.

Men reflekterar ni inte över att Hillary har så många direkt dödande segeralternativ? Florida - träff sänkt, OH - träff sänkt, NC - träff sänkt...
Citera
2016-11-04, 17:12
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tänk dig ryssarna i matchen mot USA i Lake Placid 1980, ryssarna var naturligtvis säkra på seger.
Allt kan hända.

Bra trollat lukten, well played sir.
Citera
2016-11-04, 17:14
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Vad menar du med attacker? Det verkar flytande.
Alla illegala invandrare som kallats våldtäktsmän, eller att "etablissemanget" (för de ingår väl i din definition) får försvara sig?

Illegala invandrare är just illegala och således kriminella. De har enligt mig ingen rätt att försvara sig. De har förbrukat sin rätt genom att inte lyda lagarna och ställa sig snällt bakom de som faktiskt lyder lagarna i kön.

Etablissemanget (media och politiker) har genom sitt agerande där de gjort det sämre och sämre för amerikanerna och omvärlden (se bara på Europa med flyktingkaoset, det är bl.a Hillarys skapelse). Media har precis som i Sverige en dold agenda och rapporterar inte alltid sanningen utan förvränger för att det skall passa dem själva.

Som exempel kan du kolla på uppståndelsen som blev efter att Melania's talskrivare kopierat delar ur Michelle Obamas tal (om det var medvetet för att få gratis pr eller om det var korkat kan vi inte urskilja). Då rapporterade man vilt om det. Samma när alla kvinnor trätt fram och anklagat Trump för massa saker.

Men de som kommit ut om Bill, hans potentiella son med en prostituerad negress samt alla kvinnor som anklagar honom rapporterar inte media ett dyft om. Då hänvisar dem till brist på bevis, som att det skulle finnas bland de som anklagar Trump för massa saker...

Etablissemanget får skylla sig själva om de tar skit. Precis som media i Sverige förtjänar all skit de får.

Skit ska skit ha!
Citera
2016-11-04, 17:21
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Men reflekterar ni inte över att Hillary har så många direkt dödande segeralternativ? Florida - träff sänkt, OH - träff sänkt, NC - träff sänkt...

Ohio tycks vara säkrat för Trump nu. Men visst har Clinton en större vinstchans, cirka 66% mot 34% sist jag kollade.

Detta sagt, så kan man också vända på resonemanget och säga att Clinton har många möjligheter att bli sänkt. Nate Silver skrev en artikel om det igår:

Election Update: Why Clinton’s Position Is Worse Than Obama’s

http://fivethirtyeight.com/features/election-update-why-clintons-position-is-worse-than-obamas/

Couldn’t Clinton win Nevada to make up for the loss of New Hampshire? Or Florida? Or North Carolina? Well … of course she could. All those states remain highly competitive. The point, as we’ve said before, is just that Clinton’s so-called firewall is not very robust. If you’re only ahead in exactly enough states to win the Electoral College, and you’d lose if any one of them gets away, that’s less of a firewall and more of a rusting, chain-link fence.

Sanningen är att läget är väldigt instabilt just nu. Valvinden under de fyra dagar som är kvar kommer att avgöra vem som vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in