2016-11-03, 16:54
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Det är suspekt att familjen med barnet var rädd då för att anmäla och träda fram men inte nu. Vad har förändrats? Finns inget överhängande hot från Trump längre? Hotbilden är enorm idag med tanke på all exponering och följare Trump har.
Ja det är uppenbart en uppdiktad historia, skulle vara intressant att se transaktioner på familjens konton, en fet inbetalning nånstans är logisk...
Citera
2016-11-03, 17:25
Medlem
Neroxxs avatar
Tyckte mig läsa att förtidsrösterna slog rekord detta val, drygt 25 miljoner hade tydligen förtidsröstat.
Vad säger då detta?
Om jag får lov att spekulera lite så är dessa 25 miljoner röster orubbliga dvs oavsett vad som skulle skett så skulle de ändå röstat på Trump eller Clinton.
På så sätt så är dessa röster inte direkt avgörande, utan man vill åt de som är osäkra och inte vet vilken sida som de ska lägga sin röst på.
Jag kan självklart ha fel i min analys men det är vad jag tror ligger rätt nära sanningen.
Citera
2016-11-03, 17:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu har Nevada också flippat till Trump hos RCP:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map_no_toss_ups.h tml

Men samtidigt har Nevada flippat tillbaka till Clinton hos 538.

Clinton har fortsatt sin kräftgång sedan igår och Nevada har nu flippat tillbaka till Trump. För första gången överensstämmer 538:s tre forecasts (polls-plus, polls-only och now-cast) helt och hållet med varandra:

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo

Dessutom stämmer de helt med RPC:s no tuss-up forecast:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map_no_toss_ups.h tml

Detta att prognoserna konvergerar mot varandra kan bero på att valdagen närmar sig.

Enligt alla dessa prognoser måste Trump ta tre elektorer till för att vinna, och det kan han lättast uppnå genom att vinna i New Hampshire, som har fyra elektorer. Chansen att han ska göra det är just nu 35% enligt 538, och hans chans att vinna valet är också kring 35%.

Extrapolerar man Trumps uppgång de senaste dagarna fram till valet kommer han att vinna, men vem vet om valvinden håller i sig?
Citera
2016-11-03, 17:29
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Tyckte mig läsa att förtidsrösterna slog rekord detta val, drygt 25 miljoner hade tydligen förtidsröstat.
Vad säger då detta?
Om jag får lov att spekulera lite så är dessa 25 miljoner röster orubbliga dvs oavsett vad som skulle skett så skulle de ändå röstat på Trump eller Clinton.
På så sätt så är dessa röster inte direkt avgörande, utan man vill åt de som är osäkra och inte vet vilken sida som de ska lägga sin röst på.
Jag kan självklart ha fel i min analys men det är vad jag tror ligger rätt nära sanningen.

Precis samma strategi som i Österrike. I Österrike var det ovanligt många förtidsröster men när de tittade närmare på det var det massor av oegentligheter så att valet måste göras vilket ännu inte har hänt.

Eftersom globalismen står på spel i detta val kommer det vara stort valfusk med förtidsrösterna. Vi kommer få se detta efter valet. Vi måste även undersöka skillnaderna mellan förstidsrösterna och de som gjorts undervaldagen.
Citera
2016-11-03, 17:32
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Clinton har fortsatt sin kräftgång sedan igår och Nevada har nu flippat tillbaka till Trump. För första gången överensstämmer 538:s tre forecasts (polls-plus, polls-only och now-cast) helt och hållet med varandra:

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo

Dessutom stämmer de helt med RPC:s no tuss-up forecast:

Detta att prognoserna konvergerar mot varandra kan bero på att valdagen närmar sig.

Enligt alla dessa prognoser måste Trump ta tre elektorer till för att vinna, och det kan han lättast uppnå genom att vinna i New Hampshire, som har fyra elektorer. Chansen att han ska göra det är just nu 35% enligt 538, och hans chans att vinna valet är också kring 35%.

Extrapolerar man Trumps uppgång de senaste dagarna fram till valet kommer han att vinna, men vem vet om valvinden håller i sig?
Så tar han New Hampshire är de då tied...
Citera
2016-11-03, 17:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Så tar han New Hampshire är de då tied...

Enligt 538 räcker det eftersom de tror att han också tar Maines 2:a disktrikt och får dess enda elektor. Det blir då 270-268 till Trump om han vinner i New Hampshire.

Enligt RPC blir det 269-269 om Trump vinner New Hampshire, men resultatet blir i realiteten detsamma. Trump vinner nämligen vid oavgjort eftersom det av republikanerna dominerade representanthuset i så fall avgör valet.
Citera
2016-11-03, 17:39
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Precis samma strategi som i Österrike. I Österrike var det ovanligt många förtidsröster men när de tittade närmare på det var det massor av oegentligheter så att valet måste göras vilket ännu inte har hänt.

Eftersom globalismen står på spel i detta val kommer det vara stort valfusk med förtidsrösterna. Vi kommer få se detta efter valet. Vi måste även undersöka skillnaderna mellan förstidsrösterna och de som gjorts undervaldagen.

Här hoppade man på valfusktåget direkt..... det var egentligen inte det jag ville prata om visserligen.

Man kan förstås inte utröna vad dessa personer har röstat på, det man däremot kan få reda på är vad dessa hade röstat på tidigare val, om jag inte minns helt galet så hörde jag en siffra på upp mot 70%-80% av dessa hade röstat på demokratiska kandidater innan.
MEN och detta är ett stort MEN, det ska självklart påpekas att detta inte betyder att en demokrat kan har rösta på Trump och motsvarande på republikanernas sida.
Citera
2016-11-03, 17:48
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Enligt 538 räcker det eftersom de tror att han också tar Maines 2:a disktrikt och får dess enda elektor. Det blir då 270-268 till Trump om han vinner i New Hampshire.

Enligt RPC blir det 269-269 om Trump vinner New Hampshire, men resultatet blir i realiteten detsamma. Trump vinner nämligen vid oavgjort eftersom det av republikanerna dominerade representanthuset i så fall avgör valet.

Colorado + New Hampshire räcker för Clinton, hon kan förlora Nevada då.
Citera
2016-11-03, 17:52
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Colorado + New Hampshire räcker för Clinton, hon kan förlora Nevada då.

Det var precis det jag skrev ovan. Trump måste ta Hew Hampshire (eller Colorado) för att vinna. Det räcker inte med Nevada.
Citera
2016-11-03, 17:56
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Det var precis det jag skrev ovan. Trump måste ta Hew Hampshire (eller Colorado) för att vinna. Det räcker inte med Nevada.

fallit bort?
Jaja, spelar ingen roll. OK jag tänkte fel, sorry, trodde vi var i Clinton tråden.

Det är otroligt jämnt nu, men fördel Clinton skulle jag gissa iaf.
Senast redigerad av Tarstan 2016-11-03 kl. 17:59.
Citera
2016-11-03, 18:07
Medlem
badbollen3s avatar
jag tror på trump, och han att han ligger bättre till än vad mätningarna visar.sen om det räcker för att vinna "rätt" stater återstår att se.
Citera
2016-11-03, 18:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
fallit bort?
Jaja, spelar ingen roll. OK jag tänkte fel, sorry, trodde vi var i Clinton tråden.

Det är otroligt jämnt nu, men fördel Clinton skulle jag gissa iaf.

Om valet stod idag skulle Clinton ha 65% chans att vinna. Men valvinden blåser just nu till Trumps favör, och det är fem dagar kvar till valet. Jag skulle säga att det är väldigt osäkert hur det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in