Citat:
Ursprungligen postat av
TeddyoFreddy1
Skulle det visa sig att fallet som Åström o co granskar inte är enkelt, ingen solklar misstänkt finns kunde de skippa att sända det avsnittet, helt enkelt stryka det fallet....eller bara avsluta programmet med att "för att det ska lösas måste alla som vet något ta kontakt med polisen, för Evas anhörigas skull". Knappast vill väl Åström o co peka ut någon för detta om det bara är vaga misstankar, de är ju inga onda varelser utan vill visa att med rätt kompetens kan hemska fall lösas trots att det gått många år.
Om paj är oskyldig borde han för längesedan kastat sig ut i media, visat upp sig och likt en Therese Johaug gråta ut hur fruktansvärt han blivit behandlad av TV4 och alla på flashback.....då hade jag kunnat börjat tvivla på att han var skyldig.....det hade jag gjort om min partner/vän hade blivit mördad och jag satt som misstänkt först efter nästan 30 år......
Det framgår ju tydligt att de väljer enkla fall och gör en hel del research, det blir intressant när de tar sig an svåra fall som Catrine da Costa. Men som jag förstått det kommer vissa program att bara vara ytliga undersökningar, där Mark enbart gör någon analys, kanske en gärningsmannaprofil. Förhoppningsvis blir det en riktig genomgång av da Costa-fallet, där har ju Bo dessutom sedan tidigare en del kunskaper.
Paj borde givetvis stämma produktionsbolaget om han är oskyldig, vem skulle inte göra det om man blir utpekad som mordisk galning i riks-TV?? Inget bolag skulle ha råd att vilt peka ut vem som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sinclair
Det finns ju i dag bra mycket mer avancerade analysprogram än tidigare. Mer avancerade än att skriva upp tider på en tavla. Det finns ju uppenbarligen ett antal utpekade, t ex.
Programledarna/TV4har ju ett helt researchteam bakom sig, de sitter nog inte med ett anteckningsblock i knät även om Bo verkar göra det, tavlan är ju bara en del av programmet.