2016-10-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil-
När man åker i denna backe är det mycket svårt att se in till vänster här.
Det är en väldigt trång väg där du knappt kan möta en bil så du måste ha ögonen på vägen hela tiden då kurvan kommer snabbt på krönet.

Att han ska ha kunnat sett något därinne är enligt mig inte alls i ens närheten av troligt.

Tack, jag litar mer på dig än Paj iaf..
Citera
2016-10-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Låter vettigt, jag tror att scenariot var något liknande. Dock har du helt fel angående hunden Laban för hans sågs ensam uppe på Långbacken i närheten av föräldrahemmet av 3 vittnen som passerade i en bil ca. 23.03 men annars så kan det mycket väl ha gått till ungefär som du beskriver det. Laban lockades förmodligen ner igen av "husse" PAJ, lurades med in i skogen och dödades där.

Javisst. Hunden kan ha vänt på krönet och kommit ned igen eller liknande och blivit inlockad av P A J för att få det dödande sticket.
Det skiljer ju bara cirka 18 minuter SOM MEST.

Om hunden vänt och kommit tillbaka eller blivit dödad direkt ger samma resultat oavsett. P A J kände hunden och kunde döda den med ett enda välplacerat stick då hunden förmodligen kommit tillbaka in i skogspartiet där P A J befinner sig och Eva nu ligger.
Citera
2016-10-30, 19:49
Medlem
Citat:
Har för mig att sönerna är födda -92 och -93 så man kan anta att han kanske träffade barnens mor runt 1990.

Vem är pojkarnas mor?
Citera
2016-10-30, 19:49
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Fast Mr.P kanske är den där "påtände, förbannade jägaren" jag far efter???

Polisen kan bara inte vara så korkad att avskriva en misstänkt ENBART av den anledningen!!

Han hade i alla fall alibi och modern är den enda som kan ha gett honom det.
Ingen annan människa har sett PAJ mellan kl. 22.40 och 00.40 denna kväll/natt.
Citera
2016-10-30, 19:50
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Jag undrar varför inte denna skandal (de värdelösa utredarna, den värdelösa utredningen) har uppmärksammats mer i lokalmedia?

Har det att göra med att denne misstänkte är politiskt aktiv i Vänsterpartiet?
Citera
2016-10-30, 19:53
Medlem
Citat:
Han hade i alla fall alibi och modern är den enda som kan ha gett honom det.
Ingen annan människa har sett PAJ mellan kl. 22.40 och 00.40 denna kväll/natt.

Självklart säger hans naiva mor som förmodligen inte ens vet att han är ute att han varit hemma och att han är "så snäll och fin och skulle aldrig göra någon illa". Poliserna är förmodligen minst lika naiva och skriver av honom direkt.

De letar efter ett "monster" eller vad man ska kalla det. Inte en person som kan uppträda som "normal".
Självklart tittar de mot Sture eftersom han är avvikande då han är mentalt handikappad.

P A J är mördaren, jag vågar satsa väldigt mycket på detta.

För mig är det helt solklart. Allt stämmer in på P A J. Inte ett enda tvivel.
Citera
2016-10-30, 19:55
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Sluta bry er om "påtända jägare" eller "cykelmän". Folk pratar så mycket strunt.

Sture är ju en mentalt handikappad person som inte ens platsade på Samhall. Han cyklade runt hela dagarna och kvällarna och då någon sade att de sett en person på cykel så går ju tankarna till honom som är en lokal profil alla känner till. Självklart.

Sture är INTE kapabel att iscensätta en brottsplats på det här viset eller sexuellt attackera någon och mörda på detta vis. Hans mentala kapacitet är värre än ett barns nivå. Han vet förmodligen inte vad sex är ens.

Hur kan det komma sig att polisen inte var kapabel att inse att det var fullkomligt omöjligt att Sture skulle kunna vara rätt GM?
Citera
2016-10-30, 19:56
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Självklart säger hans naiva mor som förmodligen inte ens vet att han är ute att han varit hemma och att han är "så snäll och fin och skulle aldrig göra någon illa". Poliserna är förmodligen minst lika naiva och skriver av honom direkt.

De letar efter ett "monster" eller vad man ska kalla det. Inte en person som kan uppträda som "normal".
Självklart tittar de mot Sture eftersom han är avvikande då han är mentalt handikappad.

P A J är mördaren, jag vågar satsa väldigt mycket på detta.

För mig är det helt solklart. Allt stämmer in på P A J. Inte ett enda tvivel.

Sture var den perfekta syndabocken!
Citera
2016-10-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Jag undrar varför inte denna skandal (de värdelösa utredarna, den värdelösa utredningen) har uppmärksammats mer i lokalmedia?

Har det att göra med att denne misstänkte är politiskt aktiv i Vänsterpartiet?

Självklart. Journalisterna på Nya Norrland som det nog hette på den tiden känner Börje Öhman väl.
De är förmodligen partikamrater med P A J även på den här tiden. De misstänker aldrig sina egna.

Även Börje Öhman är en lokalkändis och media känner honom mycket väl. De går till honom för kommentarer av polisen. Självklart kommer media aldrig skada honom då de är i behov av honom.

Media/journalisterna är förmodligen minst lika naiva som alla andra inblandade i detta.
Citera
2016-10-30, 19:57
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
verkar som flera i BOs kompisgäng är övertygade om att det är brevbäraren som gjort det och manar fler att ringa polisen å säga vad de vet.....får inte upp mkt av vad P** Ga*in skrivit på fb men det kan man läsa på ngn av de som gillat hennes sista inlägg....fast det har ni säkert redan sett...
Citera
2016-10-30, 19:58
Medlem
Citat:
Självklart. Journalisterna på Nya Norrland som det nog hette på den tiden känner Börje Öhman väl.
De är förmodligen partikamrater med P A J även på den här tiden. De misstänker aldrig sina egna.

Även Börje Öhman är en lokalkändis och media känner honom mycket väl. De går till honom för kommentarer av polisen. Självklart kommer media aldrig skada honom då de är i behov av honom.

Media/journalisterna är förmodligen minst lika naiva som alla andra inblandade i detta.

Oj..fyfan att Eva offras så här, och föräldrarna, snart kommer väl Oisín Cantwell till Pajs försvar...
Citera
2016-10-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Sture var den perfekta syndabocken!

Håller med här.

Polisen letar ju efter ett "monster" som kan göra något sådant här.
Självklart letar de så avvikande personer som möjligt.

P A J kan verka normal och manipulera de som vill utfråga honom och de tycker han är "för normal" för att kunna göra en sådan här handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in