2016-11-04, 10:20
Medlem
Custom Tactics. Det kommer man bara åt via konsolen eller? Gör man det på samma ställe där man fixar formationen? Räcker det att man gör det en gång eller är de något man löser inför varje match? Aldrig rört det där med custom tactics, inte orkat sätta mig in i det så det är väl dags nu efter många år!

Har börjat få problem med att försvara mig emellanåt när jag kommit upp i divisionerna. Släpper in för mycket, speciellt på kontringar. Vill ha kvar Khedira i laget men hade hellre sett honom stanna kvar på rätt sida av planen hela tiden. Han har ju high/high och hamnar ofta högt upp. Det kan man ändra där va?

e. Tack för feedback om Cuadrado, köpt honom o testar ikväll!
Citera
2016-11-04, 10:21
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Värt att köpa 25k pockena som kom igår ?

Sällan "värt" att köpa paket. Visst kan man ha flyt men sannolikheten är liten.
Citera
2016-11-04, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Sällan "värt" att köpa paket. Visst kan man ha flyt men sannolikheten är liten.

Syftade mer på hur värt det pocket är i jämförelse med andra pocken.
Citera
2016-11-04, 10:32
Medlem
Citat:
Jag tycker bara det kan kännas "värt" att köpa paket med bara spelare i. T.ex. 25k-paket med 12 spelare var av 3 är rare. De som finns nu med alla rare så slutar det ändå alltid med att man får 2 kassa spelare, 6 kontrakt, ett positionsbyte LB--->LWB och Besiktas bortatröja. Inte värt det med andra ord.
Senast redigerad av sluggern375 2016-11-04 kl. 10:44.
Citera
2016-11-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Custom Tactics. Det kommer man bara åt via konsolen eller? Gör man det på samma ställe där man fixar formationen? Räcker det att man gör det en gång eller är de något man löser inför varje match? Aldrig rört det där med custom tactics, inte orkat sätta mig in i det så det är väl dags nu efter många år!

Har börjat få problem med att försvara mig emellanåt när jag kommit upp i divisionerna. Släpper in för mycket, speciellt på kontringar. Vill ha kvar Khedira i laget men hade hellre sett honom stanna kvar på rätt sida av planen hela tiden. Han har ju high/high och hamnar ofta högt upp. Det kan man ändra där va?

e. Tack för feedback om Cuadrado, köpt honom o testar ikväll!

Så som jag har förstått det så är det du pratar om två olika saker. Custom tactics är något jag inte använt mig utav ännu. Men har läst lite andra och det är vad jag förstår mer om hur du vill spela. Hur snabbt du ska bygga upp ditt spel, hur du vill skapa dina chanser (inlägg, instick, osv.) också hur du vill att ditt lag ska försvara, bredd, press och aggressivitet. Här är en länk från reddit där en visar upp hur han har spelat. http://i.imgur.com/J8G9Cfo.jpg

Det med enskilda spelares anvisningar ändrar man när man står inne på sin trupp och trycker på Y/trekant, sedan i menyn som kommer upp väljer man spelaranvisningar. Där finns det sedan 3-4 anvisningar man kan välja per spelare. Där kan du t.ex. ställa in att Khedira ska stanna i defensiven vid anfall.
Citera
2016-11-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Så som jag har förstått det så är det du pratar om två olika saker. Custom tactics är något jag inte använt mig utav ännu. Men har läst lite andra och det är vad jag förstår mer om hur du vill spela. Hur snabbt du ska bygga upp ditt spel, hur du vill skapa dina chanser (inlägg, instick, osv.) också hur du vill att ditt lag ska försvara, bredd, press och aggressivitet. Här är en länk från reddit där en visar upp hur han har spelat. http://i.imgur.com/J8G9Cfo.jpg

Det med enskilda spelares anvisningar ändrar man när man står inne på sin trupp och trycker på Y/trekant, sedan i menyn som kommer upp väljer man spelaranvisningar. Där finns det sedan 3-4 anvisningar man kan välja per spelare. Där kan du t.ex. ställa in att Khedira ska stanna i defensiven vid anfall.

Okej, tack! Ja det är nog mer spelaranvisningar jag är med inne på då. Det andra som du länka på bilden förstår jag mig inte på. Kanske får läsa på och kolla lite videos om det.

Många som använder sig av Custom Tactics? Stor inverkan på spelet?
Citera
2016-11-04, 11:58
Medlem
Citat:
50k och 100k paket är dom enda värda paketen om man nu ska lägga in fifa points.
Citera
2016-11-04, 12:23
Medlem
Vad hade ni byggt för lag för 6m coins? Vilken formation?
Citera
2016-11-04, 12:25
Medlem
Nu kan man rösta på månadens spelare i PL: Allen, Hazard, Kanté, Costa, Heaton, Gündogan, Coutinho.

Vem tror ni? Tror nog fortfarande på Allen med sina 3 mål och 2 ass. Sen har Chelsea gått sviiiiinbra med 4 vinster och 11-0 i målskillnad tror jag? Både Costa och Hazard har 3 mål och 1 ass under månaden. Heaton har en supermatch bakom sig och var väl bra matchen innan det med. Räcker inte. Gündogan och Coutinho likaså.
Citera
2016-11-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Nu kan man rösta på månadens spelare i PL: Allen, Hazard, Kanté, Costa, Heaton, Gündogan, Coutinho.

Vem tror ni? Tror nog fortfarande på Allen med sina 3 mål och 2 ass. Sen har Chelsea gått sviiiiinbra med 4 vinster och 11-0 i målskillnad tror jag? Både Costa och Hazard har 3 mål och 1 ass under månaden. Heaton har en supermatch bakom sig och var väl bra matchen innan det med. Räcker inte. Gündogan och Coutinho likaså.

Som den Liverpoolsupporten jag är satsar jag på Coutinho. Han har varit grym! Skulle dock säga att Allens prestation är störst med tanke på hans förutsättningar.
Citera
2016-11-04, 12:55
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Är väl en jury som röstar också? Deras röster väger väl in mer? Annars blir det ju lite popularitetstävling

Så 18e får vi vänta till. Har satsat på att det blir Allen.

Vad tror ni det blir för SBC idag då när scream försvinner? (fan vad man skulle varit kall och behållt spelarna där längre. Hade jag gått typ 40k plus, gick typ 1k minus) MM kanske? Vilka matcher lär det bli isf.? Har inte kollat det men har jag tur har jag några spelare i klubben till det.
Citera
2016-11-04, 13:05
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Om jag förstått det rätt så måste du vinna div 2, gå upp till div 1 eller hålla din plats i div 1. Det räcker alltså inte bara att ha vara i div 1 utan du måste även spela klart en säsong.

Gjorde ett sent försök igår för att kvala in i Weekend League. Brukar alltid kolla vilken arena det ska liras på innan bortamatcher, men missade detta inför finalen. Lirade på BC Place Stadium, fyfan vilken arena. Skuggan var klart den värsta på spelet. Nu vann jag visserligen finalen ändå, men ser ni den arenan så backa ut direkt! Klart sämsta jag upplevt på spelet.

Gött med förlängd WL förresten. Kan man kasta sig på det redan ikväll!

BC Place är ju underbar, en av favoritarekorna. Fyfan för att spela på arenor där det saknas skugga, te. parc des princes.

ot: man måste gå upp i ettan för att kvala in, gjorde de inatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in