Citat:
Ursprungligen postat av
grahnen
Custom Tactics. Det kommer man bara åt via konsolen eller? Gör man det på samma ställe där man fixar formationen? Räcker det att man gör det en gång eller är de något man löser inför varje match? Aldrig rört det där med custom tactics, inte orkat sätta mig in i det så det är väl dags nu efter många år!
Har börjat få problem med att försvara mig emellanåt när jag kommit upp i divisionerna. Släpper in för mycket, speciellt på kontringar. Vill ha kvar Khedira i laget men hade hellre sett honom stanna kvar på rätt sida av planen hela tiden. Han har ju high/high och hamnar ofta högt upp. Det kan man ändra där va?
e. Tack för feedback om Cuadrado, köpt honom o testar ikväll!
Så som jag har förstått det så är det du pratar om två olika saker. Custom tactics är något jag inte använt mig utav ännu. Men har läst lite andra och det är vad jag förstår mer om hur du vill spela. Hur snabbt du ska bygga upp ditt spel, hur du vill skapa dina chanser (inlägg, instick, osv.) också hur du vill att ditt lag ska försvara, bredd, press och aggressivitet. Här är en länk från reddit där en visar upp hur han har spelat.
http://i.imgur.com/J8G9Cfo.jpg
Det med enskilda spelares anvisningar ändrar man när man står inne på sin trupp och trycker på Y/trekant, sedan i menyn som kommer upp väljer man spelaranvisningar. Där finns det sedan 3-4 anvisningar man kan välja per spelare. Där kan du t.ex. ställa in att Khedira ska stanna i defensiven vid anfall.