Citat:
Ursprungligen postat av
Ackeson
Nej, listan är postad av Luffa Bluffa och då är det han som skall bevisa att han har rätt. Någon tidning som postat den känner jag inte till.
Jag skrev publicerat, inte postat. Och den här har länkats flera gånger, men jag länkar den väl en gång till:
VLT Artikel
Länken till dokumentet finns fortfarande kvar i artikeln, dock är den död. Men som framgår av såväl texten som av filnamnet är det samma dokument som har länkats ett flertal gånger i tråden.
Jag vet inte vilka skäl Luffa har att posta det hen gör. Lika lite som jag vet vilka skäl du och andra har att kalla det för bluff. Men ett faktum kvarstår - av alla dokument som har publicerats här så står Luffa för merparten av dem - och hen har inte författat dem själv.
Ni är några som lägger ganska många poster här på att kritisera Luffa - men utan att själva tillföra några fakta. Ni har säkert era skäl, även om inte jag kan förstå dem - inte när det görs på det sättet ni gör. Om det är rent generellt ni önskar kritisera trådar på FB som bygger på externa dokument, så har ni ett digert arbete framför er - inte minst i kategorin Aktuella Brott finns det ett oändligt antal trådar att ta tag i, i så fall. Men på det sättet som ni framför kritik här, och sett i ljuset av den dokumentation som trots allt finns, så framstår det minst sagt som lite tunt.
För att vara helt ärlig så får era insatser direkt motsatt effekt mot den ni önskar, när jag läser era inlägg. Från att från början varit nyfiken och objektiv, så bidrar era inlägg snarare till att jag blir misstänksam. Jag utgår trots allt ifrån att syftet är det motsatta - eller att det åtminstone är att slå tvivel i det som Luffa skriver. Tro mig, det görs bäst med fakta. Och om ni inte har något syfte alls, varför ens bry sig då? Enklast är väl bara att strunta i tråden i sådana fall?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ackeson
Jag har inte den ställningen, jag frågade bara efter bevis på att det är sant. Om den inte stämmer är det den som postar den som får ta smällen.
Jag förstår inte riktigt vilken smäll du menar att Luffa skall ta? Hen får väl svara för sig själv, men skulle jag gissa så tror jag inte att hen bryr sig nämnvärt mycket om den kritik som framförs här - åtminstone framstår det inte så av tråden.
Någon påstår något, någon länkar dokument. Andra kritiserarar. Precis som i alla andra trådar på FB. Men verkligheten är ju sådan att det är svårt att ställa någon till svars här - det är ju upp till var och en hur mycket man tar till sig.