2016-10-31, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Ni avkräver alltså en person bevis på att denne inte bluffar. Om det inte är någon bluff går det inte bevisa att det inte är någon bluff.
Denna tråd är en vendetta mot en person av ett gäng som vill se denna persons fall. Jag har troligtvis aldrig tidigare i någon tråd sett så många gånger någon skriva ut personuppgifter för en person. Det är talande för vad denna tråd handlar om!.

Det enda vi krävt är att de projekt som Granitporten uppger på sin hemsida blir tillräckligt preciserade att de går att kontrollera. Inget annat.
Så länge så inte sker är Granitporten en bluff!
Förresten, blev det någon årsstämma i Granitporten idag?
Hur ser den reviderade årsredovisningen ut?
I och med att Thony Norelli är den store marknadsföraren av Granitporten får han vackert finna sig i att bli nagelfaren både här och på andra håll.
Bolagets övriga ledning, med vd-n Peter Hagerman och styrelseledamöterna Ingvar Mireau och Magnus Käll samt suppleanten Johnny Widarsson har, så vitt jag kan se, inte gjort något väsen av sig alls. Tystnaden är kompakt.
Ändå är bolaget publikt, vilket innebär att verksamheten ska fram i ljuset och gärna locka investerare.
Ovannämnda marknadsförare och styrelse agerar precis omvänt.

Citat:
Jag har efterfrågat bevis på att personen ni är så fokuserade på att skriva skit om har varit ansvarig för nära 80 konkurser. Fortfarande inget svar..

Är Du inte läskunnig?
Ta och läs tråden från början så kommer Du se att rader av bevis, i form av förvaltarberättelser och edgångsprotokoll, presenterats i tråden.
Senast redigerad av Gromgutten 2016-10-31 kl. 18:52. Anledning: Dubbel
Citera
2016-10-31, 18:55
Moderator
Gromguttens avatar
Diskutera gärna Thomas Lindwall vidare men gør det i egen tråd såvida det inte handlar om ägarskapet i Granitporten etc.

Inlägg utan koppling till tråden raderad som OT.

/Mod
Citera
2016-10-31, 19:02
Medlem
Citat:
* Jag har efterfrågat bevis på att personen ni är så fokuserade på att skriva skit om har varit ansvarig för nära 80 konkurser. Fortfarande inget svar.

** Ni är ibland för lustiga när ni försöker sätta stämplar på hemsidor som skurkaktiga bluffhemsidor. Tur att jag inte visar mina hemsidor här, de har ingen som helst verksamhet mer än att dra besökare dit för ett bestämt syfte som jag inte kommer att delge er. Ni skulle säker få det till att det är ekonomisk brottslighet bakom med tanke på hur olika dokument tolkas eller övertolkas.

*** Jag läste att bolag skulle vara intresserade att presentera motbevis på Flashback när de blir förtalade. Men snälla ni nu måste ni skämta!? Jag tror inget företag skulle ens gå in på Flashback med det oerhört dåliga anseende detta forum har i deras kretsar. Jag tror inte ens de går in på seriösa forum med sina dokument.

**** Ni avkräver alltså en person bevis på att denne inte bluffar. Om det inte är någon bluff går det inte bevisa att det inte är någon bluff.

***** Denna tråd är en vendetta mot en person av ett gäng som vill se denna persons fall. Jag har troligtvis aldrig tidigare i någon tråd sett så många gånger någon skriva ut personuppgifter för en person. Det är talande för vad denna tråd handlar om!
.

* Ja du, man ser det man ser och tar in det man vill ta in. Du får ta och läsa igenom dokument och andra länkar i tråden några gånger till. Tillslut så hittar du det du söker.

** Klart de har ett syfte, det har alla hemsidor, även dessa. Granitporten AB och T.N & C/o's andra företags sidor finns ute för att folk skall tro att det är riktiga företag, men det lyckas de väll inte så bra med va??

Min fetning: Så nu har du äntligen fått upp ögonen??
Citat:
de har ingen som helst verksamhet mer än att dra besökare dit för ett bestämt syfte som jag inte kommer att delge er."
Du behöver inte delge något syfte, det är ju det H.S och Luffa sagt hela tiden, Granitporten AB, Migliore Fondspar mfl Thony Norelli-bolag's hemsidor har bara ETT ända syfte, nämligen att få skiten att se rent ut. Skönt att du fått upp ögonen nu iallafall.

*** Läs igen, vill de inte presentera sina egna bevis här så varför inte utnyttja sina egna hemsidor för att lägga fram deras version? Som sagt innan deras tystnad är talande.

**** Va?? Visa bara att H.S har fel i det han skriver, nämligen att T.N bygger luftslott. Om T.N & C/o skött sig borde det finnas en massa färdig byggda projekt att visa upp.

***** Vendetta för vad?? Finns det någon som har blivit lurad av T.N tror du?? Kan detta vara en hämnd tråd menar du?? UNDRAR vad som kan ha föranlett det?? Se nu till att Thony & C/o släpper loss lite och att de börjar visa oss andra att allt H.S och Luffa skriver är skitsnack.

Jag ger mig inte, med en dåres envishet kommer jag fortsätta be om att någon ger oss något som motbevisar det som står här i tråden. Nej, EN genomförd affär på typ 3-4 år funkar inte som ett giltigt motbevis här.

Däremot skulle det funka om någon visar en Polisanmälan gällande de påstådda brott där H.S står som misstänkt för ofredande/stalkning/förtal/misshandel osv, mot någon av dem som nämns i tråden eller dess anhöriga. Kanske något dokument som visar H.S påstådda samröre med diverse myndigheter i denna "häxjakt" mot T.N & C/o. Eller varför inte bara visa några färdiga byggprojekt??
Citera
2016-10-31, 21:52
Medlem
Ännu inte ett enda livstecken från Granitportens ledning, med Thony Norelli i spetsen.
Att ett publikt bolag doppar huvudet i sanden när utställda löften inte infrias, är inget annat än en fullständig skandal.
Allt förtroende för Magnus Käll, Ingvar Mireau, Peter Hagerman och Thony Norelli är fullständigt förbrukat.
Frågan är om bolaget över huvud taget höll någon årsstämma idag?
Någon information står inte att finna på hemsidan.
Skandalen är fullbordad - lägg ner skiten på direkten!
Och ett gott råd till Thony Norelli: lägg allt krut Du kan på Pimboo, så kanske Ni kommer upp i fyra användare.
Citera
2016-11-01, 00:23
Medlem
Jag måste säga att jag är lite besviken på Granitporten idag...

Vi har alltså å ena sidan ett börsnoterat företag (Granitporten) som tillsammans med några bakomliggande personer såväl i media som i den här tråden påstås vara ute efter att bluffa.
Påståenden som har en, låt oss säga, varierande grad av presenterad bevisning bakom sig. Men det har presenterats dokument som i det minsta talar för att det kan finnas en sanning i det som sägs - samtidigt som det inte presenterats några bevis som talar emot det.

Det här tas inte väl emot av varken företaget eller de utpekade personerna - vilket i sig är fullt naturligt. Företaget tar publikt avstånd från det genom att dessutom publicera en, i mina ögon, något märklig samling dokument på sin hemsida - tillsammans med alla officiella finansiella dokument. Hur man än väljer att tolka detta, så måste det stå klart för var och en att företagets (och personernas) inställning är att påståendena saknar grund och i allt väsentligt är felaktiga - men av oklara skäl väljer man att inte presentera några fakta som styrker detta.

Sedan har vi en grupp personer som i en rad inlägg intar en ställning som objektivt måste anses vara på företagets sida och som, trots att företaget ju har valt att inte skriva här, försvarar detta och personerna bakom. Fortfarande utan att komma med riktig fakta. Jag kan absolut förstå varför företaget och dess företrädare inte vill ge sig in i en Flashback diskussion, men jag har däremot lite svårare att förstå varför personer som uttalat säger sig inte tillhöra den utpekade gruppen väljer att gå i diskussion men samtidigt avstår ifrån att komma med fakta.

Själv har jag försökt att läsa in mig på ämnet utan att ha någon förutfattad mening om det. Jag har letat fakta, hittat en del, och försökt att tolka den dokumentation som finns, snarare än alla påståenden. Om man bortser från en del av den fakta som finns, och istället väljer att bara titta på Granitportens egna hemsida, och då framförallt pressreleaserna, så framträder redan där en bild av ett företag som inte direkt utstrålar förtroende. Man verkar rent generellt ha som regel att inte få fram årsredovisningar i tid, med ständigt framflyttade datum eller - som idag - helt utebliven information. Och man tycks använda helt olika värderingsmodeller i sina bokslutskommunikéer och sina årsredovisningar.

Jag hade i det minsta hoppats på att man skulle publicera sin årsredovisning i tid. Det är det minsta man kan kräva av ett seriöst, publikt bolag. Det är mycket möjligt att det finns en bra förklaring, men då borde denna vara publicerad i så fall. Det verkar som att bolagsmännen här inte riktigt har förstått skillnaden mellan ett privatägt aktiebolag och ett noterat sådant.

Så jag vill ställa frågan, och den är främst riktad till de som i tråden brukar försvara bolaget och dess företrädare: Tycker ni verkligen att det sätt som Granitporten hanterar sina åtaganden som ett noterat aktiebolag stämmer överrens med vad man som (nuvarande eller potentiell) aktieägare kan förvänta sig av ett seriöst bolag?
Citera
2016-11-01, 03:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Det enda vi krävt är att de projekt som Granitporten uppger på sin hemsida blir tillräckligt preciserade att de går att kontrollera. Inget annat.
Vad de gör på sin hemsida är deras sak!

Citat:
Så länge så inte sker är Granitporten en bluff!
Ja, då har du många blufföretag att skriva om!

Citat:
Förresten, blev det någon årsstämma i Granitporten idag?
Hur ser den reviderade årsredovisningen ut?

Fråga du mig det?
Mitt svar får bli helt ärligt: Har inte en aning!

Citat:
I och med att xxxxxxxxxxx är den store marknadsföraren av Granitporten får han vackert finna sig i att bli nagelfaren både här och på andra håll.
Ja, det tror jag säker killen finner sig i men jag tror vidare att han inte finner sig i att bli förtalad och kränkt, vilket ni i Luffa Bluffa Gruppa gör i varenda jävla inlägg. Det är rent förtal ni sysslar med, inget annat!

Citat:
Bolagets övriga ledning, med vd-n xxxxxxx och styrelseledamöterna xxxxxxx och xxxxxx samt suppleanten xxxxxxxxx har, så vitt jag kan se, inte gjort något väsen av sig alls. Tystnaden är kompakt.
Såja, nu fick du med de andras namn också, nu är du kung i tråden!

Citat:
Ändå är bolaget publikt, vilket innebär att verksamheten ska fram i ljuset och gärna locka investerare.
Ovannämnda marknadsförare och styrelse agerar precis omvänt.
Har du med det att göra? Företag bestämmer själva hur de vill agera.

Citat:
Är Du inte läskunnig?
Jopp!

Citat:
Ta och läs tråden från början så kommer Du se att rader av bevis, i form av förvaltarberättelser och edgångsprotokoll, presenterats i tråden.
Ja, jag har läst tråden från början men kan inte hitta några bevis för en enda persons avgörande inblandning i nära 80 konkurser.

För att göra det enklare för er begär jag bara detta, inget annat förrän bevis för det som Luffa Bluff Gruppa tjatar om hela tiden, dvs en persons avgörande inblandning i 80 konkurser.
Citera
2016-11-01, 04:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wau
* Ja du, man ser det man ser och tar in det man vill ta in. Du får ta och läsa igenom dokument och andra länkar i tråden några gånger till. Tillslut så hittar du det du söker.
Nä, jag har inte hittat det jag söker!

Citat:
** Klart de har ett syfte, det har alla hemsidor, även dessa. Granitporten AB och T.N & C/o's andra företags sidor finns ute för att folk skall tro att det är riktiga företag, men det lyckas de väll inte så bra med va??
Fråga inte mig, jag kan inte sådant!

Citat:
Min fetning: Så nu har du äntligen fått upp ögonen?? Du behöver inte delge något syfte, det är ju det H.S och Luffa sagt hela tiden, Granitporten AB, Migliore Fondspar mfl xxxxxxx-bolag's hemsidor har bara ETT ända syfte, nämligen att få skiten att se rent ut. Skönt att du fått upp ögonen nu iallafall.
Nej, jag är lika frågande som tidigare! Gillar inte när man lägger ord i min mun!

Citat:
*** Läs igen, vill de inte presentera sina egna bevis här så varför inte utnyttja sina egna hemsidor för att lägga fram deras version? Som sagt innan deras tystnad är talande.
Om någon tänder eld på min bil är jag inte så jävla korkad att jag häller bensin på elden för att få den släckt! Det är därför jag tror ingen ens vill lägga fram några "bevis" i denna tråd på Flashback.

Citat:
**** Va?? Visa bara att H.S har fel i det han skriver, nämligen att T.N bygger luftslott. Om T.N & C/o skött sig borde det finnas en massa färdig byggda projekt att visa upp.
Då får du först visa vem H.S är och sedan visa vad denne H.S skrivit!?
Jag har för mig att det är Luffa Bluffa som skrivit i tråden och inte någon H.S!
Har du stavat fel eller tar du fel på person eller blandar du ihop alla skit?

Citat:
***** Vendetta för vad?? Finns det någon som har blivit lurad av T.N tror du?? Kan detta vara en hämnd tråd menar du?? UNDRAR vad som kan ha föranlett det?? Se nu till att xxxxx & C/o släpper loss lite och att de börjar visa oss andra att allt H.S och Luffa skriver är skitsnack.
Nu vet jag inte vem H.S är och jag vet faktiskt inte heller vem Luffa Bluffa är och är inte intresserad av det heller men jag tror alldeles bestämt att det handlar om avundsjuka. Sedan kan du inte avkräva av mig vad en random företagare skall visa upp för några ramdom idioter i en vendetta-tråd i ett förtalforum!

Citat:
Jag ger mig inte, med en dåres envishet kommer jag fortsätta be om att någon ger oss något som motbevisar det som står här i tråden. Nej, EN genomförd affär på typ 3-4 år funkar inte som ett giltigt motbevis här.
Återigen, jag tror knappast någon företagare viker ut sig bland idioter! Man säljer inte företag för att motbevisa vad en grupp avundsjuka på ett förtalforum snattrar om.

Citat:
Däremot skulle det funka om någon visar en Polisanmälan gällande de påstådda brott där H.S står som misstänkt för ofredande/stalkning/förtal/misshandel osv, mot någon av dem som nämns i tråden eller dess anhöriga. Kanske något dokument som visar H.S påstådda samröre med diverse myndigheter i denna "häxjakt" mot T.N & C/o. Eller varför inte bara visa några färdiga byggprojekt??
Nu börjar det bli tjatigt, jag tror inte de alls vill husera här inne!
Vad det gäller polisanmälan tror jag inte det går att få ut några sådana vad det nu har med den där initialen H.S att göra.

Inget företag någonstans har någon som helst bevisbörda mot Luffa Bluffa entouraget här inne!
Senast redigerad av Ackeson 2016-11-01 kl. 04:16.
Citera
2016-11-01, 10:05
Medlem
Citat:
För att göra det enklare för er begär jag bara detta, inget annat förrän bevis för det som Luffa Bluff Gruppa tjatar om hela tiden, dvs en persons avgörande inblandning i 80 konkurser.
Lika lite som någon kan kräva dig på bevis för att företagen ifråga inte är en bluff, lika lite kan du kräva någon annan på bevis på motsatsen.

Det har i tråden postats en lista på företag som T.N påstås på ett eller annat sätt varit inblandad i. Denna lista kommer från VLT, där den har och fortfarande är publicerad. Har man synpunkter på -eller önskar närmare bevisning kring - den publiceringen tar man lämpligast upp det med dem som har publicerat den, nämligen VLT. Nu tror jag inte att VLT kommer att lämna ut några uppgifter, men de som är berörda kan ju, förutsatt att listan är felaktig, dra det hela genom de föreskrivna rättsprocesser som finns för dessa situationer.

För oss som inte har de juridiska möjligheterna att få listan prövad (förtal ligger väl närmast tillhands, och ett förtalsmål kan bara drivas av den som anser sig förtalad), återstår att söka fakta på annat håll. Vilket bl.a. Luffa har gjort, och sedan publicerat resultatet här. Följaktligen så har det av dokument, främst från domstolar, som är publicerade här i tråden bevisats att T.N varit inblandad i åtminstone ca tio av bolagen på listan. Det bevisar förvisso inte att resten av listan är korrekt, men med tanke på att den har publicerats i en tidning (som har ett ansvar för vad de publicerar) och eftersom det finns absolut ingenting som har pekat på att den i något avseende skulle vara felaktig, så får man väl dra sina egna slutsatser utifrån detta...

Av tillgänglig dokumentation så framgår, såvitt jag kunnat läsa mig till i alla fall, också att listan som sådan inte har ifrågasatts av T.N. När han har lämnat in genmälen till tidningar och anmälningar till myndigheter så har det avsett andra saker än innehållet i denna lista. Sedan måste ju listan ha tillkommit på något sätt. Det är väl ändå ingen som tror att man har tagit 70+ slumpmässiga företag och tillskrivit T.N en roll i dessa? Vem som än har satt ihop listan måste ha haft någon form av underlag för den.

Jag avser att fortsätta hitta information om företagen i listan, för att så långt som möjligt kunna antingen bekräfta eller avskriva T.N's roll i dem. Återstår att se vad resultatet blir.
Citera
2016-11-01, 11:23
Medlem
Citat:
Jag har efterfrågat bevis på att personen ni är så fokuserade på att skriva skit om har varit ansvarig för nära 80 konkurser. Fortfarande inget svar.

Ni är ibland för lustiga när ni försöker sätta stämplar på hemsidor som skurkaktiga bluffhemsidor. Tur att jag inte visar mina hemsidor här, de har ingen som helst verksamhet mer än att dra besökare dit för ett bestämt syfte som jag inte kommer att delge er. Ni skulle säker få det till att det är ekonomisk brottslighet bakom med tanke på hur olika dokument tolkas eller övertolkas.

Jag läste att bolag skulle vara intresserade att presentera motbevis på Flashback när de blir förtalade. Men snälla ni nu måste ni skämta!? Jag tror inget företag skulle ens gå in på Flashback med det oerhört dåliga anseende detta forum har i deras kretsar. Jag tror inte ens de går in på seriösa forum med sina dokument.

Ni avkräver alltså en person bevis på att denne inte bluffar. Om det inte är någon bluff går det inte bevisa att det inte är någon bluff.

Denna tråd är en vendetta mot en person av ett gäng som vill se denna persons fall. Jag har troligtvis aldrig tidigare i någon tråd sett så många gånger någon skriva ut personuppgifter för en person. Det är talande för vad denna tråd handlar om!
.

Det som man nu vill ha svar på är ju följande , vilket är fakta

Skall det bli ytterligare en konkurs för Thony Norelli?
(Han har varit inblandad , konkret bevisning via protokoll från olika instanser och edgångssammanträden, i +10 företag av de nämnda i VLT)
Eller skall det bli ytterligare en polisanmälning mot ett bolag där Thony Norelli är med i?
(Finns bevisning längre bak i tråden om detta)

Detta har med Granitporten att göra , som har skjutit fram sin årstämma konstant - och ingen årsredovisning finns att tillgå , så det känns onekligen väldigt skumt....

Självklart målar vi ut hjärnan (Huruvida Thony Norelli har en hjärna eller inte kan diskuteras) eftersom han är inblandad i så många konkurser - och företagen han är inblandad i har noll koll vad gäller bokföring , har noll koll på hur man månar om sitt företags hemsida (Och INTE lägger upp privatpersoners polisanmälningar på dessa) o.s.v.

Det kommer onekligen att bli intressant hur Årsbokslutet i detta påhitt blir presenterat , och samtidigt huruvida när årstämman var/är....
Citera
2016-11-01, 17:23
Medlem
Idag vaknade ledningen för Granitporten AB och presenterade ett reviderat bokslut på sin hemsida: https://minfil.org/4fIcpeb3b5/Granitporten_AB__rsredovisning_160430.pdf

Jag har inte hunnit analysera detta, men hakar upp mig redan på VD-n Peter Hagermans inledande ord, där han klappar sig för bröstet och redogör för alla "projekt" som är på gång.
Faktum är att varesig Granitporten eller något närbesläktat bolag inte byggt så mycket som en Friggebod i landet - någonsin.
Citera
2016-11-01, 17:37
Medlem
Så kom då årsredovisningen till slut. Jag anser mig inte vara någon expert på att tolka rapporter från företag, men det första jag reagerar på är försäljningen av några bolag, som skett till ett pris som klart understiger det som de i tidigare rapporter har värderats till. Nu har jag inte alla dokument framför mig, men jag vill minnas att man i senaste årsredovisningen skrev ner värdet på dessa bolag (i förhållande till den bokslutskommuniké man tidigare skickat ut) med hänvisning till försiktighetsprincipen - men framhöll att detta bedömdes vara en undervärdering. Uppenbarligen var så inte fallet, får man anta nu då.

Man har även köpt några bolag, och strukturerat om i några andra. En klart viktig faktor i bedömningen av hur seriöst Granitporten egentligen är, blir därför hur dessa affärer har finansierats, och resultatet av dem. Är det riktiga pengar inblandande, eller är det nyemissioner i olika bolag som står för värdeöverföringarna? Och, inte minst, är flödet av riktiga pengar i bolaget in- eller utgående?

För att försöka förstå bättre än vad jag kan själv, har jag skickat alla bokslutskommunikéer och årsredovisningar från Granitporten till min revisor, och frågat om hen kan ta en titt på dessa och utifrån dem säga något om vad det hela handlar om. Risken är väl stor att det inte går att få ett användbart svar utan att utöka undersökningen till att omfatta flera av de närstående bolagen, och med tanke på det arbete som det skulle kräva (och den därpå följande kostnaden) så är jag inte beredd att gå så långt ännu. Men jag väntar med spänning på om hen kan säga något alls.
Citera
2016-11-01, 17:49
Medlem
En sak jag spontant hakade upp mig på är att Granitporten och moderbolaget Migliore Holding AB inte har samma verksamhetsår. Likaså att det senaste bokslutet i Migliore Holding inte har en "ren" revisionsberättelse: https://minfil.org/5cIbp2bcb5/Migliore_Holding_AB__rsredovisning_150630.pdf

Granitporten avslutar sitt verksamhetsår 0430, Migliore Holding 0630.
Två av Migliores andra dotterbolag, Fusion Finance OÜ och CB ejedomme ApS har kalenderår.
Så här säger bokföringslagen:
"Enligt 3 kap. 5 § bokföringslagen (1999:1078) ska företag som ingår i samma koncern enligt huvudregeln ha gemensamt räkenskapsår"

Att inte skämtrevisorn Erik Ågerup sagt något om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in