2016-11-01, 19:42
Medlem
Konstigt att man håller på i Afrika då koncept o fokus skall vara på
bostäder i här hemma då bristen är såå stoor o lönsamheten förväntas
bli så god. Läs gott resultat vid försäljning av byggrätter.

4 mkr i icke avdragsgillt - är det Thony som representerar (med sig själv
o nära o kära).

15 miljoner i FRITT Eget Kapital - MEN ÄNDÅ INGEN AKTIEUTDELNING

22 miljoner i skuld till koncernbolag - vilka säkerheter finns här OCH ÄR
LÅNEN TILLÅTNA

Det är korrekt att moder o döttrar dvs koncernbolag skall ha samma räkenskapsår
detta är dock en teknisk omöjlighet vid nyförvärvade bolag.
Citera
2016-11-02, 11:31
Bannlyst
Du skriver att jag äntligen fått upp ögonen:

Citat:
Ursprungligen postat av Wau

de har ingen som helst verksamhet mer än att dra besökare dit för ett bestämt syfte som jag inte kommer att delge er."

Det bevisar att du inte kan läsa.
Jag skriver att JAG har hemsidor som inte fyller någon direkt uppgift mer än att visas upp för framtida bruk.

Hinner inte kommentera det andra nu.
Citera
2016-11-02, 17:45
Medlem
Efter att ha konsulterat en företagsekonom, som fick uppdraget att genomlysa såväl Granitporten AB:s senaste bokslut som moderbolaget Migliore Holding AB:s senaste bokslut, kan vi konstatera följande:
+ Företag i samma koncern skall ha samma räkenskapsår, vilket framgår av bokföringslagen 3 kap. §5. Granitporten har verksamhetsår 1 maj-30 april medan Migliore har 1 juli-30 juni.
Om det finns synnerliga skäl, kan Skatteverket medge att olika räkenskapsår får tillämpas, vilket jag har svårt att se att dessa herrar har fått tillstånd till.
+ Det finns egentligen ingen substans i bolaget. Tillgångsmassan består i huvudsak av andelar i andra koncernföretag samt fordringar på andra koncernföretag, medan skuldmassan består av skulder till andra koncernföretag.
+ I förvaltningsberättelsen framgår att man haft för avsikt att förvärva andelarna i Real point Development OÜ, men att man efter en genomgång kommit fram till att företaget ”inte höll måttet”!!!!
Märkligt att man inte förstått det tidigare då samma personer även fanns bakom detta bolag.
+ Andelarna i koncernföretag består av Järnvattnet AB, 12.000.000:-, ett nybildat bolag, samt
AuroGenix N.V i Holland, 6.625.000:-. Vad medlen för dessa investeringar kommit ifrån kan man ju naturligtvis undra, men med tanke på skuldmassan så har vi nog svaret där, köpen har gjorts mot reverser mot andra bolag inom samma koncern. Det vill säga inga pengar har använts utan enbart reverser. Detsamma gäller också fordringarna på andra koncernbolag, vilka säkerligen uppkommit i samband med försäljningarna av andelarna i Svenska Hyresbostäder Folkhemmet AB samt OY General Energy Africa Ltd.
+ Slutsatsen blir att Granitporten är ett luftslott, uppbyggt på inköp och försäljningar av andelar i koncernbolag inom samma koncernsfär, allt för att få en extern läsare att tro att det finns substans i bolaget.
Senast redigerad av Luffa 2016-11-02 kl. 17:48.
Citera
2016-11-02, 18:40
Medlem
Jaha Luffa - vad sa din företagsexpertskonsult om:

15 miljoner i VINST - men ändå INGEN AKTIEUTDELNING??
Citera
2016-11-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Jaha Luffa - vad sa din företagsexpertskonsult om:

15 miljoner i VINST - men ändå INGEN AKTIEUTDELNING??
Jag vet så klart inte vad Luffas ekonom sagt om detta, men just den frågan svarade min revisor på redan när hen fick dokumentet av mig. Med en kassabehållning på bara strax under 270000 så skulle inte en utdelning vara så lyckad. Att frigöra några av de andra tillgångarna, med avseende på att få ut pengar som kan delas ut, är nog inte så enkelt.
Citera
2016-11-03, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Lika lite som någon kan kräva dig på bevis för att företagen ifråga inte är en bluff, lika lite kan du kräva någon annan på bevis på motsatsen.
Jo, det är stor skillnad då jag aldrig presenterat något mot någon!
Nu är det så att Luffa Bluffa visat en lista där han påstår att killen ni skriver om är ansvarig för nåra 80 konkurser. Man slänger inte fram en sådan lista och påstår detta om det inte finns något som talar för det, så släng fram bevisen nu!

Om det inte finns några bevis är Luffa Bluffa just en Bluffa!
Citera
2016-11-03, 13:11
Medlem
Listan ifråga kommer ju från en tidning. Så det är väl i så fall till dem du skall rikta ditt beviskrav.
Men som tidigare nämnts i tråden, är väl inte sannolikheten särskilt stor att tidningen kommer att tillmötesgå en sådan begäran - på goda och grundlagsskyddade skäl.

Annars är det väl så att den personen det handlar om själv får föra sin talan om han anser sig felaktigt utpekad. Det har han ju också gjort, och av all den dokumentation som han (eller någon närstående) publicerat så finns det ingenting som jag kan se som ifrågasätter riktigheten i listan som sådan. Det torde väl annars vara en av de enklaste angripspunkterna i hans process mot HS och VLT. Förutsatt att listan alltså inte är korrekt.

Hittills är annars mer än 10% av listan bekräftad, och jag fortsätter att leta fakta. Om du, eller någon annan, har tips på något särskilt bolag på listan som skulle vara felaktigt får ni gärna berätta, så kan jag ju prioritera dem. Jag letar som sagt fakta, oavsett vilken tes de stödjer.
Citera
2016-11-03, 13:42
Medlem
Hoppsan, nu lånar Thony Norelli ut sitt namn till en svensk bolagsstyrelse också: https://minfil.org/57L5p8b9b7/161101_Trig_media_group_AB__ndringsanm_lan.pdf
Thony Norelli ska alltså ta plats i styrelsen för Trig media Group AB, enligt den ändringsanmälan som Ulf Zetterholm skickade in till Bolagsverket för ett par dagar sedan.
Intressant, enligt bolagets senaste bokslut (141231) ägdes en majoritet av aktierna i bluff-företaget Trig social media AB, eller knappt 75 procent av aktierna. Detta aktieinnehav värderades då till lite drygt 61 miljoner kronor.
Undrar hur mycket av dessa värden som finns kvar att förvaltas av Thony Norelli?
Norelli får för övrigt sällskap av i styrelsen av sin gamla målvakt, Bosse Öhlin medan Ulf Zetterholm tackar för sig.
Den första uppgiften för Norelli blir att - åt helvete för sent - knåpa ihop ett bokslut för 2015.
Citera
2016-11-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar
Det jag ser framför mig är ett gäng giriga bedragare som är avundsjuka på Uffe i 24-mas bluffen.
Frågan är hur Thony Norelli efter allt ränksmidande och hägrande storvinster som gått i stöpet
agerar nu?
Sitter hans svärfar i skottlinjen? (Tänker på Zoran Radovanovic och 41-åriga asylkvinnan, hur
de reagerade på motgångar.)
Eller har Ackeson rätt? En illasinnad förtalskampanj av Luffa har fått "hederlige" Thony på fall.
Jag tror på Luffa.
Tally-ho, denna virtuella jakt i cyberrymden lider mot sitt slut!
Liksom forna tiders rävjakter där räven dog av utmattning, utan att vapen användes, så skola
också Thonys öde bliva.
Citera
2016-11-03, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar
Tally-ho, denna virtuella jakt i cyberrymden lider mot sitt slut!
Liksom forna tiders rävjakter där räven dog av utmattning, utan att vapen användes, så skola
också Thonys öde bliva.
Jag tror jag har rätt oavsett om någon går under eller blir kvar, dvs att hela tråden är en enda stor förföljelseakt mot en person och dess vänner på grund av avundsjuka alternativt ett sjukligt behov att hänga ut folk. Ja, så enkel brukar sanningen oftast vara.
Citera
2016-11-03, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Listan ifråga kommer ju från en tidning. Så det är väl i så fall till dem du skall rikta ditt beviskrav.
Nej, listan är postad av Luffa Bluffa och då är det han som skall bevisa att han har rätt. Någon tidning som postat den känner jag inte till.

Citat:
Annars är det väl så att den personen det handlar om själv får föra sin talan om han anser sig felaktigt utpekad. Det har han ju också gjort, och av all den dokumentation som han (eller någon närstående) publicerat så finns det ingenting som jag kan se som ifrågasätter riktigheten i listan som sådan. Det torde väl annars vara en av de enklaste angripspunkterna i hans process mot HS och VLT. Förutsatt att listan alltså inte är korrekt.
Jag har inte den ställningen, jag frågade bara efter bevis på att det är sant. Om den inte stämmer är det den som postar den som får ta smällen.

Citat:
Hittills är annars mer än 10% av listan bekräftad, och jag fortsätter att leta fakta. Om du, eller någon annan, har tips på något särskilt bolag på listan som skulle vara felaktigt får ni gärna berätta, så kan jag ju prioritera dem. Jag letar som sagt fakta, oavsett vilken tes de stödjer.
Jag känner inte till något om något bolag alls, i så fall hade jag inte frågat efter bevis som jag fortfarande inte sett. Luffa Bluffa har tidigare svarat att det bara finns det som postats här, alltså finns det inga sådana bevis men ändå postar bluffen lista, varför gör man så?

Jag vet varför!
.
Citera
2016-11-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Nej, listan är postad av Luffa Bluffa och då är det han som skall bevisa att han har rätt. Någon tidning som postat den känner jag inte till.
Jag skrev publicerat, inte postat. Och den här har länkats flera gånger, men jag länkar den väl en gång till: VLT Artikel

Länken till dokumentet finns fortfarande kvar i artikeln, dock är den död. Men som framgår av såväl texten som av filnamnet är det samma dokument som har länkats ett flertal gånger i tråden.

Jag vet inte vilka skäl Luffa har att posta det hen gör. Lika lite som jag vet vilka skäl du och andra har att kalla det för bluff. Men ett faktum kvarstår - av alla dokument som har publicerats här så står Luffa för merparten av dem - och hen har inte författat dem själv.

Ni är några som lägger ganska många poster här på att kritisera Luffa - men utan att själva tillföra några fakta. Ni har säkert era skäl, även om inte jag kan förstå dem - inte när det görs på det sättet ni gör. Om det är rent generellt ni önskar kritisera trådar på FB som bygger på externa dokument, så har ni ett digert arbete framför er - inte minst i kategorin Aktuella Brott finns det ett oändligt antal trådar att ta tag i, i så fall. Men på det sättet som ni framför kritik här, och sett i ljuset av den dokumentation som trots allt finns, så framstår det minst sagt som lite tunt.

För att vara helt ärlig så får era insatser direkt motsatt effekt mot den ni önskar, när jag läser era inlägg. Från att från början varit nyfiken och objektiv, så bidrar era inlägg snarare till att jag blir misstänksam. Jag utgår trots allt ifrån att syftet är det motsatta - eller att det åtminstone är att slå tvivel i det som Luffa skriver. Tro mig, det görs bäst med fakta. Och om ni inte har något syfte alls, varför ens bry sig då? Enklast är väl bara att strunta i tråden i sådana fall?

Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Jag har inte den ställningen, jag frågade bara efter bevis på att det är sant. Om den inte stämmer är det den som postar den som får ta smällen.
Jag förstår inte riktigt vilken smäll du menar att Luffa skall ta? Hen får väl svara för sig själv, men skulle jag gissa så tror jag inte att hen bryr sig nämnvärt mycket om den kritik som framförs här - åtminstone framstår det inte så av tråden.

Någon påstår något, någon länkar dokument. Andra kritiserarar. Precis som i alla andra trådar på FB. Men verkligheten är ju sådan att det är svårt att ställa någon till svars här - det är ju upp till var och en hur mycket man tar till sig.
Senast redigerad av cjh 2016-11-03 kl. 21:32. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in