2016-11-03, 21:36
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Nej, listan är postad av Luffa Bluffa och då är det han som skall bevisa att han har rätt. Någon tidning som postat den känner jag inte till.

Jag har inte den ställningen, jag frågade bara efter bevis på att det är sant. Om den inte stämmer är det den som postar den som får ta smällen.

Jag känner inte till något om något bolag alls, i så fall hade jag inte frågat efter bevis som jag fortfarande inte sett. Luffa Bluffa har tidigare svarat att det bara finns det som postats här, alltså finns det inga sådana bevis men ändå postar bluffen lista, varför gör man så?

Jag vet varför!
.

Før att det inte skall segla ut i mer OT om detta så var länken till listan som VLT lagt ut levande när tråden skapades och det gånger de hänvisats dit. Men länkar dør.

Låt det inte vara något tvivel om att listan/informationen är korrekt återgiven som när den publicerades av Västmanlands Läns Tidning. Før den intresserade kan säkert denna lista också lämnas ut vid kontakt før att verifieras.

Detta var ett sidospår, ut på huvudlinjen igen.

/Mod
Citera
2016-11-03, 23:46
Bannlyst
Listan om de när 80 konkade företagen sägs tillhör den som tråden handlar om. Men det finns inget som säger detta. Om nu killen varit med i styrelsen eller varit konsult eller städat toaletter räcker inte. Inte heller att han ägt dem innan eller efter, det skall vara ett ägande som ledde fram till konkursen. Till detta måste bevisas att konkurserna föregåtts eller beror på kriminalitet. Även om han ägt alla de konkursade företagen när de leddes fram till konkurs är det inget bevis på kriminalitet även om det är anmärkningsvärt med så många konkurser. Jag tror dock inte killen ägt alla dessa strax innan konkurserna.

Listan är viktig då alla andra uppgifter inte alls kan hänföras till kriminalitet eller något liknande. Polisanmälningar, utredningar och annat tjafs är inte alls tillräckligt eller några bevis på kriminalitet. Inte är heller olika bokföringstider, missade möten eller interna transaktioner är några bevis på att någon är kriminell och faktiskt är inte konkurser heller något sådant bevis.

Om någon äger en massa registrerade företag utan att det går påvisa verksamhet i dem är det inte heller kriminellt om det nu var/är på det viset.

Däremot kan man misstänka kriminalitet och bluff om en företagare eller en grupp av företagare lämnar efter sig spillror av företag och de själva är spårlöst försvunna. Det är inget bevis på kriminalitet men kan man börja undra.

Vad jag sett är dessa företagare inte alls försvunna och har aldrig varit det av vad jag förstått. De bemöter all kritik men de kan naturligtvis inte bemöta kritik med en agenda att utmåla dem som kriminella.

Det enda vi har att gå på är den där listan med nära 80 konkade företag på så sätt att man skulle kunna bevisa ett kriminellt mönster men ännu har inget sådant visats upp.

Så länge inte någon kan visa riktiga bevis på ett systematiskt bluffande genom åren med fällande domar just på grund av detta bluffandet finns det ingen här som är kriminell, det är bara några original som sitter på ljugarbänken och konspirerar amatörmässigt ihop lögner för att dra en person i skiten. Billigt!
Citera
2016-11-04, 00:09
Bannlyst
cjh :

Du skriver "ni", "era" om mig och så vidare som om det är en grupp som tillsammans postar här. För min del är det helt fel! För övriga kan jag bara se en enda möjligen två, men inte samtidigt, som försvarat den tråden handlar om, inte mycket till grupp!?

Jag vore tacksam om du inte klumpar ihop mig med någon annan. Jag är helt ensam, känner ingen alls på Flashback, men jag har en tanke bakom mina postningar. Den tanken har växt upp hos mig efter att jag fått se två personer med skador på hjärnorna blivit mycket hårt stalkade av en person. När vi försökte förhindra stalkingen mot dessa två, där bla jag jobbar, blev personalen också stalkade.

Stalkern i det fallet hade liknande att presentera mot dessa två försvarslösa som i denna tråd men i en helt annan "bransch". Det är orsaken till att jag tycker så illa om när man börjar föra ut offentligt att folk är kriminella, bluffmakare eller liknande tillmälen. Jag har sett hur illa det skadat dessa personer och drar paralleller till den/de ni skriver om.

Är det verkligen nödvändigt att påstå sådant om sina medmänniskor?

Den där tidningen VLT verkar vara det mest oseriösa jag sett som låter journalister skriva ut liknande som i denna tråd. Jag har läste ett antal av artiklarna om detta i VLT nu och alla de jag läst är skrivna av samma journalist. Eftersom Luffa Bluffas postningar här är nära nog identiska med det som postats i VLT förstår jag vad "cjh" menar med att Luffa Bluffa inte skrivit det själv.

VLT och Flashback är alltså i symbios med varandra för att slå ut en företagare eller en grupp av företagare. Hur det påverkat vare sig företag eller personerna bakom har jag ingen aning om men det är inte friskt att bete sig som gruppen runt Luffa Bluffa gjort och gör.
Senast redigerad av Ackeson 2016-11-04 kl. 00:12.
Citera
2016-11-04, 11:13
Medlem
Det blev ingen bra start för Thony Norelli i det nya uppdraget som styrelseledamot och ansvarig i Trig media Group AB.
Bolaget har nämligen inte lyckats prestera något bokslut för 2015 ännu och har därför i två omgångar påförts förseningsavgift av Bolagsverket med 2 x 10 000 kronor.
Bolaget har nu tid fram till 30 november att åstadkomma ett bokslut, i annat fall väntar tvångslikvidation.
Lite körigt för Norelli nu, som också ska försöka ordna fram 6 750 000 kronor för att kunna köpa sin svärfars gård. Dessa pengar ska vara framme senast 15 november, om 11 dagar alltså.
Om han inte presterar detta ska han och övriga familjen vara ute ur huset, som han ockuperat sedan 2013, senast 30 november.
Citera
2016-11-05, 16:45
Bannlyst
Ytterligare oseriöst snack!

Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Det blev ingen bra start för Thony Norelli i det nya uppdraget som styrelseledamot och ansvarig i Trig media Group AB.
Vad har du med det att göra?

Citat:
Bolaget har nämligen inte lyckats prestera något bokslut för 2015 ännu och har därför i två omgångar påförts förseningsavgift av Bolagsverket med 2 x 10 000 kronor.
Bolaget har nu tid fram till 30 november att åstadkomma ett bokslut, i annat fall väntar tvångslikvidation.
Det ante mig att du skulle lyfta fram även ett standardutskick om vad som händer om man inte blir färdig i tid. Men det fyller ju ditt syfte att misskreditera en person, precis som tidigare.
Citat:
Lite körigt för Norelli nu, som också ska försöka ordna fram 6 750 000 kronor för att kunna köpa sin svärfars gård. Dessa pengar ska vara framme senast 15 november, om 11 dagar alltså.
Oj, vad du gottar dig i andras möjliga olycka.
Citat:
Om han inte presterar detta ska han och övriga familjen vara ute ur huset, som han ockuperat sedan 2013, senast 30 november.
Om han ockuperat ett hus skulle familjen genast blivit anmälda och avhysta. Så har inte skett, tvärt om en domstol har gett familjen rätt att köpa fastigheten. Om de inte köper den har de kanske ändrat sig eller inte har pegar till det. Det är absolut inget konstigt eller absolut inget kriminellt i detta men det är jävligt obehagligt att några personer med Luffa Bluffa i spetsen hänger på denna familj som en plåsterlapp och droppar all info om dem här på Flashback.

Om detta hade hänt mig hade jag inte varit lika snäll som denna familj som står och tar emot smäll efter smäll och dessa kallar ni kriminella? Ge er på kriminella istället, men det gör nog jäkligt ont, tror jag. Det är väl därför ni väljer en försvarslös familj att häckla offentligt och dessutom anonymt, för ni verkar vara nåra ynkligt fega kräk.
Citera
2016-11-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ytterligare oseriöst snack!

Vad har du med det att göra?

Det ante mig att du skulle lyfta fram även ett standardutskick om vad som händer om man inte blir färdig i tid. Men det fyller ju ditt syfte att misskreditera en person, precis som tidigare.

Oj, vad du gottar dig i andras möjliga olycka.

Om han ockuperat ett hus skulle familjen genast blivit anmälda och avhysta. Så har inte skett, tvärt om en domstol har gett familjen rätt att köpa fastigheten. Om de inte köper den har de kanske ändrat sig eller inte har pegar till det. Det är absolut inget konstigt eller absolut inget kriminellt i detta men det är jävligt obehagligt att några personer med Luffa Bluffa i spetsen hänger på denna familj som en plåsterlapp och droppar all info om dem här på Flashback.

Om detta hade hänt mig hade jag inte varit lika snäll som denna familj som står och tar emot smäll efter smäll och dessa kallar ni kriminella? Ge er på kriminella istället, men det gör nog jäkligt ont, tror jag. Det är väl därför ni väljer en försvarslös familj att häckla offentligt och dessutom anonymt, för ni verkar vara nåra ynkligt fega kräk.

Hur tänker du nu?? Enl. dokumenten länkade i tråden har familjen betalat handpenning och avtalat en avbetalning när en fastighet de inte äger är såld. Svärfar får inga pengar och måste gå till domstol för att få pengar eller häva affären.
Citera
2016-11-05, 20:51
Medlem
Jag begriper inte vad TN & c/o har lyckats med?

http://www.generalenergyoy.com/services
Citat:
Magnetic Energy

General Energy has begun to look at a new energy solution which involves magnetic power. The company has built a prototype that was successfull and we have decided to further develop this technologi.

Magnetisk motor, Magnetisk generator och magnetisk transformator är inget nytt.
Har de hittat ett sätt att bryta mot fysikens lagar så vill jag vara med och investera!

Är det en vidareutveckling av Muammer Yildiz's försök.

/M
Citera
2016-11-05, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantluft
Hur tänker du nu?? Enl. dokumenten länkade i tråden har familjen betalat handpenning och avtalat en avbetalning när en fastighet de inte äger är såld. Svärfar får inga pengar och måste gå till domstol för att få pengar eller häva affären.
Nu har inte den ni talar om något med affären att göra men det ligger till så att ägaren påstod att det inte fanns något avtal om att den skulle säljas. Han gjorde detta för att kunna få tillbaka fastigheten. Men domen löd att avtal finns och gäller. Köpeskilling och köpedatum gäller också.

Detta är en gripande affär mellan far och dotter, låt de sköta detta själva!

Vad skall vi snacka om härnäst? Fotboll? På något jävla vis kan ni säkert hitta någon koppling till någon som känner någon som känner den ni förtalar så att ni kan skriva om fotboll också.
Senast redigerad av Ackeson 2016-11-05 kl. 22:46.
Citera
2016-11-06, 00:15
Medlem
Citat:
Nu har inte den ni talar om något med affären att göra men det ligger till så att ägaren påstod att det inte fanns något avtal om att den skulle säljas. Han gjorde detta för att kunna få tillbaka fastigheten. Men domen löd att avtal finns och gäller. Köpeskilling och köpedatum gäller också.
Detta är en gripande affär mellan far och dotter, låt de sköta detta själva!

I vanlig ordning är Du, Ackeson, totalt på cykeltur.
Enligt den träffade uppgörelsen i tingsrätten ska Sofia Norelli, Thonys fru, samt det finskregistrerade bolaget OY General energy Africa Ltd, till hälften vardera köpa fastigheten.
General energy var tidigare ett helägt dotterbolag till Granitporten AB: https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2016/01/25/granitporten-granitportens-energisatsning-omstruktureras.html
men är numera dotterbolag till Järnvattnet AB. Det senare bolaget ägs till 75 procent av Granitporten AB.
Det är Thony som till hundra procent skött den tilltänkta affären. Sofia har över huvud taget inte varit inblandad, mer än som ett namn på ett papper.
Citera
2016-11-06, 13:17
Bannlyst
Citat:
I vanlig ordning är Du, Ackeson, totalt på cykeltur.
Enligt den träffade uppgörelsen i tingsrätten ska xxxxxxx, xxxxxx fru, samt det finskregistrerade bolaget OY General energy Africa Ltd, till hälften vardera köpa fastigheten.
General energy var tidigare ett helägt dotterbolag till Granitporten AB: https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2016/01/25/granitporten-granitportens-energisatsning-omstruktureras.html
men är numera dotterbolag till Järnvattnet AB. Det senare bolaget ägs till 75 procent av Granitporten AB.
Det är xxxxx som till hundra procent skött den tilltänkta affären. xxxxxx har över huvud taget inte varit inblandad, mer än som ett namn på ett papper.

Det är du som är cykeln!

Det du skriver är inget som håller juridiskt. Om jag säljer en bil till pojken "sebbe", han skriver under och åker iväg med bilen kan ingen senare komma och säga att det är egentligen pappan som gjorde affären. Även om han var med och det var han jag diskuterade med så är det "sebbe" som skrev under. Juridiskt sett är det alltså "sebbe" som gjort affären hur mycket än pappan tjatade och lade sig i. Till och med om pengarna kom från pappan och bile står parkerad i pappans garage och det bara är mamman som kör den är det ändå "sebbe" som är ansvarig för köpet och att bilen betalas.

Alltså, denna husaffär är det en kvinna och ett företag som skrivit under. Ingen annan!

Varför måste du hela tiden lägga ut namn i varenda jävla post du postar så att det blir sökbart på nätet? Är du sjuk på något sätt?
Tänk om ditt barn (om du har någon) gifter sig med trådens huvudrolls barn och de då kan sökas upp via den här tråden och blir kallade bluffmakare och kriminella, vad skulle du säga då?
Vissa tänker inte längre än näsan räcker!
Citera
2016-11-06, 13:32
Medlem
Citat:
Alltså, denna husaffär är det en kvinna och ett företag som skrivit under. Ingen annan!

I vanlig ordning är Ackeson oerhört dåligt påläst!
För det första kan inte "företag" skriva själva, utan det är alltid en fysisk varelse som skriver under på företagets vägnar.
I det här fallet är det styrelseledamoten Thony Norelli som skrivit under köpekontraktet för OY General energy Africa ltd: https://minfil.org/sfOapbbcb1/160121_St_mning_Per_Larsson__Sofia_Norelli__Bilago r.pdf
Senast redigerad av Luffa 2016-11-06 kl. 13:37.
Citera
2016-11-06, 13:36
Bannlyst
Citat:
I vanlig ordning är Ackeson oerhört dåligt påläst!
För det första kan inte "företag" skriva själva, utan det är alltid en fysisk varelse som skriver under på företagets vägnar.
I det här fallet är det xxxxxxxx som skrivit under köpekontraktet för OY General energy Africa ltd: https://minfil.com/sfOapbbcab1/160121_St_mning__Bilagorna.pdf
Företag är juridiska personer så det spelar inge roll vem som håller i pennan.
Nu lade du ut ett namn igen!
Är du medveten om att lägga ut personuppgifter är PUL-brott?

Som jag tidigare påpekat är det off topic att tala om denna affär och dessutom tycker jag att vi skall respektera att förhållandet mellan far och dotter får de sköta själva. Jag tror inte det är ägnat att hamna på Flashback. Verkligen ohyfsat beteende att göra så. Å andra sidan kanske hämnden kan vara ljuv, Luffa Bluffa kanske själv hamnar på Flashback med hela sin familj utlagd till allmän beskådan om han nu inte var anonym förståss. Kan undra vad Luffa då hade tyckt!
Senast redigerad av Ackeson 2016-11-06 kl. 13:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in