*skratt* såg inslaget på nyheterna igår, som ex-08:a kände man ingen sig - så fort första snön (snöblandat regn) kommer och det ligger runt +/-1gr så blir det kaos i Sthlm...
Nej, jag skulle aldrig sitta i 2-3tim kö för att skifta från sommar till vinterhjul. Helt obegripligt.
Jag har full förståelse för folk som anammar däckhotell och dess tjänster. Absolut. Antingen för att man saknar utrymme, verktyg, "kompetens", företagsbil (någon annan betalar!), eller helt enkelt saknar intresse. Men då förutsätter man ju att man gör det med någon slags planering och framförhållning, för att just undvika detta kaos hos alla "däcknasare-hotell-entreprenörer"...
Själv är jag uppfostrad med att byta hjul - det gör man själv!
Har utrymmet, verktygen, "kompetensen" och erfarenheten. Tar varken mycket tid i anspråk eller tär på krafterna (rent fysiskt). Ser det knappast som något mandomsprov för den delen heller. Men så har jag ett visst mått av bil-intresse, vilket underlättar.
Tvättar även mina bilar själv, för hand, för att jag kan, och för att jag tycker det är "trevligt".
Är höginkomsttagare, har två bruksbilar i familjen, och en "entusiastbil". Är varken snål eller fattig. Råkar bara gilla att göra saker som jag kan göra själv - inom rimliga nivåer.
Sen uppskattar jag att hantera mina dyra AMG sommarfälgar själv, än låta någon "mindre-intresserad" däckskiftare som tar sig an bil nummer 200:a för dagen repa dem med sin mutter-picka...
men, whatever floats your boat antar jag...
mvh